Само преди няколко дни BMW M GmbH публикува първите официални снимки на новото BMW M5, а днес официално започна производството на спортния седан в завода на BMW Group в Динголфинг, Германия. При това седмото поколение на BMW M5 за пръв път ще се произвежда с електрифицирано задвижване.

Вижте новото BMW M5  >>  >>  >>

То се състои от специфична за модела хибридна система M Hybrid, която комбинира V-образен 8-цилиндров бензинов битурбо двигател с електромотор и генерира системна мощност от 727 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,5 секунди. Високоволтовата батерия на автомобила има използваем енергиен капацитет от 18,6 кВтч и позволява уникалния в сегмента електрически пробег от 67 до 69 км според цикъла WLTP.

BMW M5

Снимка: BMW

"Горди сме, че и най-новото поколение на иконата BMW M5 ще се произвежда при нас", каза директорът на завода Кристоф Шрьодер. Заводът доставя предварително сглобените каросерии за първото BMW M5 през 80-те години, които след това са завършвани ръчно в базираното в Гархинг спортно подразделение M GmbH. От второто поколение или по-точно от 1988 г. спортният седан се произвежда изцяло във фабриката в Долна Бавария.

BMW M5

Снимка: BMW

Основните компоненти на новото BMW M5 също се произвеждат на място или в близките производствени локации. Директорът на завода Кристоф Шрьодер нарича това "Производство от един източник". Така например адаптираното специфично за BMW M5 шаси се произвежда в завода за компоненти в Динголфинг. Високоволтовата батерия се произвежда в съседство на завода, в центъра по компетентност за производство на електрически задвижвания. Карбоновият покрив идва от фабриката в Ландсхут, на 30 км от Динголфинг.

BMW M5

Снимка: BMW

Особеност на производството в автомобилния завод са модификациите, които вече се правят в цеха за каросерии. Новото BMW M5 е базирано на стандартна каросерия на BMW Серия 5, но има допълнителни мерки за усилване на структурата на купето и специално разширена каросерия с изпъкнали калници. За първи път BMW M5 има и заден мост с по-широка следа, което позволява интегрирането на специфичния за M заден мост. В бояджийския цех клиентите могат да избират между 10 серийни и 150 специални лакови покрития за новото BMW M5.

BMW M5

Снимка: BMW

Подобно на своя предшественик, новото BMW M5 се сглобява на същата производствена линия в комбинация с други модели от BMW Серия 5 и BMW Серия 4, както и с моделите BMW M4. Тук то се довършва и със специфични елементи като заден спойлер от фиброкарбон, M волан и M мултифункционални седалки.

През следващите няколко седмици производството в завода постепенно ще се увеличи до няколко десетки кали BMW M5 на ден. Въвеждането на пазара на новия модел в Европа ще се състои от 2 ноември 2024 г. Дотогава своята премиера в завода в Динголфинг ще отпразнува и новото BMW M5 Touring, което разширява гамата на BMW M GmbH и допълва портфолиото на новото BMW Серия 5.