Този ход идва в един момент, когато и без това продажбите на автомобили спадат, а японският концерн вижда първия спад на печалбите си от почти десетилетие насам. Настоящото темпо на продажби остана относително добро с оглед на фокуса върху ефективното ползване на гориво и надеждността, като тази тенденция се очаква да се запази и след като новите цени бъдат въведени. В началото новите цени ще важат за колите, които се внасят в Щатите, докато произвежданите там автомобили ще получат увеличение на цените си по-късно през месеца. Според Associated Press бензиново-електрическият Prius ще получи увеличение на цената си от порядъка на 1.8 %, което означава, че базовият модел ще бъде с около 380 долара по-скъп, докато вариантът Touring ще поскъпне с 420 долара. Toyota Yaris също ще поскъпне с около 1.7 %, което означава, че докато базовият модел струваше в неделя 11 350 долара, то в понеделник той вече е бил 11 543 долара. С увеличаването на цените си японският гигант се надява да събере солидни средства, с които да си позволи допълнителен тръст в недоразвитите пазари, които обаче имат тенденция към развитие. Пред Toyota предстои да построи нова фабрика в Индия, от която да излизат серия евтини автомобили, които да бъдат своебразни конкуренти на Tata Nano. Миналата седмица маркетинговият директор на GM Марк ЛьоНев вече каза, че цените на автомобилите е нормално да се покачат заради стриктните стандарти по отношение на разхода на гориво и на емисиите на СО2. Така по негови думи това ще доведе до преместване на фокуса на търсене върху по-малките и не толкова рентабилни коли, както и до свиване на продажбите. Затова и вероятно съвсем скоро и други компании ще направят подобни съобщения за увеличаване на цените си.