Ford Capri се прероди в електрически SUV (галерия и видео)
Новият модел наследи легендарното име и спортния дух от оригинала за вълнуващи пътешествия и адреналин
В гамата на Ford вече изчезнаха любимите на поколения модели като Mondeo и Fiesta, а само след няколко месеца ще бъде спрян и Focus. За сметка на тях Ford иска да привлече автомобилните ентусиасти към електрическите автомобили и с всяка измината година разширява гамата си от коли на ток. Първо беше Mustang Mach-E, след това се появи електрическият Explorer, а неотдавна дебютираха Puma Gen-E, E-Tourneo Courier и E-Transit Courier. През миналата година Ford извади още едно голямо име от миналото си - Capri.
Вижте галерията със снимки на новия Ford Capri >> >> >>
Оригиналният Ford Capri не беше много популярен в социалистическа България, макар че има данни за наличието на няколко екземпляра от модела у нас още през 70-те и 80-те години на ХХ век. За клиентите на Ford в Европа обаче това име има специално значение, тъй като в миналото Ford Capri с красивата задна част на стилен фастбек, е бил мечтата на много европейци.
Моделът е много популярен в Германия, Англия и Италия. Класическото Capri се е произвеждало между 1968 и 1986 г. и ще остане в историята на Ford като символ на спортното купе на Ford на миналия век с произведени над 1,9 милиона бройки по това време. Производството на Capri е спряно през 1986 г. и името е било покрито с прах цели 38 години.
Не издава родството с Volkswagen ID.5
През миналата година Ford преоткри своята електрическа моделна гама и след споразумение за сътрудничество с Volkswagen Group, възприе платформата MEB на германския производител. След като в гамата се появи електрическият Explorer, дойде ред и на представянето на електрическото Capri. В основата на двата модела на Ford са електрическите SUV на Volkswagen ID.4 и ID.5. За разлика от други съвместни разработки на двама производители, инженерите от Ford са вложили душа в адаптирането на платформата в Explorer и Capri, подобаващи на логото със синия овал, което носят.
Особено внимание е обърнато на настройките на окачването, които се регулират както при всеки друг модел на Ford, като усилията са фокусирани върху специфичната комбинация от комфорт и спортен дух. При новото Capri инженерите на Ford са създали отлично окачване и са направили някои специфични промени в задвижващата система. Дизайнът също е коренно променен и отвън силуетът на SUV-купето Capri по нищо не издава родство с ID.5.
Привлича вниманието с яркия жълт цвят
Новият Ford Capri е посветен на тези, които искат впечатляващо електрическо SUV с дизайн на купе, което има потенциала да привлече вниманието на улицата. Тестовият автомобил в по-високото ниво на оборудване Premium с опционалните 21-инчови джанти и яркия жълт цвят Vivid привлече много погледи по време на теста. Жълтият цвят Vivid загатва за популярните цветове от 70-те години на миналия век и предизвиква незабавни спомени за легендарния Ford Capri RS.
Новият модел няма нищо общо с оригиналното Capri на техническо ниво. Докато оригиналният модел беше двуврат фастбек, задвижван от бензинови двигатели, сега имаме SUV-купе с един или два електромотора Новото Capri може да бъде конфигурирано с един електромотор на задната ос, в комбинация с батерии с капацитет 52 или 77 кВтч, както и с два електромотора със задвижване на всички колела и батерия с капацитет 79 кВтч, както в случая с тестовия автомобил.
Фини детайли препращат към оригинала
Новото Capri се откроява със специфичния си дизайн, в който хората от Ford са интегрирали серия от фини детайли, препращащи към оригиналния модел, като например оптичните блокове, стилизиращи двойните кръгли фарове на фастбека от 70-те години, до перфорирания метален елемент, който заема мястото на третата спица на волана, който е директна препратка към класическия волан с перфорирани рамена, който открихме на оригиналния Capri.
Предният капак, пред който се простира плоска решетка почти по цялата ширина на колата между хоризонталните фарове, цитира стилистиката на оригиналния модел. Скосеният ръб на арките на задните колела на нивото на дръжките на вратите също напомня за оригинала. Вероятно най-забележителният дизайнерски елемент е С-образният прозорец, който се стеснява към задната част и ефективно подчертава елегантно скосената линия на купе в класическия Ford Capri.
