Toyota представи новите си ванове и хибридния пикап Hilux
Цялата лекотоварна гама на Toyota Professional е заимствана от моделите на концерна Stellantis с минимални промени
Европейското подразделение на Toyota представи едновременно актуализираната и разширена гама от лекотоварни автомобили Professional. Минивановете Toyota ProAce City и средноразмерните ванове Toyota ProAce са придружени от големия ван Toyota ProAce Max. Големият ван ProAce Max бележи разширяването на японското сътрудничество с концерна Stellantis, тъй като цялата гама на ProAce е заимствана от него с минимални промени.
Още на пръв поглед става ясно, че новият ван е поредната вариация на френско-италианските модели Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer и Opel Movano. Новата Toyota се различава от изброените близнаци само по пластмасовата решетка на предницата. За Toyota този модел е важен, заради възможността за навлизане в европейския сегмент на големите товаро-пътнически ванове.
ProAce Max ще се предлага с две опции за междуосие, плюс три дължини и височини на каросерията. Максималният обем на товарното отделение е 17 кубически метра. Освен това клиентът може да избира между шасита с различна конфигурация на кабината с един или два реда, и различни надстройки.
Товаренето и разтоварването са лесни, благодарение на вратите с пълна височина и практичния квадратен отвор с нисък праг, осигуряващ лесен достъп. За първи път при Toyota, задните врати на ProAce Max се отварят на 270 градуса, увеличавайки максимално възможността за доближаване до рампи и достъпа до пространството за товарене.
Засега е показана само електрическата версия на ProAce Max Electric, която има батерия с капацитет 110 кВтч и пробег от 420 км по цикъла WLTP. При зарядно устройство с мощност от 150 кВт, процесът на зареждане на батерията до 80% ще отнеме по-малко от час. Засега не е известно дали Toyota ProAce Max ще се предлага и в дизелова версия.
По-малките модели Toyota ProAce и ProAce City са обновени по рецептата на техните близнаци под марките Peugeot, Citroen и Opel, представени наскоро. Автомобилите под японската марка се различават от тях само по козметични белези, като различните брони и лога.
При по-малките модели Toyota разкрива само някои характеристики на електрическите версии. Подобно на европейските си роднини, пробегът на моделите на Toyota също е станал малко по-продължителен. Средноразмерният ван Toyota ProAce е увеличил обхвата си с едно зареждане до 350 км, а обхватът на Toyota ProAce City е 330 км. Освен това Toyota ProAce предлага товароносимост, съответстваща на големия товарен обем от до 6,6 куб.м, респективно най-големия полезен товар в класа, достигащ 1400 кг.
В пътническа конфигурация ProAce Verso автомобилът предлага удобно място за превоз на до 9 пътника. Функционалността е отличителна характеристика на практичния ProAce City, който е лидер в своя клас по отношение на превоз на товари и пътници. Версията фургон предлага интелигентно организирано пространство с товарен обем от 4,4 куб.м и до 1000 кг полезен товар, в зависимост от задвижването.
Модернизацията на лекотоварната гама засегна и осмото поколение на пикапа Toyota Hilux. Към гамата беше добавен мек хибрид. Електрическата система включва познатия 2,8-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател, който сега има като добавка 48-волтов стартер-генератор, захранван от батерия с малък капацитет.
По-рано Toyota каза, че тази хибридна система ще намали разхода на гориво с 10%. Освен по-нисък разход на гориво, новият пикап Hilux Hybrid предлага и подобрено поведение на пътя и извън него.
Водачът на Toyota Hilux Hybrid 48V може да разчита на подобрена реакция при подаване на газ и линейно ускорение. Това води и до по-добър контрол и възможности за движение в пресечени терени, благодарение на по-плавното ускоряване по неравен терен и регенеративното спиране на участъци със спускане.
Усъвършенстването на задвижването не създава компромиси с капацитета на теглене на прикачен товар и полезния товар, които остават на високо ниво и са съответно 3500 кг и 1000 кг. Всички нови лекотоварни модели на Toyota трябва да навлязат на европейския пазар в началото на 2024 г.