Пробегът остава един от най-големите проблеми на всички електромобили. Независимо с какъв капацитет батерия разполагат те и колко са икономични, рано или късно се стига до момент, в който зареждането не е толкова лесно, колкото е да налееш малко бензин. Съществуват много концепции за зареждане, а една от най-интересните бе показана наскоро.

Въпреки че ентусиасти от трети страни са се опитали да осигурят зареждане на батериите на електрическите автомобили Tesla със слънчева енергия по време на движение, те е трябвало да използват слънчеви клетки на гъвкава основа. Самият Илон Мъск досега е изразявал симпатиите си към подобни идеи само в контекста на оборудването на търговски микробуси със слънчеви панели на покрива и сгъваеми странични секции.

Сега, на изложение в Германия, компанията показа прототип на ремарке със слънчеви панели, което, след като се разгъне, може да увеличи пробега на електрически автомобил с 80 км. за един ден паркиране на слънце, но само при идеални условия. Терминалът Starlink ще осигурява достъп до сателитен интернет и е добро съчетание между технологиите на Tesla и Starlink.

Все още е трудно да се каже дали това е „най-голямото зарядно в света“ но то със сигурност привлече вниманието на изложението IdeenExpo в Хановер. Ремаркето за автомобил, оборудвано с прибиращи се слънчеви панели и терминал Starlink за връзка с външния свят, може да генерира до 2.7 kW електроенергия.

Също така на изложението Tesla демонстрира по-реалистични подходи, като на каросерията на кросоувъра Model Y бяха показани новите акумулаторни клетки, интегрирани в задвижващия агрегат. Tesla все още не ги използва на своята германска линия за сглобяване, но до края на годината компанията планира да модернизира производствените процеси, за да може в новия завод в Тексас да се произвеждат бъдещите версии на електромобилите.