Mercedes-AMG занапред ще предлага двигатели само с 6 или 8 цилиндъра
В новите модели на компанията няма да има 4-цилиндров бензинов турбодвигател M139 с хибридна система
Двигателят с кодово наименование M139 на Mercedes-Benz беше представен през лятото на 2019 г. като най-мощният сериен 4-цилиндров бензинов двигател в света. Първоначално M139 беше предназначен за топверсиите AMG на компактните модели на Mercedes-Benz - хечбека A-класа, седана и комбито CLA, и кросоувъра GLA, но след това стана част от хибридните системи в по-големите и престижни модели на Mercedes-AMG като C-класа, кросоувъра GLC, роудстъра SL и купето GT.

Mercedes-AMG ще пусне електрически кросоувър с мощност 1000 конски сили
По-рано тази година Mercedes-Benz съобщи, че моделите на Mercedes-AMG с двигател M139 не се търсят, защото не звучат достатъчно ярко, plug-in хибридните системи, базирани на него, се оказаха твърде сложни и тежки, а максималната мощност е достъпна само със заредена батерия. Богатите клиенти на Mercedes-AMG не се интересуват от екологичните характеристики и спряха да купуват скъпите модели.
За привържениците на "зеленото мислене", Mercedes-AMG скоро ще предложи поне два модела на платформата за електрически автомобили AMG.EA - лифтбек и кросоувър. Предшественик на лифтбека беше показаният съвсем скоро прототип Mercedes-AMG GT XX, на чието представяне един от представителите на Mercedes-AMG сподели пред британското списание Autocar, че двигателят M139 вече няма да бъде използван в новите модели на Mercedes-AMG.
Говорител на Mercedes-AMG, чието име списанието Autocar не разкрива, заяви, че M139 е изключителен двигател, а хибридните системи, базирани на него, са сред най-модерните в света, но се оказва, че купувачите не ги искат. Mercedes-AMG не иска да губи клиенти, така че новите бензинови модели ще бъдат оборудвани поне с редови 6-цилиндров турбодвигател или изцяло нов V8-цилиндров двигател. И двата бензинови двигателя ще бъдат с хибридна система в различна степен, но във всеки случай ще издават приличен звук.
Mercedes-Benz реши да се раздели напълно с A-класата, така че няма нужда да запазва двигателя M139 заради него. Не бива да се очаква незабавен отказ от M139, защото той ще изчезне от гамата на Mercedes-AMG постепенно, доставките на този двигател до Lotus за спортния автомобил Emira също ще продължат известно време, но Mercedes-Benz няма да адаптира M139 към стандартите Euro 7, следователно, той има максимум 2 години и половина живот.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.