Шефът на PSA критикува колите на ток
Генералният директор на PSA и бъдещ шеф на новия алианс, в който влиза и FCA - Карлос Тавареш, се изказа доста остро срещу електромобилите.
Както твърди Reuters, Таваршс е заявил, че за това положение има доста причини. Основната е слабо развитата инфраструктура от зарядни станции, както и сравнитено малкият пробег между зарежданията и неяснотата около цената на батериите в дългосрочна перспектива.
Последното се оказа сериозен пробем, след като компанията IONITY въведе нова схема да образуване на цените за зареждане, която влезе в сила от 31 януари 2020 г. Фирмата, която е съвместно предприятие на BMW, Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen Group, премина на система на заплащане на получените киловат-часове при зареждане, което доведе до сериозен ръст на цените – близо 500%.
Според Тавареш, търсенето на електромобили ще започне да спада, след като бъдат отменени субсидиите за покупка на този тип превозни средства, предлагани в редица държави. Това вече се забелязва в Китай, където властите намалиха бонусите за клентите на коли на ток и това доведе до срив на продажбите.
Въпреки всички проблеми, в PSA няма да се откажат от развитието на електромобилите, категоричен е Тавареш. Алиансът обаче ще се опита да ги направи достъпни за хората, като създаде универсална платформа за колите на ток и така ще свали тяхната цена.