Електрическата Skoda Enyaq дебютира точно преди три години и сега чешката компания, част от Volkswagen Group, обнови моделното семейство на Enyaq и Enyaq Coupe. Обновените електромобили са получили малки визуални промени в тон с новата визуална идентичност на марката, включително новите лога и надписи, като индексът iV изчезва. Различните версии вече се отличават само с цифрово обозначение или обозначение на модела, като например версиите RS или Laurin & Klement. Производството на обновените модели ще започне в началото на ноември.

Вижте обновените модели Skoda Enyaq и Enyaq Coupe  >>  >>  >>

Освен тези визуални промени, автомобилите получават и технически подобрения, както в електромоторите, така и в батериите. Вместо Enyaq 80 и Enyaq 80x, новите версии ще бъдат Enyaq 85 и Enyaq 85x, като същото важи и за версията Coupe. Промяната в обозначението на варианта за изпълнение се дължи на новите електромотори на задния мост и подобреното управление на батерията. Благодарение на тези промени електромобилите от новата моделна серия имат увеличен капацитет на автономен пробег и подобрена обща скорост на зареждане, като същевременно осигуряват още по-добро изживяване при шофиране.

Skoda Enyaq и Enyaq Coupe

Снимка: Skoda

Новата Skoda Enyaq 85 може да измине до 565 км с едно зареждане в цикъла WLTP, а батерията може да зареди от 10% до 80% капацитет за 28 минути. Това подобрение важи и за версията Coupe, която вече ще има пробег до 576 км. Динамиката на тези версии също е подобрена, като електродвигателят на задната ос вече има максимална мощност до 210 кВт или 286 к.с., в сравнение със 150 кВт (204 к.с.) в съответната версия. Версията Skoda Enyaq 85 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди, което е с 2 секунди по-бързо от преди.

Версията със задвижване на четирите колела на Skoda Enyaq 85x също има нова системна мощност от 210 кВт (286 к.с.), което е увеличение от 15 кВт. Новите версии могат да достигнат от място до 100 км/ч за 6,6 секунди. Новата Skoda Enyaq 85x може да измине до 538 километра с едно зареждане, а версията Enyaq 85x Coupe може да измине 10 километра повече.

Снимка: Skoda

Зареждането за тази версия предлага пиков капацитет до 175 кВт, намалявайки времето за зареждане от 10% до 80% до 28 минути. Същото важи и за новата Skoda Enyaq RS, която подобно на версията 85x, може да се похвали с оптимизирани клетки на батерията с подобрено термично управление и опция за по-висока максимална мощност на зареждане.

Новата Skoda Enyaq RS също се възползва от повишена мощност, като водачите вече разполагат с 250 кВт или 340 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 5,5 секунди и при двата варианта на каросерията, а пробегът е увеличен до 541 км или 547 км при варианта Coupe. Максималната скорост за версията Skoda Enyaq RS остава същата - 180 км/ч, но вариантите Enyaq 85 и Enyaq 85x вече могат да се движат също толкова бързо. Това става възможно благодарение на новите електромотори с по-висок въртящ момент, които позволяват различни настройки на общото предавателно число, като същевременно запазват или подобряват динамиката.

Skoda Enyaq Coupe

Снимка: Skoda

Важна нова функция за новия модел Enyaq 85 и всички по-нови модели е възможността за предварително загряване на батерията. Може да се задейства автоматично, когато потребителят въведе маршрута на мощно зарядно устройство в навигационната система или може да се активира ръчно в информационно-развлекателната система на автомобила.

Модернизираната Skoda Enyaq 85 и всички по-високи модели също ще получат редица други по-малки промени. Те включват нова подредба на контролните бутони. Друга интересна функция е автоматичното заключване, което заключва колата, когато водачът се отдалечи от нея с ключа. Тази функция вече се предлага като част от новия пакет Clever.

Снимка: Skoda

Промените в информационно-развлекателната система обхващат моделите Skoda Enyaq 85 и нагоре. Това включва нова версия на софтуера 4.0, която наред с други неща, носи напълно преработен потребителски интерфейс. Това също отразява новата идентичност и философия на марката Skoda, но също така ще бъде по-интуитивно и ще улесни управлението на функциите на автомобила.

Виртуалното арматурно табло и head-up дисплеят също получават нови графики. Гласовият асистент Laura също е подобрен с по-добро разбиране на командите на потребителите, които ще виждат препис в реално време на своите заявки на дисплея на информационно-развлекателната система.

Снимка: Skoda