Изследване: 97% от дизелите са извън нормите
Дизеловите двигатели остават предпочитани от европейците, но колко верни са екологичните им стойности, съобщени от производителите им.
Дизелгейт не успа да разклати доверието на жителите на Стария континент към дизеловите агрегати, които се радват на популярността си заради високата си ефективност и нисък разход на гориво.
Въпреки това, според СЗО дизелите са далеч по-вредни, а газовете, отделяни при горенето на гориво предизвикват рак на белите дробове и пикочния мехур.
ЕС се опитва да урегулира вредните газове, като постави ограничения и накара производителите да спазват определени норми.
Дали обаче производителите спазват тези норми?
Според последното изследване на Emissioons Analytics, цитирано от вестник "Гардиън" това въобще не е така.
Според проучването 97% от новите дизелови двигатели изхвърлят вредни газове над нормите.
Emissioons Analytics твърдят, че от 201 изследвани коли с норма Euro5 единствено Skoda Octavia TDI отговаря на изискванията в реална среда, а всикчи останали 200 автомобила надвишават нормите за изгорели газове.
При Euro6 колите ситуацията е подобна - седем от 67 автомобила покриват нормите, а най-изненадващото е, че това са предимно коли на Volkswagen.
Audi A8 и Fiat 500X например са надвишили 12 пъти нормите за вредни емисии.
Изследването е проведено по един и същи маршрут в Лондон, от един и същи шофьор при едно и също натоварване на автомобилите.
Въпреки това, според СЗО дизелите са далеч по-вредни, а газовете, отделяни при горенето на гориво предизвикват рак на белите дробове и пикочния мехур.
ЕС се опитва да урегулира вредните газове, като постави ограничения и накара производителите да спазват определени норми.
Дали обаче производителите спазват тези норми?
Според последното изследване на Emissioons Analytics, цитирано от вестник "Гардиън" това въобще не е така.
Според проучването 97% от новите дизелови двигатели изхвърлят вредни газове над нормите.
Emissioons Analytics твърдят, че от 201 изследвани коли с норма Euro5 единствено Skoda Octavia TDI отговаря на изискванията в реална среда, а всикчи останали 200 автомобила надвишават нормите за изгорели газове.
При Euro6 колите ситуацията е подобна - седем от 67 автомобила покриват нормите, а най-изненадващото е, че това са предимно коли на Volkswagen.
Audi A8 и Fiat 500X например са надвишили 12 пъти нормите за вредни емисии.
Изследването е проведено по един и същи маршрут в Лондон, от един и същи шофьор при едно и също натоварване на автомобилите.