Алуминиевите 19-инчови джанти са стандартни за линията на оборудване Capri, а за варианта Premium те са 20-инчови. Като опция се предлагат и джанти до 21 инча. Ширината на гумата е 235 мм отпред и 255 мм отзад. Освен в жълто Vivid, Capri се предлага в цветовете металик черно Agate, ледниково бяло, сиво Magnetic, синьо My Mind и червено Lucid.
Комфортен салон за четирима човека
Новият Ford Capri е много по-голям от оригинала с дължина 4,63 метра, широчина 1,87 метра, височина 1,63 метра и междуосие 2,77 метра. Тези размери осигуряват щедро пространство в салона поне за четирима възрастни човека, които се побират без проблеми, но петият ще бъде сравнително притеснен на задната седалка. Пространството за главата на задните седалки е ограничено за възрастни с височина над 1,85 метра. Има достатъчно място за коленете и бедрата, както и прилично пространство за раменете.
Предните седалки са много удобни дори за дълъг път и това никак не е случайно. Те са ергономични и имат сертификат от организацията за подобряване на ортопедичното здраве на гърба AGR (Aktion Gesunder Rücken). Шофьорската седалка е с електрическо регулиране в 12 посоки и с памет, като има и функция за масаж. Воланът и предните седалки са с отопление, като може климатизацията на купето да се стартира дистанционно предварително.
В топоборудването Premium на новото Capri са включени още автоматичен климатик и панорамен стъклен покрив. Товарното пространство е с отвор широк над 1 метър и висок 63 см. Багажното отделение е със сериозен обем от 572 литра, като може да бъде увеличено до 1510 литра чрез сгъване на втория ред седалки.
"Лично шкафче" се крие зад сензорния екран
В модерния интериор на новия Ford Capri пред погледа на водача е поставен 5,3-инчов дигитален информационен екран, на който се показват най-важните параметри за движението, като скорост на движение, ограниченията на скоростта, оставащият пробег в километри и в проценти от батерията, както и външната температура, указания на навигацията, позицията на селектора за движение и др.
В средата на таблото е позициониран огромен вертикален 14,6-инчов сензорен екран, който се превръща в основен контролен елемент в тази концепция. Той може да се мести на 30 градуса и служи и като капак за отделението за съхранение зад него, наречено "Лично шкафче". В централната конзола има 17-литрово отделение, което също предлага много място за съхранение, а разделящата го плоскост служи и като стъргалка за лед. В новия Ford Capri смартфоните могат да се свързват безжично с мултимедийната система Ford SYNC Move чрез приложенията Apple CarPlay и Android Auto.
Предвидено е място за индуктивно зареждане на смартфони. Стандартната аудиосистема със 7 високоговорителя включва звукова лента и зависим от скоростта контрол на силата на звука, така че да осигури удоволствие от звука в автомобила по всяко време. Топверсията Premium има аудиосистема Bang & Olufsen с 10 високоговорителя, включително звукова лента и субуфер. Освен това регулира силата на звука в зависимост от скоростта. Амбиентното осветление обгръща интериора в атмосферни цветни настроения. Благодарение на богатото стандартно оборудване в топнивото Premium, списъкът с опции не е разточителен.
Три батерии, задно предаване RWD или AWD
На българския пазар първоначално новият Ford Capri се предлага на клиентите с три версии на задвижване. Базовата е само със задно предаване RWD, втората версия е със задно предаване RWD и удължен пробег, а третата е със задвижване на всички колела AWD и удължен пробег. Възможността за предварителна подготовка на батерията е интегрирана в навигационната система. Версиите със задно предаване се предлагат с два вида батерии - с капацитет от 52 кВтч и със 77 кВтч.
При базовата версия задният електромотор е с максимална мощност от 170 к.с. и 310 Нм, а при моделът с удължен пробег мощността е 286 к.с., а максималният въртящ момент достига 545 Нм. Този вариант на Ford Capri може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди, а максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч.
С едно зареждане на батерията, електромобилът със задно предаване може да постигне пробег до 627 км. Презареждането се извършва или чрез променлив ток с мощност 11 кВт в стенна кутия или чрез бързо зареждане с постоянен ток DC с капацитет на зареждане до 135 кВт на обществени станции. За зареждането на батерията на такава станция от 10% до 80% са необходими 28 минути.
