Второто поколение на Volkswagen Amarok взе най-доброто от Ford Ranger
Германският пикап притежава характерния за марката дизайн, но е значително по-проходим и комфортен, благодарение на донора си
През 2020 година компаниите Ford и Volkswagen обявиха сътрудничеството си в сегмента на лекотоварните превозни средства, за да намалят разходите за разработка и производство. Първият съвместен модел като резултат от сътрудничеството между двете марки беше новият Ford Tourneo Connect, който всъщност е близнак на Volkswagen Caddy.
Вторият съвместно проектиран автомобил е пикапът Volkswagen Amarok, който използва платформата и задвижването на своя донор Ford Ranger.
Повече снимки на новия Volkswagen Amarok вижте в гарерията >> >> >>
Наскоро второто поколение на Volkswagen Amarok беше представено в България и след като се запознах отблизо с него, мога да кажа, че германският пикап е взел най-доброто от Ford Ranger, но е запазил характерния за марката дизайн на екстериора.
Дизайн: характерен за Volkswagen, съществено различен от Ranger
Новият Volkswagen Amarok използва носещата рама и компонентите на шасито от Ford Ranger, но външно двата пикапа се различават толкова много, че дори няма да предположите, че са толкова близки роднини.
Дизайнът на каросерията на Amarok е коренно различна от Ranger, като промените касаят не само логото и формата на фаровете, но и всички останали детайли. Отпред силно впечатление правят фаровете с хоризонтални LED дневни светлини, от които тръгва типичната за Amarok линия, завършваща при задните прозорци.
Пикапът на Volkswagen се отличава с релефен преден капак и мускулести калници със защитна пластмасова облицовка, а върху задния капак на каросерията има голям надпис Amarok. Според експертите от Volkswagen, единствено покривът, корпусите на огледалата и дръжките на вратите са еднакви и за двата модела, така че определено приликите са старателно прикрити.
Интериор: вертикалният екран и селекторът издават връзката с Ford
С общата си дължина от 5,35 метра, новият Volkswagen Amarok е малко по-дълъг от своя предшественик. Междуосието от 3,27 метра също е увеличено и осигурява предпоставки за повече вътрешно пространство при версията с двойна кабина.
В салона на новия Volkswagen Amarok приликите с Ford Ranger са по-изразителни и ако скриете емблемата на волана, лесно ще познаете, че седите в автомобил на Ford. Многофункционалният волан е типичен за Volkswagen, но 12,3-инчовият вертикален дисплей на мултимедийната система издава роднинската връзка с Ford.
Той се простира от горната част на таблото до централния тунел и е заобиколен от отвори за въздух, които са характерни за Ford. Елегантните бутони под дисплея са с дизайн на Volkswagen.
Друг характерен детайл за Ford е лостът на автоматичната скоростна кутия. Ръчното превключване на предавките се управлява с помощта на бутоните на селектора. Това не е толкова удобно, колкото с лостчетата за смяна на предавките зад волана, така че е по-добре да оставите работата по превключване на електрониката.
Дигиталното арматурно табло и информационно-развлекателното оборудване също са идентични с Ford, но графиките съответстват на стила на Volkswagen. Пикапът се предлага само във версия с двойна кабина с два реда седалки.
Отпред има две места, а на задния ред седалки се събират и трима пътници, като имат повече пространство спрямо предходния Amarok. Качеството на интериора можеше да бъде и още по-добро, тъй като на места е използвана твърда пластмаса.
Във високите нива на оборудване Aventura и PanAmericana има двузонов климатроник, кожена тапицерия на седалките и вратите, озвучителна система Harman Kardon от най-висок клас, онлайн мобилни услуги, както и над 20 системи за безопасност и асистенция на водача. Благодарение на това Volkswagen Amarok се усеща като престижен SUV.
