Така компанията компенсира част от спада в продажбите си през първото полугодие на 2022 г., сочат финансовите резултати на дружеството, оповестени от ръководителя на търговския й отдел Питер Нота, съобщи ДПА, цитирана от БТА.

Мюнхенската автомобилна група е продала общо 1,748 милиона от своите модели през първите девет месеца от годината, което е спад от 9,5 на сто на годишна база, предимно заради проблеми във веригите за доставка.

През текущото четвърто тримесечие BMW се стреми да навакса с изоставащите си продажби, с което се надява обемът им като цяло през годината да остане само с 5 на сто под равнището от 2021 г.

През третото тримесечие, приключващо в края на септември, групата е продала около 587 800 автомобила, или с 0,9 на сто по-малко от същото тримесечие на миналата година.

За същия период продажбите на BMW в Европа са с около 11 на сто по-малко. Продажбите в Китай обаче отбелязват нарастване с 5,7 на сто, а тези в САЩ - с 3,8 на сто. През септември автомобилният гигант е постигнал увеличение на продажбите си, в размер на 6,6 на сто, а доставените до клиенти автомобили достигат около 210 500 броя.

Групата напредва в прехода си към електрическа мобилност с пълна скорост, отбеляза също така Нота. От началото на годината до края на септември BMW е продала повече от 128 000 изцяло електрически превозни средства, удвоявайки продажбите си в сегмента спрямо същия период на 2021 г.