Volkswagen Multivan и California тръгват с ново двойно предаване 4х4
Новото поколение на Bulli вече получава задвижване на всички колела 4Motion с електрически мотор на предната и на задната ос
Германският производител Volkswagen въвежда нова система за задвижване на всички колела за своите ванове Multivan и California. Тя е проектирана не само за кални къмпинги, но и за градски центрове без емисии. Новата хибридна система, наречена eHybrid 4Motion предлага електрическо задвижване на всички колела за Multivan и California, без карданов вал или тежка разпределителна кутия. В новата Plug-in хибридна система са комбинирани задвижване на бензин и електричество.

Volkswagen Multivan е готов за пътешествия с преспиване
Задвижването на всички колела се осъществява от един 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 1.5 TSI и два електромотора. Акцентът на новата система се крие в комбинацията от два електромотора - по един на всяка ос. Бензиновият двигател е с мощност 177 к.с. се включва само когато батерията е празна или десният крак стане особено нетърпелив. Предният мост се задвижва изцяло на електричество в ежедневието, а задният - само когато е необходимо, като това зависи от профила на шофиране, скоростта или пътните условия. Така че вместо твърдо предаване на мощността чрез вал, съединителят, превключването и разпределението са изцяло електронни.
С батерия с капацитет 19,7 кВтч, plug-in хибридните ванове Volkswagen Multivan и California могат да изминат между 85 и 95 км само на електричество, според WLTP. Това е достатъчно за 95% от всички пътувания с автомобили в Германия, според проучване на министерство. Така че, ако зареждате правилно, можете да шофирате без локални емисии в ежедневието и със скорости до 130 км/ч. Само когато се изисква да шофирате с по-висока скорост или по-стръмен терен, двигателят с вътрешно горене в Multivan се включва. В най-добрия случай ванът се движи без никакви двигатели, при което звучи по-скоро като яхта, отколкото като ван, но всъщност пести гориво.
Четири режима на шофиране, много възможности
Новите ванове Volkswagen Multivan и California предлагат 4 режима на движение - Eco, Comfort, Sport и Individual. В режим Sport например, задвижването на всички колела е постоянно активно до 130 км/ч, докато в режим Eco педалът на газта осигурява по-плавно возене. В зависимост от настройката, задният електромотор работи икономично или осигурява мощно задвижване, което може да е от решаващо значение, особено на мокри поляни или заснежени алпийски проходи.
Вместо механично задвижване на всички колела, има дигитално контролирана система за разпределение на мощността, която променливо жонглира с въртящия момент между осите чрез електронната стабилизираща система ESC. Теоретично, до 100% от мощността може да се предава и на задните колела, например когато предните колела се въртят. Тогава мощността идва от бензиновия двигател, който използва предния електромотор като генератор. За оптимална работа на двата електромотора е необходимо батерията да се зарежда в електрически контакт.
Новите модели на Volkswagen Multivan и California се предлагат стандартно с електрическа спомагателна климатична система, която охлажда, отоплява или вентилира, докато вановете са паркирани, изцяло на електричество. Това означава, че Bulli може да се отоплява комфортно както през лятото, така и през зимата, или чрез информационно-развлекателната система, или чрез приложението. Има дори опционална функция за постоянно отопление с контролен панел в C-колоната за пълноценно изживяване при глемпинг - перфектна комбинация от почивка на открито и хотелски комфорт.
Новите модели Volkswagen Multivan и California вече се зареждат с до 11 кВт от домашната зарядна станция и до 50 кВт чрез станция за постоянен ток на пътя, поне при идеални условия. Батерията се зарежда от 10 до 80% за около 26 минути.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.