Новата система ще бъде тествана само в Япония, посочи компанията. За работата й е необходима специална инфраструктура на кръстовищата, като полицията вече инсталира инфрачервени предавателни устройства, които ще се свързват с GPS системата на автомобила.
Ако шофьорът не успее да забави скоростта, ще получава инструкции да внимава за предупредителния жълт сигнал. На светофара водачът на автомобила ще получава информация още колко време трябва да чака до зеления сигнал.
Други автомобилостроителни компании, включително BMW, Volvo и Volkswagen, работят заедно по изследователски проект за повишаване на безопасността на кръстовищата. Сензори в колата ще се свързват с камери и скенери, инсталирани на светофара. Системата обаче ще работи, само ако всички автомобилостроители участват в проекта и се съгласят да въведат единни стандарти, посочи говорителка на Фолксваген.