Новото BMW M5 дебютира със 727 конски сили, но тежи над 2,4 тона
Хибридното задвижване на спортния седан съчетава мощен V8 бензинов турбодвигател и електромотор
BMW представи новия спортен седан M5 с кодовото наименование G90. Новото BMW M5 е първият подобен модел, претърпял електрифициране и в резултат на това е прибавил тегло, което достига над 2,4 тона. Освен това новият спортен автомобил надхвърля обичайните размери и е визуално впечатляващ. Подозирам, че дизайнът няма да се хареса на всеки, но дизайнерите от BMW явно няма да се вслушат в недоволството на почитателите на моделите от 80-те години на миналия век. За премиерата на новото BMW M5 баварците избраха особено впечатляващия нов зелен цвят.
Новият седан BMW M5 е дълъг 5,09 метра и широк 1,97 метра. В сравнение с конвенционалната Серия 5, колата е със 78 мм по-широка отпред и с 45 мм по-широка отзад. Бъбрековидната решетка е лъскаво черно и почти напълно затворено. Престилките също са забележителни. Отпред се отваря много голям, черен централен въздухозаборник, а отзад колата е истинско чудовище с черен дифузьор, който стърчи много далеч и триизмерно от задната престилка.
Новото BMW M5 има стандартни колела с размери 20 инча отпред и 21 инча отзад. Размерът на гумите е 285/40 ZR20 отпред и 295/35 ZR21 отзад. Моделът има стандартно панорамен стъклен покрив, а срещу доплащане се предлага карбонов пакет с 30 кг по-лек карбонов покрив. Ако поставите отметка във всички полета за олекотяване, ще намалите теглото на M5 с около 60 кг, но то все още ще тежи около 2370 кг. Четирите накрайника на изпускателните тръби са с диаметър 100 мм.
Само един поглед в интериора на новото BMW M5 показва, че тук нещата могат да бъдат доста оживени и екстровертни. На снимките можете да видите наличната за първи път кожа с лек блясък в горната част на седалките и на вратите. Серийният интериор е с черна тапицерия. Опционално се предлагат три двуцветни версии. Още две двуцветни версии ще бъдат добавени през 2025 г.
Новият волан е скосен в долната си част и има червени M бутони, с които могат да се зададат предварително конфигурирани настройки за режим на шофиране. Лостчетата за смяна на скоростите са черни с червени акценти. Стандартното оборудване включва 4-зонов автоматичен климатик и озвучителна система Bowers & Wilkins с 18 високоговорителя.
Новото BMW M5 се управлява чрез така наречената операционна система OS 8.5. Пред погледа на водача има head-up дисплей и добре познатият извит дисплей, състоящ се от 12,3-инчов инструментален панел и 14,9-инчов сензорен екран за информация и развлечения, който тук е оборудван със специфични за М5 графики и функции. Обемът на багажника е 466 литра.
Новото BMW M5 се предлага за първи път с хибридно задвижване, което представлява комбинация от мощния 4,4-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател и постоянно възбуден синхронен електрически мотор от XM. В случая на новото BMW M5, двигателят с вътрешно горене е с мощност 585 конски сили, а електрическият мотор е с мощност 197 конски сили, които заедно осигуряват системна мощност от 727 конски сили и 1000 Нм въртящ момент.
Благодарение на тази мощност и тяга, новото BMW M5 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Границата от 200 км/ч се преминава за 10,9 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч, като по желание може да се увеличи до 305 км/ч.
Мощността се предава към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия. Има спортен режим 4WD, при който задвижването е на четирите колела. Има и добре познатият режим 2WD, който прави възможно чисто задно предаване и димящи дрифтове, когато ESP е деактивиран.
Основната причина за допълнителното тегло е батерията с нетен капацитет от 18,6 кВтч, която лежи плоско в дъното. Чисто електрическият пробег е максимум 69 километра. Зареждането е възможно с до 7,4 кВт. Малко по-късно ще има и 11 кВт. Баварците от Мюнхен са инсталирали до пет режима на работа в новия си хибриден спортен седан. Режимите са Hybrid, Electric и eControl, който поддържа нивото на зареждане. Има също и режими Dynamic за по-динамично шофиране, както и Dynamic Plus за състезания на писта.
Новото BMW M5 също има огромен арсенал от допълнителни инструменти за увеличаване на устойчивостта на усукване. За това допринася и по-твърдата връзка на шасито с каросерията и кормилната уредба, която е здраво стегната към опората на предния мост.
Новото BMW M5 се предлага с предно окачване с двойни носачи и със задно многораменно окачване. И двете са специално проектирани с по-твърди лагери и по-фокусирана кинематика на осите. Стандартното адаптивно M шаси за първи път в BMW M5 разполага със завиване на задните колела с ъгъл до 1,5 градуса, което помага да се подобри маневреността на този доста голям седан.
Спирачната система с 6-бутални апарати отпред и 1-бутални апарати отзад. Размерът на диска е съответно 410 мм и 398 мм. Срещу доплащане фирмата от Мюнхен доставя карбоново-керамични спирачни апарати с 420-милилетрови дискове отпред, които спестяват общо 25 кг от теглото.
Производството на новото BMW M5 започва през юли в завода в Динголфинг, Германия. Пазарната премиера на модела ще бъде през ноември 2024 г. Цените започват от 144 000 евро.