Заводът в Айзенах започна да произвежда Opel Grandland
Първият автомобилен завод на Opel в новите провинции след обединението на Германия беше променен значително
Германската марка Opel и градът Айзенах се радват на връзката си повече от три десетилетия автомобилно производство. Марката със светкавицата беше една от първите компании, които се включиха в новите федерални провинции през 1990 г. - годината на обединението на Германия, полагайки основите на история на успеха, която продължава и до днес, с автомобилите, произведени в Айзенах. Едномилионният Opel слезе от производствената линия на завода в Тюрингия на 10 ноември 1999 година. Това беше черна Corsa B в ниво на оборудване Edition 100.
Вижте снимки от завода на Opel в Айзенах >> >> >>
Заводът непрекъснато се развива през десетилетията и наскоро имаше повод да празнува отново. През април изцяло новият Opel Grandland отпразнува своята световна премиера в Айзенах. Новият електрифициран SUV наскоро беше произведен в града на замъка "Вартбург", което го прави истински жител на Айзенах. С новия Opel Grandland заводът е отлично подготвен за бъдещето.
Първите автомобили Opel, произведени през 1990 година в Айзенах
След падането на Берлинската стена отговорните лица в Opel по това време бързо разпознават потенциала, предлаган от местоположението на Айзенах, който вече има традиции в автомобилното производство с Wartburg (Вартбург). Още през март 1990 г. Opel основава Opel AWE Planungs GmbH заедно с Automobilwerk Eisenach (AWE), като по този начин насърчава икономическото развитие в Тюрингия. Само два дни след официалното обединение на Германия, на 5 октомври 1990 г., първият Opel Vectra слиза от производствената линия в завода на AWE.
През февруари 1991 г. е положен основният камък за новата фабрика в Айзенах. След период на строителство от само 19 месеца и обща инвестиция от около 1 милиард германски марки, новият завод в Айзенах започва производството на Opel Astra през септември 1992 г. На 3 юни 1993 г. първият Opel Corsa, произведен в бившата Източна Германия, тръгва от производствената линия.
Оттогава нататък производството на Opel в Айзенах процъфтява. Поради голямото търсене, производството през първата половина на 90-те години на миналия век понякога е фокусирано предимно върху най-продаваната малка кола. Малката Corsa става толкова популярна сред клиентите, че само 9 години след началото на производството на автомобили на мястото и само 6 години след първата Corsa от Айзенах, едномилионният Opel, произведен тук, слиза от производствената линия.
На 10 ноември 1999 г., точно 10 години след падането на Берлинската стена, черна Corsa Edition 100 с мощност 65 к.с. си проправя път от окончателното сглобяване в Тюрингия до своя купувач в Регенсбург, Бавария.
Модерно производство и непрекъснато развитие са факторите за успеха
Още от самото начало заводът в Айзенах непрекъснато се развива, за да се гарантира успехът му. Той бързо определя стандарти по отношение на екологична съвместимост, производствена технология и системите. Има пет основни принципа - участие на служителите, непрекъснато усъвършенстване, осигуряване на качеството от самото начало, стандартизация и кратки времена за изпълнение благодарение на перфектно организирана логистика.
В резултат на това заводът впоследствие е признат няколко пъти за най-модерното и продуктивно съоръжение за производство на автомобили в Европа. През 2012 г. към Astra и Corsa се присъедини Opel ADAM. След мащабната модернизация на производствените мощности през 2019 г., заводът е единствено отговорен за производството на Opel Grandland.
Айзенах се превръща в електрифициран завод за изцяло новия Opel Grandland
Изцяло новият Opel Grandland, който отпразнува световната си премиера на място по-рано тази година и е достъпен за поръчка от няколко седмици, сега слиза от производствената линия в Айзенах. Новото поколение се предлага за първи път и като напълно електрически Grandland Electric. Новият Grandland е първият модел на германския производител, който се базира на ултрамодерната платформа STLA Medium, базирана на електрическите автомобили и с използваем капацитет на батерията до 97 кВтч, позволява пробег до около 700 км без вредни емисии.
За да подготви завода в Айзенах за производство на електрифицирани модели, компанията инвестира 130 милиона евро в обекта и го разви в истински електрифициран завод в много области. Например, направени са значителни промени в производствения процес с модификации в цеха за каросерия и крайния монтаж. Цялата конвейерна система беше адаптирана и подсилена, обвивката на каросерията беше напълно автоматизирана и много най-съвременни камерни системи бяха инсталирани в различните зони за подробна проверка.
Създаден е и нов акумулаторен цех, в който акумулаторните блокове за електрическия Grandland се сглобяват на място. За тази задача са обучени специализирани експерти по високо напрежение. Фактът, че Айзенах също планира соларен парк за захранване на завода със "зелена" енергия, се вписва идеално в новия, електрически Opel Grandland и неговата собствена батерия. По този начин постепенното преминаване към възобновяема енергия също помага да се гарантира, че централата е устойчиво позиционирана за бъдещето и може да продължи своята успешна история.