Toyota направи GR86 Rally Legacy с турбомотор и задвижване 4х4
Прототипът напомня за легендарното спортно купе Toyota Celica GT-Four от 90-те години и напомня за успехите в ралитата
На американското изложение SEMA японската компания Toyota е подготвила много интересен прототип с името GR86 Rally Legacy. Това спортно купе е базирано на модела Toyota GR86, но под предния капак има турбодвигател и разполага със задвижване на всички колела 4х4. Серийният модел GR86 няма нито едното, нито другото и не се очаква да бъде направен такъв. Изложбената кола е направена в стила на легендарния рали модел Toyota Celica GT-Four от 90-те години.
Вижте как изглежда Toyota GR86 Rally Legacy >> >> >>
Прототипът на базата на Toyota GR86 има шаси със задвижващ агрегат и трансмисия от спортния хечбек GR Corolla. За да стане това, оригиналното купе с две врати е трябвало да бъде сериозно преработено, като е променено оформлението му. Серийната Toyota GR86 е изградена на платформата на Subaru с надлъжно монтиран боксерен двигател и задвижване на задните колела.
В същото време Toyota GR Corolla има напречно монтиран редови 3-цилиндров турбодвигател G16E-GTS с обем 1,6 литра, максимална мощност 304 к.с. и максимален въртящ момент от 370 Нм, както и задвижване на всички колела GR-Four с водещо предно предаване. Съединителят на задната му ос винаги работи с предварително натоварване и водачът може да избира от различни режими, които променят обратно предаваното сцепление в рамките между 40 и 70%.
За да се инсталира напречен и забележимо по-висок турбодвигател в GR86, двигателното отделение и предната подрамка е трябвало да бъдат напълно преработени и са направени оригинални опори за трансмисията на всички колела. Монтирани са нови полуоски и главини, изработени специално за този проект. Опростеният интериор включва предпазна клетка, състезателни седалки и волан Sparco. В централния тунел има характерен лост на секвенциална (последователна) скоростна кутия, докато GR86 и GR Corolla са оборудвани с 6-степенна ръчна или автоматична трансмисия.
Външно Toyota GR86 Rally Legacy внимателно повтаря дизайна на своите далечни състезателни предци. Червените и зелени графики върху бялата каросерия са точно като на рали автомобилите Toyota Castrol от 90-те години. Рали настроението се подчертава и от допълнителните фарове на предния капак, масивните червени калници, състезателните странични огледала и олекотените стъкла. В задната част е монтиран голям спойлер, а двойните изпускателни тръби са разположени в центъра на задната броня. Визията се допълва от бели джанти Speedline с гуми Michelin Pilot Sport.
Представители на компанията Toyota наричат прототипа GR86 Rally Legacy сбъдната фантазия и напомняне за миналите успехи в ралитата, но масовото производство е изключено поради цялостната сложност, високата цена и необходимостта от сертифициране на всички промени. Въпреки това има шансове за възраждане на производствения модел на Toyota Celica, а прототипът GR86 Rally Legacy също има за цел да проучи обществения интерес към такъв автомобил.