Второто поколение на Volkswagen Amarok взе най-доброто от Ford Ranger
Германският пикап притежава характерния за марката дизайн, но е значително по-проходим и комфортен, благодарение на донора си
През 2020 година компаниите Ford и Volkswagen обявиха сътрудничеството си в сегмента на лекотоварните превозни средства, за да намалят разходите за разработка и производство. Първият съвместен модел като резултат от сътрудничеството между двете марки беше новият Ford Tourneo Connect, който всъщност е близнак на Volkswagen Caddy.
Вторият съвместно проектиран автомобил е пикапът Volkswagen Amarok, който използва платформата и задвижването на своя донор Ford Ranger.
Повече снимки на новия Volkswagen Amarok вижте в гарерията >> >> >>
Наскоро второто поколение на Volkswagen Amarok беше представено в България и след като се запознах отблизо с него, мога да кажа, че германският пикап е взел най-доброто от Ford Ranger, но е запазил характерния за марката дизайн на екстериора.
Дизайн: характерен за Volkswagen, съществено различен от Ranger
Новият Volkswagen Amarok използва носещата рама и компонентите на шасито от Ford Ranger, но външно двата пикапа се различават толкова много, че дори няма да предположите, че са толкова близки роднини.
Релефният преден капак, мускулестите калници със защитна пластмаса и ярките LED фарове са типични за Volkswagen.
Снимка: VolkswagenДизайнът на каросерията на Amarok е коренно различна от Ranger, като промените касаят не само логото и формата на фаровете, но и всички останали детайли. Отпред силно впечатление правят фаровете с хоризонтални LED дневни светлини, от които тръгва типичната за Amarok линия, завършваща при задните прозорци.
Пикапът на Volkswagen се отличава с релефен преден капак и мускулести калници със защитна пластмасова облицовка, а върху задния капак на каросерията има голям надпис Amarok. Според експертите от Volkswagen, единствено покривът, корпусите на огледалата и дръжките на вратите са еднакви и за двата модела, така че определено приликите са старателно прикрити.
Интериор: вертикалният екран и селекторът издават връзката с Ford
С общата си дължина от 5,35 метра, новият Volkswagen Amarok е малко по-дълъг от своя предшественик. Междуосието от 3,27 метра също е увеличено и осигурява предпоставки за повече вътрешно пространство при версията с двойна кабина.
В салона на новия Volkswagen Amarok приликите с Ford Ranger са по-изразителни и ако скриете емблемата на волана, лесно ще познаете, че седите в автомобил на Ford. Многофункционалният волан е типичен за Volkswagen, но 12,3-инчовият вертикален дисплей на мултимедийната система издава роднинската връзка с Ford.
Воланът е типичен за Volkswagen, но 12,3-инчовият вертикален дисплей на мултимедийната система е характерен за Ford.
Снимка: VolkswagenТой се простира от горната част на таблото до централния тунел и е заобиколен от отвори за въздух, които са характерни за Ford. Елегантните бутони под дисплея са с дизайн на Volkswagen.
Друг характерен детайл за Ford е лостът на автоматичната скоростна кутия. Ръчното превключване на предавките се управлява с помощта на бутоните на селектора. Това не е толкова удобно, колкото с лостчетата за смяна на предавките зад волана, така че е по-добре да оставите работата по превключване на електрониката.
Дигиталното арматурно табло и информационно-развлекателното оборудване също са идентични с Ford, но графиките съответстват на стила на Volkswagen. Пикапът се предлага само във версия с двойна кабина с два реда седалки.
Отпред има две места, а на задния ред седалки се събират и трима пътници, като имат повече пространство спрямо предходния Amarok. Качеството на интериора можеше да бъде и още по-добро, тъй като на места е използвана твърда пластмаса.
Във високите нива на оборудване Aventura и PanAmericana има двузонов климатроник, кожена тапицерия на седалките и вратите, озвучителна система Harman Kardon от най-висок клас, онлайн мобилни услуги, както и над 20 системи за безопасност и асистенция на водача. Благодарение на това Volkswagen Amarok се усеща като престижен SUV.
