Новото BMW M4 Competition издига в култ радостта от шофирането (тест-драйв)
Спортното купе дойде в България с мощност от 530 конски сили и предлага огромен избор от режими и настройки за най-смелите водачи
От 1986 до 1991 година спортното подразделение на BMW - M GmbH, произвеждаше легендарното купе с две врати M3 (E30). Второто BMW M3 (E36) се предлагаше между 1992 и 1999 г. След това дойде ред на третото издание на BMW M3 (E46), което дебютира през 2000 г. и се задържа до 2006 г. През 2007 г. последва четвъртата генерация на M3, при което седанът с 4 врати носи индекс E90, купето с две врати - E92, а кабриолетът - E93.
През 2014 г. при следващото поколение на модела, BMW раздели седана и купето, като моделът с две врати стана първото BMW M4 (F82). През 2020 г. се появи изцяло новото BMW M4 (G82), а през лятото на 2024 г. същият модел получи модернизация отвън и отвътре, както и увеличаване на мощността.
Вижте новото BMW M4 Competition в България >> >> >>
Основните външни разлики са новите фарове и дневните светлини. Купето има нови серийни LED фарове с особено ярко структурирани вътрешни елементи и в същото време са модернизирани функционално. Късите и дългите светлини вече се генерират от общ LED модул. По два леко стреловидни LED елемента поемат функциите на габаритни и дневни светлини, както и на мигачи.
Излъчването на новите фарове осигурява висококачествена и прогресивна визия. Като опция се предлагат адаптивни матрични светлини. Моделът с две врати се възползва и от нови задни светлини, направени по лазерната технология, която се появи за първи път при BMW M4 CSL. Те имат триизмерна светлинна схема от фини тръби, които се осветяват от лазер, въпреки че основната светлина все още се осигурява от диоди.
Въпреки, че при появата си BMW M4 (G82) беше най-коментираният и критикуван модел заради външния му вид, при обновяването дизайнерите на BMW запазиха напълно големите "ноздри" или "бъбреци" в предната част, както и издължения силует с емоционален дизайн на формите. В предната част на BMW М4 изпъква типичната вертикална бъбрековидна решетка с огромни въздухозаборници за двигателя и спирачната система, мускулестите арки на калниците и характерните странични "хриле".
Черен пояс обгръща цялата каросерия в долната част
В задната част правят впечатление двойните ауспухови накрайници, които са интегрирани в специфичния спортен дифузьор. Широко изпъкналите странични прагове с допълнителните елементи на предната и задната броня образуват черен пояс, обгръщащ цялата каросерия.
Новото спортно купе BMW M4 с индекс G82 се осмелява да бъде различно от всички настоящи модели на марката, като провокира потребителите със скандална визия и ярки цветове. Ако искате да се слеете с тълпата - не пристъпвайте към него. Ако обаче обичате да привличате погледите на всички, то това BMW M4 Competition е най-доброто средство за да го направите със стил.
Пространство за четирима пътници в конфигурация 2+2 места
При новото BMW M4 Coupe външните размери са идентични. Дължината е 4,80 метра, широчината е 1,89 метра, височината е 1,40 метра, а междуосието от 2,86 метра е най-доброто в класа. Това означава, че в салона има пространство за четирима пътници в конфигурация 2+2 места. Серийните M спортни седалки осигуряват разнообразни електрически възможности за регулиране, интегрирани подглавници и осветени обозначения на модела.
Идеалната позиция зад волана може да бъде запаметена с функцията "Памет". Серийното оборудване включва и подгряване на предните седалки, като опция се предлага и вентилация на седалките. В четири различни цветови варианта се предлагат както серийната кожена тапицерия Merino, пълната кожена тапицерия Merino, кожената тапицерия BMW Individual Merino с разширен обхват и пълната кожена тапицерия BMW Individual Merino.
Новото BMW M4 Coupе има и багажник с обем от 440 литра, което е напълно достатъчно за чантите на 4 човека. Багажникът може лесно да побере няколко куфара, а освен това има възможност да спуснете средната седалка, за да поставите по-дълги предмети. Въпреки, че е истински спортист на пътя, новото BMW M4 Competition може да бъде практична кола за ежедневните маршрути. Това, че моделът е с две врати, подсказва че местата отзад ще се използват по-рядко, но предните седалки оставят достатъчно място за пътниците на задния ред, така че да бъде сравнително удобно и там. Само хората с височина над 1,80 метра ще почувстват как главата им опира в тавана.
