Данните до голяма степен отговарят на прогнозите на анализаторите, въпреки че при производството се отчитат спадове спрямо предходното тримесечие поради нарушения във веригата за доставки и прекъсването на работа на завода на компанията в Китай, оказващи негативно влияние върху резултатите.

"Това беше изключително трудно тримесечие поради прекъсвания на веригата за доставки и политиката на Китай за нулев Ковид-19", написа в Туитър главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск.

Tesla достави 310 048 автомобила през тримесечието януари - март, което е леко увеличение спрямо предходното тримесечие и значителен ръст от 68 процента спрямо година по-рано. Уолстрийт очакваше доставките да достигнат 308 836 автомобила, според данните на Refinitiv.

Американската компания произведе 305 407 автомобила от януари до март, което е спад от 305 840 през предходното тримесечие.

Най-високо оцененият производител на автомобили в света се справя с пандемията и прекъсванията на веригата за доставки по-добре от конкурентите си, а новата фабрика на Tesla в Шанхай допринася за растежа.

Скокът на случаите на коронавирус, отчитан напоследък в Китай, обаче принуди автомобилостроителя временно да спре производството си в Шанхай за няколко дни през март и април, тъй като градът въведе локдаун, за да тества жителите си за болестта.

Данните за доставките бяха по-добри от очакваното предвид опасенията, че проблеми с веригата за доставки ще влошат резултатите на компанията, каза в доклад Даниел Айвс, анализатор в инвестиционна фирма Wedbush.

Tesla заяви, че е продала общо 295 324 седана Model 3 и спортни превозни средства Model Y, докато доставките на луксозни седани Model S и премиум високопроходими Model X са 14 724 броя.

Повишаване на цената

Очаква се повишението на цени на горивата, в резултат на кризата в Украйна, да подхрани търсенето на електрически автомобили, но липсата на стокови запаси и по-високите цени на превозните средства ще натежат върху продажбите, прогнозират анализатори.

През март Tesla повиши цените на продуктите си в Китай и Съединените щати, след като Мъск заяви, че американският производител на електрически автомобили е изправен пред значителен инфлационен натиск в областта на суровините и логистиката след инвазията на Русия в Украйна.

Предвид всички насрещни ветрове Джийн Мюнстър, управляващ партньор във фирмата за рисков капитал "Луп венчърс" (Loup Ventures), определи резултата на компанията като впечатляващ и добави, че очаква Tesla да продължи да превъзхожда останалите производители на автомобили по ръст на продажбите.

Toyota, General Motors и Hyundai отчетоха в петък по-ниски продажби за първото тримесечие на американския пазар в сравнение с година по-рано.

Мъск каза през октомври, че фабриката на Tesla в Шанхай е надминала по производство тази във Фримонт, Калифорния - първият производствен обект на компанията. Двете фабрики имат решаващо значение за постигането на целта на компанията за увеличение на доставките с 50 процента тази година, тъй като се очаква производството в новите фабрики да нараства бавно през първата им година.

Tesla започна да доставя превозни средства, произведени във фабриката си в Грюнхайде, Германия, през март, а доставките на автомобили, произведени в завода й в Остин, Тексас, трябва да започнат в близко бъдеще.

Акциите на компанията нараснаха, след като тази седмица бяха оповестени плановете й да търси одобрение от инвеститорите, за да увеличи броя на акциите си и да даде възможност за разделяне на акциите. Котировките на "Тесла" са се повишили с около 3 процента от началото на годината, докато акциите на GM и Ford са загубили от стойността си.