Днес консорциумът е промишлен колос, който може да си позволи такива завоевания като автомобилната група Ягуар (Jaguar) или металургичната Корус (Corus), информира Франс прес.
"Баща" на колата Нано, представяне като най-евтината в света, Ратан Тата ще бъде сменен от Сирус П. Мистри, който е на 44 години, начело на най-големия индийски конгломерат с общ оборот от 100 милиарда долара за финансовата 2011/2012 година.
"Групата Тата (Tata) бе копието на интегрирането на Индия в световната икономика", пише днес индийският в. "Хиндустан таймс".
Ратан Тата, потомък на промишлена династия със 140-годишна история, поема управлението на семейната империя през 1991 година, по време когато Индия либерализираше икономиката си, следвайки повече или по-малко съветския модел. Тогава той събужда компанията, сочена от анализаторите като "заспалия динозавър".
Получил образование в американските университети "Корнел" и "Харвард", Ратан Тата "направи това, което днес служи за трамплин за едно цяло ново поколение индийски корпоративни мениджъри на международната сцена", допълва изданието.
Групата изгради авторитета си, ставайки една от първите индийски компании, започнали да поглъщат чуждестранни фирми. Първият блестящ удар датира от 2000 година, когато Тата изкупува британския производител на чай Тетли тий (Tetley Tea). По онова време индийските медии определиха сделката като контраатака на индийците срещу британската империя и бившата колониална сила.
Тата харчи десетки милиарди долари, за да поглъща компании от всички краища на планетата - от американския производител на кафе Ейт О'клок кофи (Eight O'clock Coffee) до англо-холандската стоманодобивна група Корус за 13,7 милиарда долара, а след това през 2008 година марките Ягуар и Ленд Роувър (Land Rover), изкупени от американските автомобилен концерн Форд (Ford).
Ратан Тата е дискретен човек, не обича светските изяви, не е женен и няма деца, допълва АФП.