Три модела направиха своята премиера на щанда на Honda при откриването на Автомобилен салон София 2024 г. Това са най-бързият сериен автомобил с предно предаване - Civic Type R, фейслифтът на практичната Honda HR-V и Plug-in хибрида на най-продавания модел на Honda - CR-V.

Вижте премиерите на Honda на автосалона в София  >>  >>  >>

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване - Honda Civic Type R, разпалва пилотски страсти на щанда на Honda на Автомобилен салон София 2024. Новото издание на горещия хечбек е представено за първи път пред широката публика в България. Още две забележителни премиери от японската марка за страната посрещат посетителите на изложението. Това са обновеният хибриден кросоувър HR-V, както и версията Plug-in Hybrid семейния кросоувър CR-V.

Щандът на Honda се радва на голям интерес

Снимка: Тони Тончев

Общо осем автомобила и пет мотоциклета са позиционирани на щанда на Honda с площ близо 318 кв. м в зала 2 на столичния "Интер Експо Център". Експонатите са фейслифтът на Jazz, напълно новият хибриден кросоувър ZR-V, хибридната версия на CR-V, емблематичният за марката модел Civic, спортният мотоциклет CBR 1000 SP, градските легенди Forza 750 и ST125 Dax, CL 500 и Rebel 500.

Honda Civic Type R дебютира с нов рекорд на "Нюрбургринг"

Още с дебюта си спортният хечбек Honda Civic Type R за пореден път завоюва титлата за най-бърз автомобил с предно предаване в света, постигайки рекордно време от от 7,44:881 минути на прословутата 20,8-километрова писта "Нюрбургринг-Нордшлайфе". Членове на развойния екип на модела постигнаха рекордното време.

Honda Civic Type R, Honda Jazz и обновената Honda HR-V

Снимка: Георги Павлов

Новата Honda Civic Type R се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател VTEC, който е комбиниран с 6-степенна механична предавателна кутия. Максималната му мощност е 329 к.с. при 6500/мин, а максималният въртящ момент на силовия агрегат е 420 Нм в интервала от 2500-400/мин. Новата Honda Civic Type R спринтира от място до 100 км/ч за 5,4 секунди и развива максимална скорост от 275 км/ч.

С размери 4,59 метра дължина, 1,89 метра широчина и 1,40 метра височина, новият Civic Type R е с 13 мм по-нисък и с 15 мм по-широк от предходната си генерация. В оборудването са включени и 19-инчови матово черни джанти, комбинирани със специално разработени за модела гуми Michelin Pilot Sport 4S в размер 265/30R.

Honda e:Ny1, Honda Civic Type R и Honda Jazz

Снимка: Тони Тончев

Въпреки спортната си натура, новата Honda Civic Type R е и практичен хечбек, който се радва на огромен за този клас автомобили багажник с обем до 1212 литра. За безопасността се грижи пакетът от системи и асистенти, обединени под името Honda Sensing.

Honda CR-V e:PHEV се зарежда в контакта и изминава 81 км на ток

Втората премиера на Honda на автосалона в София е Plug-in хибридната версия e:PHEV на Honda CR-V. Моделът се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров двигател с вътрешно горене с директно впръскване по цикъла на Аткинсън с максимална мощност 148 к.с. Двигателят е съчетан е с мощен електромотор с максимални 184 к.с. Батерията на Plug-in хибридната версия e:PHEV е с по-голям капацитет от 17,7 кВтч и с олекотено вградено зарядно.

Honda CR-V e:PHEV

Снимка: Тони Тончев

Високоволтовата батерия позволява и пробег от 81 км изцяло в електрически режим. Plug-in хибридната версия на CR-V отделя едва 18 г/км вредни емисии СО2 и изразходва бензин от едва 0,8 л/100 км в комбиниран режим при напълно заредена батерия. Двата варианта на CR-V са с еднакви размери, но на фона на изключително ниския разход на Plug-in хибрида резервоарът му е с обем от едва 47 литра срещу 57 литра при пълния хибрид.

Портът за зареждане е разположен над предния ляв калник и се отваря с едно натискане на капачето. При системата e:PHEV блокът за управление на зареждането е свързан с нагревателя на батерията и това е чудесно решение при студено време с минусови температури. Когато температурата на високоволтовата батерия е 25 градуса, новият CR-V постига 100-процентов заряд само за 2,5 часа.

Honda CR-V e:PHEV

Снимка: Тони Тончев

Това е най-безопасното поколение на Honda CR-V, благодарение на новата конструкция на каросерията и подобрените технологии. Това е първият модел на Honda с пакета от асистиращи системи Sensing 360, действащи в радиус от 360 градуса.

Фейслифт на Honda HR-V обръща внимание на малките детайли

В обновения кросоувър Honda HR-V e:HEV са надградени неговите силни страни като стилния му дизайн, енергийната му ефективност, съчетана с отлични динамични показатели и съвременни технологии и това определено ще се хареса на купувачите на компактни SUV. Обновената Honda HR-V вече ще изкушава потребителите с още по-отчетливо изваяна предна броня, с радиаторна решетка с черен декоративен кант в горната си част и с фарове с потъмнени вътрешни части.

Обновената Honda HR-V

Снимка: Тони Тончев

Светлинната LED лента отзад, простираща се по пълната широчина на автомобила, също е с леко променен дизайн. Тонираните стъкла са включени в стандартното оборудване за всички нива. За Honda HR-V се предлага нова гама от три възможни цвята - зелен Sage, син Seabed и сив Urban.

Промените в интериора на обновената Honda HR-V се изразяват в още по-ергономичен дизайн на централната конзола за удобно безжично зареждане. В кокпита се запазват 7-инчовият дигитален инструментален панел и 9-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система. Патентованата система на Honda с "магически седалки" продължава да бъде актуална и в това издание на модела.

Костадин Грозданов, изпълнителен директор на „Астреко Холдинг“ ЕАД

Снимка: Тони Тончев

"През тази година Honda изпреварва плановете си за пълна електрификация на цялата гама. Затова всички автомобилни експонати, които виждате на щанда ни, са хибридни модели с изключение на e:Ny1, който е напълно електрически SUV, както и на изцяло бензиновия Civic Type R", заяви Костадин Грозданов, изпълнителен директор на "Астреко Холдинг" ЕАД, част от който е и "Бултрако", официален представител на Honda за България.

"Плъгинхибридният CR-V e:PHEV отделя едва 18 г/км вредни емисии СО2 и изразходва само 0,8 л/100 км в комбиниран режим при напълно заредена батерия, без това да е за сметка на динамиката и комфорта", отбеляза Костадин Грозданов.

Костадин Грозданов, изпълнителен директор на „Астреко Холдинг“ ЕАД

Снимка: Тони Тончев

Вече четвърта поредна година Honda продължава да бъде мотоциклетна марка № 1 на българския пазар. На нейния щанд посетителите ще видят спортния CBR 1000 SP, градските легенди Forza 750 и ST125 Dax, CL 500 и къстъма Rebel 500. От тази година в портфолиото на Astreco Holding влезе и застрахователната компания Garant.

"Наскоро нашите сервизи получиха отлична оценка от Honda за качеството на акциите, които провеждаме. А от януари при нас пристигат първите бройки на Montesa - испанската подмарка на Honda, насочена към високопроходимите терени. Имаме и друга голяма новина - до края на годината Honda се завръща във Варна и предстои откриването на нов търговско-сервизен комплекс в морската ни столица", допълни Костадин Грозданов.