Въпреки че електрическа версия на Mercedes S-Class е в процес на разработка, конвенционалните двигатели ще продължат да се използват още дълго време. През 2026 г. Mercedes ще направи обновяване на текущото поколение на S-Class, като изпълнителният директор Ола Келениус разкри, че са инвестирали значително повече в тази актуализация, отколкото обикновено се харчи за подобни подобрения.

Келениус потвърди пред британското списание Autocar, че марката планира електрически модел, който ще замени EQS, но традиционният S-Class с двигател с вътрешно горене ще остане на платформа, разработена специално за ДВГ. Електрическата версия ще бъде изградена на отделна архитектура.

Смесването на бензинови и електрически двигатели на една и съща платформа би довело до компромиси в пространството в купето, което не е приемливо за клиентите на Mercedes. Въпреки че поддържането на два различни модела ще бъде скъпо, компанията ще се опита да ограничи разходите, като споделя компоненти между двата варианта.

За разлика от BMW, което използва една и съща платформа за моделите 7 Series и i7, Mercedes ще продължи да използва отделни архитектури за своите модели с различни задвижвания.

Mercedes вече е подготвил своите двигатели с вътрешно горене да отговарят на бъдещите регулации на Euro 7. Докато конкурентни марки като Bentley и Audi се отказаха от своите 12-цилиндрови двигатели, Mercedes продължава да предлага автомобили с V12.

Текущият S-Class ще бъде актуализиран през следващите години, а новото поколение W224 с бензинови (и вероятно дизелови) двигатели ще бъде предлагано до края на 30-те години на този век.

Въпреки амбициозните цели на Mercedes да премине напълно на електрически автомобили до 2030 г., BMW не е поело такива ангажименти и планира да поддържа и бензинови модели в своята гама, като се стреми към 50% електрификация до края на десетилетието, ако пазарът го позволи.