На Opel му трябваха месеци, за да намери името на новия си малък модел, който ще отбележи дебюта си на автосалона в Париж през септември. Първоначално работното заглавие беше Джуниър (Junior), но след като минахме през няколко хиляди предложения бе избрано името Адам (Adam), на името на основателя на компанията Адам Опел, отбеляза говорителят на автомобилостроителя Патрик Мунш.
Резултатът в този случай изглежда ясен. Може обаче куп хора да търсят точното име и емблемата за автомобил. В крайна сметка се появяват имена като Адам за Опел или Кънтримен (Countryman) за новия офроуд Мини (Mini).
Странно звучащите имена също са част от процеса. Сузуки (Suzuki) е нарекъл новия си водещ модел Кизаши (Kizashi), а Нисан (Nissan) е кръстил новия си мултифункционален автомобил Евалиа (Evalia). Понякога се използват географски имена. Например Опел Монца (Opel Monza), Форд Капри (Ford Capri) и Хюндай Санта Фе (Hyundai Santa Fe).
Когато първоначално бъде избрано име, се прави пълно проучване за това дали то съответства на културния контекст на целевия пазар и да няма отрицателни конотации.
Стават обаче и грешки. Паджеро (Pajero) например е име на високопроходим автомобил на Мицубиши (Mitsubishi), но на испански думата има значение на самозадоволяващ се мъж (Пахеро).
Електрическото Ауди (Audi) се обозначава с и-трон (e-tron), но на френски звучи като "купчина кучешки екскременти". Ламборгини Ревентон (Lamborghini Reventon) на испански може да значи и спукана гума - el reventon.
Понякога има и съдебни проблеми. Фолксваген (Volkswagen) регистрира имената на всички ветрове, след като използва названията Голф (Golf), Широко (Scirocco) и Пасат (Passat). Мерцедес (Mercedes) трябваше да плати обезщетение на френски творец, след като пусна Е- класа (E-Class). Творецът бил регистрирал името "Клас-е" "Classe E".