Създаден, за да отдаде заслуженото на 2.0-литровия K20 бензинов двигател, който наскоро излезе от производство, моделът има повишен отвор и ход на буталото, благодарение на което работният обем е увеличен до 2156 куб.см. (2,2 литра). Резултатът е 20 к.с. повече и мощност от 260 к.с. и достигане на максимален въртящ момент от 240 Нм. при 6000 об/мин.
Вижте снимки
Производствени планове не са финализирани, но Хонда обмисля два варианта: да конвертира четирите оставащи непродадени 2010 Civic Type R MUGEN или да предложи доработката на съществуващите собственици.
Вицепрезидентът на Mugen Euro, Хиро Тойода, заяви: „Промените заради опазването на околната среда означават бързо отпадане на атмосферните двигатели. Това означава, че най-вероятно вече няма да видим нещо подобно на K20 в сериен автомобил. Затова отбелязваме раздялата със специалната серия на 2.2 Honda Civic Type R.”