Зарядното трябва да се пребори с един от основните проблеми при електрическите автомобили - дългото време, необходимо за презареждане. Обикновено за зареждане на обикновен комплект батерии са необходими между 4 и 10 часа. Японският автомобилостроител Nissan, например, посочи, че за пълно зареждане на неговия електрически модел Leaf от стандартна мрежа с напрежение 220 волта са необходими близо 20 часа.
Volvo твърди, че новото 440-волтово трифазно "скоростно" зарядно е толкова мощно, че 30-минутно зареждане е достатъчно, за да даде възможност на Си 30 да измине близо 50 мили. Volvo планира да проведе нови изпитания на устройството.
Близо 250 експериментални автомобила С30 се използват в Европа и Китай. Колата е снабдена с електрически мотор и комплект литиево-йонни батерии. Първоначално зарядното е проектирано за собственици, които искат да зареждат батериите няколко пъти дневно.