Дизелгейт не успа да разклати доверието на жителите на Стария континент към дизеловите агрегати, които се радват на популярността си заради високата си ефективност и нисък разход на гориво.

Въпреки това, според СЗО дизелите са далеч по-вредни, а газовете, отделяни при горенето на гориво предизвикват рак на белите дробове и пикочния мехур.

ЕС се опитва да урегулира вредните газове, като постави ограничения и накара производителите да спазват определени норми.


Дали обаче производителите спазват тези норми?

Според последното изследване на Emissioons Analytics, цитирано от вестник "Гардиън" това въобще не е така.

Според проучването 97% от новите дизелови двигатели изхвърлят вредни газове над нормите.

Emissioons Analytics твърдят, че от 201 изследвани коли с норма Euro5 единствено Skoda Octavia TDI отговаря на изискванията в реална среда, а всикчи останали 200 автомобила надвишават нормите за изгорели газове.

При Euro6 колите ситуацията е подобна - седем от 67 автомобила покриват нормите, а най-изненадващото е, че това са предимно коли на Volkswagen.

Audi A8 и Fiat 500X например са надвишили 12 пъти нормите за вредни емисии.

Изследването е проведено по един и същи маршрут в Лондон, от един и същи шофьор при едно и също натоварване на автомобилите.


Европейските купувачи не искат да накажат Volkswagen за Дизелгейт >> >> >>