Електрическият хиперавтомобил Nevera, разработен от хърватската компания Rimac Automobili, демонстрира способността си да развива 412 км/ч. на практика в края на октомври, с което се доближи до целевата скорост, обявена при представянето му преди четири години.

Въпреки че този електрически автомобил ще бъде произведен в не повече от 150 екземпляра, той има основание да бъде официално смятан за най-бързия сред серийните автомобили.

Rimac използва електромотори по собствена разработка и докато се подготвяше за постигането на рекорда за скорост, обърна внимание и на софтуера за управление, който отговаряше за стабилността и посоката на движение на автомобила по време на ускорение и охлаждането на захранващия блок.

Мощността на последния достига 1914 к.с. В движение колата се задвижва от четири електромотора, а прагът от 100 км/ч. той покрива за 1,86 секунди. Късметлиите, които са резервирали екземпляри на Rimac Nevera от първата партида, в която има 50 броя, се очаква да платят не по-малко от 2,4 млн. щ. долара за всеки един от тях.

Както е обяснено във видеоклипа на корпоративния канал на Rimac в YouTube, рекордът за скорост е поставен на тестовата писта в германския град Папенбург, която има овална форма с две прави отсечки от по 4 км., където тестовият пилот и персоналът трябва да развият определена максимална скорост.

Според него автомобилът пресича въображаемо футболно игрище всяка секунда, когато се движи със скорост 412 км/ч.

Същевременно компанията на Илон Мъск е на път да пусне на пазара второто поколение хипер автомобили Tesla Roadster през следващата година или дори по-късно. Те ще могат да ускоряват до 100 км/ч. за 2,1 секунди или по-бързо и да развиват максимална скорост от над 400 км/ч.

Цената им ще бъде около 250 хил. щ. долара, така че този модел ще бъде много по-достъпен от Rimac Nevera и неговите аналози, ако Мъск успее да запази производителността и цената в предвидените граници.