Двигател: 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор от Ford
Тестваните версиите на новия Volkswagen Amarok се задвижват с 3,0-литров V-образен 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 241 к.с., комбиниран с 10-степенна автоматична скоростна кутия и система за постоянно задвижване на четирите колела 4х4.
Двигателят работи спокойно на празен ход и при подържане на постоянна скорост. Максималният въртящ момент от 600 Нм се достига в зоната от 1750 до 2250 об/мин, така че при рязко ускорение, двигателят и трансмисията имат нужда от малко време, докато усетите динамичното увеличаване на скоростта.
При спокойно шофиране извън града средният разход е в рамките на около 8 л/100 км, а при динамично темпо по магистралата, консумацията достига 11 л/100 км. В града е възможно пикапът да харчи до 13 л/100 км в зависимост от това колко е натоварен.
По магистралата и на първокласните пътища новият Amarok вози много комфортно. Окачването се справя похвално с повечето неравности на настилката, без да тревожи пътниците.
Пикапът се управлява с лекота и дори най-деликатните дами мотат да се справят без усилия зад волана. Сензорите за паркиране отпред и отзад, както и камерите за 360-градусов обзор помагат много при маневриране в тесни пространства.
Извън пътя: движи се уверено по пресечен терен и пясък
При шофиране в нормални условия, двигателят задвижва задните колела на Volkswagen Amarok. При хлъзгава настилка, задвижването на всички колела 4Motion прехвърля автоматично въртящия момент към колелата с най-добро сцепление.
Системата за задвижване на всички колела има и предварително зададени режими, принудителен блокаж на задния диференциал и дори понижаваща предавка 4L.
Извън пътя новият Amarok се управлява уверено, подпомогнат от големия просвет от 235 мм и увеличените ъгли на заход в сравнение с предшественика си - 30 градуса отпред, 23 градуса отзад и 21 градуса ъгъл на рампата.
Новият Volkswagen Amarok вече може да преодолява водно препятствие с дълбочина, увеличена от 50 на 80 см. В помощ на водача са монтирани системи като автоматично задържане и контрол на спускането.
Благодарение на най-доброто шаси за движение извън пътя в своя клас на Ford Ranger, новият Volkswagen Amarok е значително по-проходим от предходния модел и се справя по-добре с преодоляването на пресечен терен и тежък офроуд.
За работа: пикапът превозва товари над 1 тон и тегли до 3,5 тона
Volkswagen Amarok може да тегли прикачено ремарке с максимално тегло до 3,5 тона и да превозва товари, като общото допустимо тегло е над 1 тон.
Товарният отсек на новия Amarok също е пораснал малко и сега дължината е 1624 мм, широчината е 1584 мм, височината е 529 мм, а широчината между калниците е 1227 мм, така че легенът спокойно може да събере един европалет.
Можете също така да инсталирате система за чекмеджета, кутия за инструменти, закрепваща стойка за велосипеди и други аксесоари в него, подвижната ролетна щора може да се управлява ръчно или електрически, предлага се и твърд покрив с прозорци.
Предлага се повдигнато с 20 мм шаси, различни протектори на каросерията, лебедка, допълнително осветление и други удобни изобретения, които могат да превърнат Amarok в истински офроудър.
Технически характеристики
Volkswagen Amarok V6 TDI 4Motion Aventura
Размери
Дължина: 5390 мм
Широчина: 1910 мм
Височина: 1884 мм
Междуосие: 3270 мм
Собствено тегло: 2348 кг
Обем на резервоара: 80 литра
Двигател
Тип: V-образен 6-цилиндров турбодизелов
Работен обем: 2993 куб. см
Максимална мощност: 241 к.с. при 3250 об/мин
Максимален въртящ момент: 600 Нм при 1750-2250 об/мин
Скоростна кутия: 10-степенна автоматична
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Динамика
Максимална скорост: 180 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 8,8 секунди
Среден разход: 10,1 л/100 км
Емисии на СО2: 265 г/км
Цена на модела с ДДС: 110 665 лева