Новото поколение BMW M3 ще продължи да се предлага с 6-цилиндров бензинов двигател, въпреки усилията на компанията в посока електрификация, пише Motor1.

В интервю за Bimmer Today, изпълнителният директор на BMW M - Франк ван Меел, заяви, че производството на 3,0-литровия 6-цилиндров битурбо редови двигател ще продължи, стига да има търсене от страна на клиентите.

Инженерите на BMW вече работят върху сертифицирането на този двигател спрямо новите екологични стандарти Euro 7. "Ще поддържаме 6-цилиндровия двигател толкова дълго, колкото има възможност за това," каза ван Меел. Ако търсенето на този тип двигатели остане стабилно, BMW няма да спре производството им.

Бензиновата версия на M3 ще се продава паралелно с предстоящия електрически вариант на M3, за който също е потвърдено, че ще влезе в производство.

Електрическият модел ще бъде базиран на платформата Neue Klasse и се очаква да разполага с четири електромотора, генериращи до 1341 конски сили, което ще го направи по-бърз от бензиновата версия. Въпреки това, бързината на електрическия модел няма да сложи край на 6-цилиндровия двигател.

Ако клиентите продължат да настояват за бензинов двигател, BMW ще продължи да го предлага. Според ван Меел, решаващият фактор ще бъде предпочитанията на купувачите, които ще трябва да "гласуват с портфейлите си."

Следващото поколение на BMW M3 - както с бензинов, така и с електрически двигател - не се очаква на пазара преди 2027 или 2028 г., тъй като първият модел от платформата Neue Klasse ще бъде представен през следващата година.