Volvo Cars става първата автомобилна компания, която ще има достъп до най-новата версия на патентован интелигентен софтуер за зареждане с помощта на алгоритъм, който ще се използва в изцяло електрическите автомобили Volvo от ново поколение. За целта Volvo Cars си сътрудничи с Breathe Battery Technologies (Breathe), която е стартъп компания, разработваща софтуер за управление на батерии с цел да допринесе за по-бързо, по-добро и по-устойчиво електрифициране.

Чрез интегриране на софтуера на Breathe в разработената от Volvo Cars платформа за управление на батериите, за оптимизиране и подобряване на производителността на технологията и за зареждане, Volvo Cars може да осигури на клиентите на Volvo още по-бързо зареждане и подобрено цялостно изживяване при шофиране.

Снимка: Volvo

Компанията Volvo Cars възнамерява да внедри новата технология в изцяло електрическите автомобили от ново поколение Volvo, която да намали времето за зареждане на всяко изцяло електрическо Volvo от 10 до 80% заряд с до 30%. Различните батерии ще доведат до различни времена за зареждане. Тестовете показват подобрение във времето за зареждане в диапазон от 15-30%. Подобренията във времето за зареждане ще продължат през целия жизнен цикъл на батерията, без да се влияе на нейното състояние.

За разлика от традиционното поетапно зареждане, което разчита на предварително определени правила, софтуерът на Breathe използва адаптивно зареждане за динамично управление на батерията в реално време, което води до значително по-кратки времена за зареждане. Използвайки алгоритми, софтуерът управлява процеса на зареждане в съответствие със здравето на батерията, като същевременно избягва риска от литиево покритие, което може да навреди на производителността и живота на батерията.

Снимка: Volvo

Инвестицията в Breathe помага на Volvo Cars за изграждане на изцяло електрическо бъдеще, но също така се вписва в амбициите на компанията да постигне климатична неутралност до 2040 г. Технологията постига намаляване на времето за зареждане на автомобилите Volvo, без необходимост от промяна на дизайна на батерията или добиване на допълнителни материали, без допълнително въздействие върху околната среда.