В салона на BMW M4 Competition са използвани висококачествени материали, сглобката е прецизна и детайлите са подбрани за създаване на спортна атмосфера. Серийното оборудване включва тризонов автоматичен климатик и пакет за съхранение, М-спортни седалки с електрически регулировки и подгряване с кожена тапицерия Merino. Като опция се предлагат новите карбонови седалки тип "корито" с електрически регулировки и подгряване. Новото BMW M4 Competition е снабдено и с премиум аудиосистема, която озвучава перфектно салона на колата.
Премиум атмосфера съчетана със спортно усещане
В интериора на BMW M4 Competition модерната премиум атмосфера е съчетана с типичното за усещане от моторните спортове. Водачът разполага със спортен волан с лостчета за превключване и специфичен селектор на трансмисията. Интериорът на BMW M4 Competition включва осветени бутони, вентилационни дефлектори и разширено контурно осветление. Пред погледа на водача се намира проекционен head-up дисплей, който вече поддържа добавена реалност.
Новата информационно-развлекателната система е актуализирана с напълно дигиталната комбинация от два извити дисплея. Зад волана е разположен 12,3-инчовият информационен дисплей, а до него е позициониран 14,9-инчовият централен сензорен контролен екран, работещ с операционната система BMW OS 8.5 с преработено меню. Мултимедийната система може да се управлява чрез докосване на сензорния дисплей и чрез въртящия се контролер iDrive на централния тунел, както и чрез бутоните на волана или с гласови команди.
На екрана се изобразяват картите на навигацията с трафика в реално време. Отвътре има специфичен за M-моделите кокпит на спортен автомобил с нов волан и интериорни лайстни. Серийният кожен волан е с мултифункционални бутони и два червени бутона М1 и М2, чрез които всеки може да настрои бърз достъп към двата най-любими режими на движение. Новият волан е със скосен в долната част обръч и прецизно модифицирани спици. Има и червен маркер на 12 часа. За първи път като опция се предлага и волан с тапицерия от Alcantara със същия дизайн и функционалност, а като опция за двете версии на волана се предлага и функция за подгряване.
Специфичното оформление на кокпита включва и полето за управление на централната конзола. Заедно със скоростния лост или селектора на трансмисията там са разположени червеният бутон Старт/стоп и контролерът на BMW iDrive, бутонът Setup и бутонът за M Mode. Те могат да се използват за конфигуриране на индивидуални настройки на автомобила и за активиране на набор от функции за дисплеите в кокпита и асистиращите системи, адаптирани към съответната ситуация на пътя.
Увеличена мощност до 530 конски сили и три режима
Топмоделът BMW M4 Competition M xDrive със задвижване на четирите колела е получил увеличение на мощността, като сега 3,0-литровият 6-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор вече разполага с мощност от 530 к.с. при 6250 об/мин вместо досегашните 510 к.с., въпреки че максималният въртящ момент не е променен и е 650 Нм в диапазона от 2750 до 5730 об/мин.
Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,5 секунди, максималната скорост по традиция е ограничена на 250 км/ч, но може да бъде увеличена до 290 км/ч с пакета M Driver's. Разполагате също с функции като M Traction Control. Новото BMW M4 Competition M xDrive се предлага с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Това купе е един наистина вълнуващ автомобил, който е толкова бърз, че на моменти спира дъха на водача.
Новото BMW M4 Competition комбинира качествата на състезателен автомобил и емоционален модел с неограничената пригодност за ежедневието. В момента германците изключват въвеждането на каквато и да е електрифицирана схема. Още с натискането на червения бутон за стартиране на двигателя, ще чуете рева от дрезгавия звук на 6-цилиндровия бензинов двигател с два турбокомпресора.
