Бензиновият SKY-G с директно впръскване на горивото и дизеловият SKY-D заедно с автоматичната трансмисия SKY Drive, всичките от ново поколение, ще бъдат представени за първи път пред широката публика по време на четиридесет и първото издание на „Автомобилен салон Токио 2009”, който започва на 24 октомври и затваря врати на 4 ноември. Продуктите от серията SKY на японската марка Mazda са подчинени на идеята да доставят повече удоволствие от управлението, без да накърняват безопасността и екологията. Слоганът на фирмения щанд ще бъде “Today,” “Tomorrow” and “The Future,” (Днес, утре и бъдещето). Целта на Mazda е да намали с 30% разхода на гориво за всички свои двигатели до 2015 г. спрямо нивото му от 2008 г. Освен това японският производител възнамерява да подобри и динамиката в гамата си, като заложи на намаляване на масата, оптимизация на двигателите и трансмисиите. Блокът на двигателя Mazda SKY-G е проектиран така, че да бъде намалено механичното триене между отделните компоненти и да бъде постигната възможно най-високоефективна горивовъздушна смес. Силовият агрегат дава с 15% по-добри резултати за въртящия си момент и икономията на гориво спрямо актуалния 2,0-литров мотор на Mazda. Това е възможно благодарение на инжектори от следващото поколение и променлив времеви интервал в отварянето и затварянето на клапаните. Следващото поколение Mazda SKY-D постига с 20% по-добри резултати за въртящия момент и разхода на гориво от актуалния фирмен 2,2-литров дизелов мотор. Тук отново е прекроен цилиндровият блок. Освен това са оптимизирани налягането и температурата в цилиндрите, променена е и формата на горивната камера. Изгарянето започва в най-добрия момент за постигане на икономия на гориво, а специално приложени пиезо-инжектори и двуфазен турбокомпресор и други технологии допринасят за тези резултати. Следващото поколение на автоматичната трансмисия Mazda SKY-Drive създава усещане за по-директно управление и предпоставки за пестене на гориво с приблизително 5%. Ревизиран е конверторът на въртящия момент и е намалено триенето на отделните компоненти в агрегата.