До края на февруари у нас са реализирани общо 2585 леки автомобила, камиона и автобуса, което е спад от 44,3% в сравнение със същия период на миналата година. Още по-значителен е спадът на продажбите в сравнение с първите два месеца на силната 2008 г., като възлиза на 72%.
Лидер на пазара за периода е Peugeot с 265 продажби, като компанията отчита най-малък спад от водещите марки от 15,6% и държи пазарен дял от 10,69%.
На второ място по продажби се нарежда Ford с 238 реализирани автомобила (-49%; 9,6% пазарен дял). На трето място е марката Dacia с 218 реализирани автомобила (-19,6%; 8,8% пазарен дял), като благодарение на евтините си продукти марката също отчита относително нисък спад в продажбите. Челната петица по продажби се оформя от Volkswagen с 202 реализирани автомобила (-63,6%) и Citroen със 159 продажби (-159%).
За първи път от години насам Toyota не присъства сред първите пет най-популярни марки.
Изключително тежко е положението на пазара на камиони и автобуси, което е показател за намалените нива на бизнеса у нас. За първите два месеца на годината са продадени 107 от тези превозни средства, което е спад от 57,1%, но в сравнение с 2008 г. спадът в продажбите на камиони и автобуси възлиза на трагичните 85%.