Топмоделът Ford Capri е със задвижване на четирите колела от два електромотора, оборудван с батерия с капацитет от 79 кВтч, която може да се зареди за 26 минути, тъй като има мощност на зареждане от 185 кВт. Неговата батерия е с разширен автономен пробег (Extended Range), който достига до 592 км. Електромоторът на предната ос добавя допълнителни 134 Нм към въртящия момент на агрегата на задната ос с 545 Нм. Максималната мощност е 340 к.с. Максималната скорост на модела е ограничена до 180 км/ч. Именно такова беше тестваното Capri Extended Range AWD.
Истински спортист в ръцете на опитен водач
За разлика от електрическия Ford Explorer, новото Capri е с подчертано спортни настройки и демонстрира пътно поведение на истинска спортна кола, особено ако зад волана е седнал опитен водач. Електрическият SUV може да роди вълнуващи преживявания и приливи на адреналин, най-вече по планински път с остри завои. Моделът е много пъргав при старта от място и позволява спринт от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди.
Автомобилът е много бърз и при ускорение от 80 до 120 км/ч (3,5 секунди), благодарение на което изпреварванията стават със скоростта на мисълта. Няма обаче лостчета зад волана за рекуперация на енергията и има дамо два режима на шофиране - D с минимално забавяне и B - с интензивно забавяне. Кормилната система на новото Capri насърчава динамичното шофиране, но теглото от почти 2,2 тона се усеща в завоите. Включването на спортния режим прави кормилната система по-директна.
Новото Capri впечатлява с добре настроеното си окачване. Електрическият SUV вози комфортно и плавно, като абсорбира без колебание повечето неравности по българските пътища. Смяната на режимите на шофиране променя силата на рекуперацията. Докато в нормален режим колата си върви без забавяне, в спортен режим веднага се опитва да регенерира енергия. Това е особено полезно при спускане по хълмове и помага да се намали потреблението.
Моделът със задвижване на всички колела изразходва средно 19,5 кВтч/100 км по време на нашите тестове. Ако търсите по-нисък разход, може да го постигнете със версията само със задно предаване, при която средната консумация на ток беше 18 кВтч/100 км. Със сигурност Ford Capri може да бъде и по-икономичен и да харчи около 15 кВтч/100 км, но ние изпробвахме пълната динамика на модела, като на няколко пъти по време на пътуването шофирахме на пълна газ и и не се притеснявахме твърде много за консумацията на електрическата енергия.
Под 100 000 лева за топверсията Premium
Новото електрическо Capri се произвежда в модерния завод на Ford в Кьолн, Германия. Цената на Ford Capri със 170 к.с. и батерия с капацитет 52 кВтч започва от 80 700 лева в базовото ниво. Моделът с един електромотор с мощност 286 к.с. и батерия от 77 кВтч струва минимум 93 300 лева, а в ниво Premium цената е 99 200 лева. Моделът с 340 к.с. и батерия със 79 кВтч започва от 99 200 лева, а в нивото Premium струва 105 000 лева.
В момента има подобни екземпляри с отстъпка от 9% на цена от 95 600 лева. Допълнителен стимул за покупка е програмата Blue Shield от "Мото-Пфое", която предоставя екосубсидия, специални лизингови условия с продължителност до 72 месеца (6 години), специални условия за застраховане, безплатна асистенция при пълен разряд на батерията, безплатен оглед за инсталиране на зарядна станция в обект на клиента и други.
Технически характеристики
Ford Capri 79 кВтч (340 к.с.) Extended Range AWD
Размери
Дължина: 4634 мм
Широчина: 1872 мм
Височина: 1626 мм
Междуосие: 2767 мм
Собствено тегло: 2190 кг
Нетен капацитет на батерията: 79 кВтч
Задвижване
Тип: два синхронни електромотора
Максимална мощност: 340 к.с.
Максимален въртящ момент: 545 Нм
Скоростна кутия: 1-степенна автоматична
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Показатели
Максимална скорост: 180 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 5,3 секунди
Среден разход на електрическа енергия: 15,0-15,8 кВтч/100 км
Комбиниран автономен пробег (WLTP): 560-592 км
Цена на модела с ДДС: от 99 200 лева (Capri)
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.