При BMW M4 Competition M xDrive, тягата се предава към четирите колела посредством 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Спортната изпускателна система с клапи с електрическо управление издава сочен гърлен пукот и подсилва звука на двигателя. Новият модел дава възможност за индивидуални настройки на отзивчивостта на педала на газта, превключването на скоростната кутия, кормилното управление, звука от изпускателната система, спирачното усилие, контрола на сцеплението и еластичността на окачването.
Воланът е много директен и светкавично дава обратна връзка с пътя. Благодарение на системата за задвижване на четирите колела M xDrive и активния диференциал, купето захапва асфалта и демонстрира оптимално сцепление и стабилност, като подобрява динамиката в завоите и предизвиква водача към спортно шофиране. Той може да избира между три режима - 4WD и 4WD Sport с подаване на по-голям дял от тягата към задните колела, както и 2WD с чисто задно задвижване при деактивирана система за контрол на стабилността DSC.
Доставя неописуема радост и пристрастява към шофирането
Новото BMW M4 Competition доставя неописуема радост и пристрастява към шофирането. Изпреварването става със скоростта на мисълта, тъй като ускорението от 80 до 120 км/ч става само за 2,6 секунди. Настройките Road и Sport са серийни, в комбинация с пакета за професионалисти M Drive са допълнени с режима Track, който е подходящ за шофиране на писта. При умерено темпо на шофиране, BMW M4 Competition консумира около 9 литра на 100 км, а при динамично темпо с интензивни ускорения, разходът достига 15 литра на 100 км.
С новото BMW M4 Competition във всеки един момент ще се наслаждавате на радостта от шофирането, допълнено от впечатляваща динамика и уверен контрол на автомобила. Новото BMW M4 Competition показва двойнствен характер. В града купето се държи спокойно и предсказуемо. Въпреки ръмженето на мотора и раздутите калници, спортното купе не е капризно към шофирането и може да се кара без никаква подготовка. Поради еластичността на окачването и амортисьорите, колата вози по-твърдо върху неравности и павета, което принуждава да се движите с ниска скорост.
В новото BMW M4 Competition има толкова много възможности за избор на режими и толкова много различни нива на персонализация, че трябва да отделите известно време, за да настроите всички тях и да намерите този, който най-много съответства на стила ви. Можете да направите индивидуални настройки за звука от изпускателната система, отзивчивостта на педала на газта, реакциите на скоростната кутия, кормилното управление, спирачното усилие, контрола на сцеплението и дори по окачването.
Дори в най-екстремната си настройка, когато всички параметри са в режим Sport Plus, новото BMW M4 Competition не е в състояние да изплаши неопитния състезател, защото балансът на шасито и усещането на всички основни функции в автомобила ви позволяват да знаете какво точно се случва по всяко време. Воланът е толкова директен, че дава представа как завиват предните колела във всеки един момент. Задницата има огромно сцепление, въпреки големия въртящ момент, но ако натиснете твърде агресивно газта в завой, ще започне да приплъзва.
Новото BMW M4 Competition M xDrive се произвежда в завода на BMW Group в Динголфинг, Германия и се предлага при дилърите у нас, а цената му с няколко допълнителни опции надхвърля 200 000 лева. За по-голямата част от човечеството това са страшно много пари, но по мои наблюдения по пътищата на България се движат десетки такива автомобили, което значи, че у нас вече има доста хора, които са пристрастени към радостта от шофирането и са сбъднали мечтата си. Ще има и още.
Технически характеристики
BMW M4 Competition M xDrive M Steptronic
Размери
Дължина: 4801 мм
Широчина: 1887 мм
Височина: 1398 мм
Междуосие: 2857 мм
Собствено тегло: 1775 кг
Обем на резервоара: 59 литра
Двигател
Тип: 3,0-литров 6-цилиндров бензинов с двоен турбокомпресор
Работен обем: 2993 куб. см
Максимална мощност: 530 к.с. при 6250 об/мин
Максимален въртящ момент: 650 Нм при 2750-5730 об/мин
Скоростна кутия: 8-степенна спортна автоматична
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Показатели
Максимална скорост: 250 км/ч (290 км/ч с M Driver's)
Ускорение от 0-100 км/ч: 3,5 секунди
Среден разход: 10,0 л/100 км
Емисии на СО2: 227 г/км
Цена на модела с ДДС: 196 800 лева