В Европа се изтеглят Yaris, Corolla, Auris, Camry и Rav-4 - общо около 1,39 милиона автомобила, посочва АП, цитирана от БТА.
В Северна Америка на изтегляне подлежат около 2,47 милиона автомобила Yaris, Corolla, Matrix, Camry , Rav-4, Highlander, Tundra, Sequoia и Scion модел xB и xD.
В Япония се изтеглят Vitz, Belta, Ractis, Ist, Auris и (Corolla Lumimon - около 460 000 коли. Засегнати са също Австралия и друг страни от Азия и Близкия изток.
За отстраняването на проблема са необходими около 40 минути, отбелязва Toyota, цитирана от ИТАР-ТАСС. В компанията са постъпили 39 жалби от собственици на такива автомобили на японския автомобилен гигант, като досега не се е стигало до пътно-транспортно произшествие.
Това мащабно изтегляне е поредното за Toyota, която през последните години вече бе принудена да вземе такива мерки, понасяйки тежък удар върху репутацията си, отбелязва АФП.
През 2009 компанията обяви, че изтегля 3,8 милиона автомобила в САЩ, за да смени постелката под краката на шофьора.
Според предположения на експерти при редица модели този проблем може да доведе до засечка на педала за газта, да възпрепятства управлението на автомобила и да предизвика сериозни аварии.
По-рано тази година пък се оказа, че има опасения за проблем със задното окачване при близо 1,5 милиона автомобила в световен мащаб.
Японският гигант има за задача да си върне репутацията на безопасен производител, но същевременно се бори и с последиците от икономическата криза, силната йена и опустошителните природни бедствия от 2011.
Компанията успя да си върне позицията на световен №1 през първата половина на 2012, като измести от челното място американската Дженеръл Мотърс.