Двигател: 3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов мотор от Ford
Тестваните версиите на новия Volkswagen Amarok се задвижват с 3,0-литров V-образен 6-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 241 к.с., комбиниран с 10-степенна автоматична скоростна кутия и система за постоянно задвижване на четирите колела 4х4.
Двигателят работи спокойно на празен ход и при подържане на постоянна скорост. Максималният въртящ момент от 600 Нм се достига в зоната от 1750 до 2250 об/мин, така че при рязко ускорение, двигателят и трансмисията имат нужда от малко време, докато усетите динамичното увеличаване на скоростта.
При спокойно шофиране извън града средният разход е в рамките на около 8 л/100 км, а при динамично темпо по магистралата, консумацията достига 11 л/100 км. В града е възможно пикапът да харчи до 13 л/100 км в зависимост от това колко е натоварен.
По магистралата и на първокласните пътища новият Amarok вози много комфортно. Окачването се справя похвално с повечето неравности на настилката, без да тревожи пътниците.
Пикапът се управлява с лекота и дори най-деликатните дами мотат да се справят без усилия зад волана. Сензорите за паркиране отпред и отзад, както и камерите за 360-градусов обзор помагат много при маневриране в тесни пространства.
Извън пътя: движи се уверено по пресечен терен и пясък
При шофиране в нормални условия, двигателят задвижва задните колела на Volkswagen Amarok. При хлъзгава настилка, задвижването на всички колела 4Motion прехвърля автоматично въртящия момент към колелата с най-добро сцепление.
Системата за задвижване на всички колела има и предварително зададени режими, принудителен блокаж на задния диференциал и дори понижаваща предавка 4L.
Извън пътя новият Amarok се управлява уверено, подпомогнат от големия просвет от 235 мм и увеличените ъгли на заход в сравнение с предшественика си - 30 градуса отпред, 23 градуса отзад и 21 градуса ъгъл на рампата.
Новият Volkswagen Amarok вече може да преодолява водно препятствие с дълбочина, увеличена от 50 на 80 см. В помощ на водача са монтирани системи като автоматично задържане и контрол на спускането.
Окачването се справя добре с повечето неравности на настилката, без да друса и да тревожи пътниците.
Снимка: VolkswagenБлагодарение на най-доброто шаси за движение извън пътя в своя клас на Ford Ranger, новият Volkswagen Amarok е значително по-проходим от предходния модел и се справя по-добре с преодоляването на пресечен терен и тежък офроуд.
За работа: пикапът превозва товари над 1 тон и тегли до 3,5 тона
Volkswagen Amarok може да тегли прикачено ремарке с максимално тегло до 3,5 тона и да превозва товари, като общото допустимо тегло е над 1 тон.
Товарният отсек на новия Amarok също е пораснал малко и сега дължината е 1624 мм, широчината е 1584 мм, височината е 529 мм, а широчината между калниците е 1227 мм, така че легенът спокойно може да събере един европалет.
Можете също така да инсталирате система за чекмеджета, кутия за инструменти, закрепваща стойка за велосипеди и други аксесоари в него, подвижната ролетна щора може да се управлява ръчно или електрически, предлага се и твърд покрив с прозорци.
Предлага се повдигнато с 20 мм шаси, различни протектори на каросерията, лебедка, допълнително осветление и други удобни изобретения, които могат да превърнат Amarok в истински офроудър.
Технически характеристики
Volkswagen Amarok V6 TDI 4Motion Aventura
Размери
Дължина: 5390 мм
Широчина: 1910 мм
Височина: 1884 мм
Междуосие: 3270 мм
Собствено тегло: 2348 кг
Обем на резервоара: 80 литра
Двигател
Тип: V-образен 6-цилиндров турбодизелов
Работен обем: 2993 куб. см
Максимална мощност: 241 к.с. при 3250 об/мин
Максимален въртящ момент: 600 Нм при 1750-2250 об/мин
Скоростна кутия: 10-степенна автоматична
Задвижване на колелата: двойно/4х4
Динамика
Максимална скорост: 180 км/ч
Ускорение от 0-100 км/ч: 8,8 секунди
Среден разход: 10,1 л/100 км
Емисии на СО2: 265 г/км
Цена на модела с ДДС: 110 665 лева