В Норвегия знаят как да зареждат електромобилите си през зимата
Шофьорите на електрически коли в скандинавската страна подготвят предварително батерията преди да започнат бързо зареждане
През последните дни видяхме видеоклипове от Чикаго, показващи безкрайни опашки от електрически автомобили, които се опитват да получат малко заряд от станция за бързо зареждане. Това се дължи на рязкото застудяване, което обхвана Чикаго.
Въпреки че телевизионните кадри, показващи десетки закъсали електромобили Tesla, може би бяха малко сензационни, не може да се отрече, че хората трябваше да стоят на студа, докато се опитваха да разберат защо техните коли не се зареждат. Има няколко причини за това, но в крайна сметка всичко се свежда до липса на обучение за електромобилите и недостатъчна инфраструктура за зареждане.
За разлика от бензиновите или дизеловите автомобили, батериите в повечето електрически превозни средства трябва да бъдат предварително кондиционирани, преди да приемат бързо зареждане, особено при много студено време. Но Чикаго не е единственото място в света, където е студено и по улиците има електромобили.
Норвегия има най-висок процент на електромобили в света, като почти всеки четвърти автомобил е напълно електрически. Това е и една от най-студените страни в света, но рядко, ако изобщо, чуваме за зрелища като това, което се състоя в Чикаго преди няколко дни. Как Норвегия се справя със зареждането на електромобилите при отрицателни температури?
Според статия, публикувана от New York Times, шофьорите на електромобили в Норвегия са свикнали да загряват предварително колите си, преди да тръгнат на път при минусови температури. Ларс Годболт, съветник на Норвежката асоциация за електрически превозни средства каза, че инфраструктурата за зареждане е значително подобрена през последните години, което води до по-малко опашки на станциите за зареждане през зимата.
Също така е интересно, че по-голямата част от норвежците живеят в къщи, а не в апартаменти и почти 90% от собствениците на електрически превозни средства имат собствена домашна станция за зареждане, каза Годболт пред New York Times. В САЩ обаче ситуацията е малко по-различна.
Скорошно проучване на S&P Global Mobility показа, че докато повечето собственици на електромобили знаят, че зареждането у дома се счита за най-добра практика, само 51% от настоящите и бивши собственици на електромобили, участвали в проучването, заявяват, че са инсталирали домашно зарядно устройство, докато 42% от собствениците обикновено зареждат колата си на бърза обществена станция.
Другата разлика между Норвегия и САЩ се отнася до продължителността на пътуванията. В щатите не е необичайно хората да шофират повече от час до работа, докато средното пътуване в Норвегия обикновено е по-малко от 30 минути. Изминатото разстояние също е по-малко от това в САЩ поради конфигурацията на пътната инфраструктура. Така че преди да излезете на студа, заредете колата си у дома, затоплете батерията преди бързо зареждане и прочетете ръководството за потребителя.