BMW представи върховата версия CS на спортното купе M2 от поколение G87. Новият модел получи увеличена мощност до 530 к.с. и се задвижва от 3,0-литров редови 6-цилиндров двигател (S58) с два турбокомпресора, има разширен набор от карбонови детайли и пренастроено окачване. Спортното купе BMW M2 с фирмен индекс G87 дебютира през есента на 2022 г. и беше обновено през миналото лято, като получи повече мощност.

Вижте как изглежда новото BMW M2 CS   >>  >>  >>

Сега стандартният 3,0-литров бензинов редови 6-цилиндров на M2 произвежда 480 к.с. и 600 Нм, а при версията CS мощността му е увеличена до 530 к.с. при 6250 об/мин, а въртящият момент от 650 Нм се достига в интервала от 2650-5730 об/мин. Прекъсването на тягата е при 7200 об/мин. Същата мощност този двигател произвежда в по-голямото спортно купе със задвижване на всички колела BMW M4 Competition M xDrive. Двигателят с два турбокомпресора се подпомага от 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic с преработени работни алгоритми.

BMW M2 CS

Снимка: BMW Group

Цялото сцепление се предава към задния мост чрез електронно контролирания диференциал с ограничено приплъзване M Sport, който помага за контрола на сцеплението. Инсталирана е изпускателна система с активни клапи за по-дрезгав звук на двигателя, включително в салона. Купето BMW M2 CS се оказа по-бързо от стандартната версия. Купето достига първите сто за 3,8 секунди, а ускорението до 200 км/ч се случва за 11,7 секунди.

Купето ускорява от 80 до 120 км/ч за 3,4 секунди. Максималната скорост с пакета M Driver's е увеличена на 302 км/ч. Собственото тегло на BMW M2 CS с автоматична скоростна кутия е намалено на 1700 кг, което е постигнато чрез инсталиране на разширен набор от въглеродни влакна. Покривът, корпусите на огледалата, капакът на багажника, задният дифузьор и много детайли от интериора, включително централният тунел, са изработени от лекия карбон.

BMW M2 CS

Снимка: BMW Group

Във външния вид на BMW M2 CS се открояват нови вентилационни отвори в предната част, по-голям преден сплитер в матово черно, по-масивни странични прагове, по-голям заден спойлер, по-развит заден дифузьор и специални ковани джанти. Като опция се предлага изпускателен колектор M Performance, изработен от карбон и титан, с особено отличителен звук на ауспуха.

Интериорът на BMW M2 CS запазва задните седалки, въпреки че е можело допълнително да намали собственото тегло. Предните седалки с вградени облегалки за глава тип "корито" имат възможност за монтиране на многоточкови предпазни колани и са изработени от карбон. Седалките с електрическо регулиране и отопление са тапицирани с мериносова кожа и имат осветено лого на CS.

BMW M2 CS

Снимка: BMW Group

Скосеният отдолу волан е покрит с алкантара и има маркировка за нулева позиция. Централната конзола разполага със специален бутон за достъп до режимите на шофиране и състезателната телеметрия. Логата CS са разположени и на централния тунел, праговете и панелите на вратите. Стандартното оборудване включва двузонов автоматичен климатик и аудиосистема Harman Kardon.

BMW M2 CS

Снимка: BMW Group

Шасито на BMW M2 във версията CS също е преработено. Пътният просвет е намален на 119 мм, характеристиките на пружините и адаптивните амортисьори са преработени за по-прецизно управление, а цялата електроника на шофирането е прекалибрирана. Спирачките с предни 6-бутални апарати остават стандартни, но апаратите на версията CS са боядисани в червено по подразбиране. По-мощните карбоново-керамични спирачки се предлагат срещу доплащане. Стандартният размер на гумите е 275/35 ZR 19 отпред и 285/30 ZR 20 отзад.

BMW M2 CS

Снимка: BMW Group

BMW M2 CS ще се произвежда в мексиканския завод на компанията в Сан Луис Потоси, Мексико. Началната цена за BMW M2 CS в Германия ще бъде 115 000 евро. Приоритетните пазари за версията M2 CS са САЩ, Китай и Германия. Продажбите са планирани да започнат в края на лятото. Купето BMW M2 CS ще се произвежда в ограничени количества, но не е уточнено в какви.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.