Porsche направи 911 GT3 за пистата и 911 GT3 с пакет Touring за пътя
Новите модели се задвижват от 4,0-литров 6-цилиндров босксерен двигател с атмосферно пълнене и мощност 510 конски сили
През 1999 година Porsche за първи път показва модела 911 GT3, който представлява едно уникално съчетание от състезателни гени за пистата и възможност за шофиране в ежедневието. За да отбележи своята 25-а годишнина, за първи път новият модел ще бъде представен на пазара едновременно в две версии - като спортен автомобил, фокусиран върху пистата със задно крило и като версия с пакет Touring с класическа форма на задната част. С помощта на индивидуални пакети и иновативни опции, новите варианти на Porsche GT3 могат да бъдат допълнително персонализирани според вкуса на клиента и стила на шофиране.
Вижте новите модели Porsche 911 GT3 и 911 GT3 Touring >> >> >>
Новото Porsche 911 GT3 е готово по всяко време да се насочи към пистата. Моделът излиза в своята юбилейна 25-а година с всеобхватна стратегия за олекотяване. Задвижва се от 4,0-литров 6-цилиндров боксерен двигател с атмосферно пълнене с мощност от 510 к.с, с максимален въртящ момент от 450 Нм, както и с нови възможности за оборудване.
Пакетът Weissach, предлаган за първи път за 911 GT3, предлага още повече персонализирани възможности за конфигурация за шофиране на пистата. Спортният автомобил включва по-широко ниво на стандартно оборудване и нови възможности, които допълнително подобряват неговата прецизност и спортен дух. Новото Porsche 911 GT3 и новото Porsche 911 GT3 с пакет Touring могат да бъдат поръчани от края на годината.
Новите модели Porsche 911 GT3 и 911 GT3 с пакет Touring се отличават с изчистена стилистика на предната и задната част, както и адаптирана аеродинамика. И в двата варианта предният дифузьор е с променени контури, допълнителният елемент под спойлера - така нареченият "лип", е с прецизна форма, модифицираните криловидни елементи в подподовата конструкция увеличават притискащата сила и оптимизират въздушния поток.
Матричните предни LED светлини с променен дизайн, предлагани под формата на допълнително оборудване за Porsche 911 GT3 са с бял акцентен пръстен, като комбинират всички светлинни функции на 911 и елиминират необходимостта от допълнителни светлини в предната престилка. Това осигурява възможност да се увеличи площта на предния отвор за охлаждащ въздух и да се създаде ясно структуриран вид. В задната част дифузьорът, отворите за въздух и задният капак са променени. Задното крило на Porsche 911 GT3 е получило нови странични елементи, позиционирани не вертикално, а под ъгъл.
Предното окачване на Porsche 911 GT3 е с двойки напречни носачи на колело, които са със специален аеродинамично оформен профил. Те увеличават притискащите сили върху автомобила, формирани в арката на колелото при високи скорости и подобряват охлаждането на спирачките. За да се гарантира, че балансът на притискащата сила между предния и задния мост се поддържа дори при спиране от високи скорости, конструкторите на окачването са намалили накланянето (навеждането) на автомобила напред.
За тази цел при новото Porsche 911 GT3 предните сферични шарнирни връзки на долните носачи на предния мост са позиционирани по-ниско. Тези модификации при Porsche 911 GT3 са заимствани директно от актуалното Porsche 911 GT3 RS. Новото Porsche 911 GT3 се предлага стандартно със спортни гуми с размер 255/35 ZR 20 отпред и 315/30 ZR 21 отзад с подобрено сцепление на мокра настилка. Като опция могат да се поръчат пистови гуми с хомологация за движение на пътищата.
Пакетът Touring прави Porsche GT3 още по-специално
С моделната промяна Porsche дефинира още по-ясно вариантите на 911 GT3. За първи път пакетът Touring е наличен веднага след представянето на пазара. Обозначението Touring е препратка към варианта на оборудване на 911 Carrera RS 2.7 от 1973 година. Той е част от гамата на GT3 от 2017 година и е още по-отличителен в новия модел 911 GT3.
Този факт е изразен ясно и с логото 911 GT3 touring на решетката на задния капак. При Porsche 911 GT3 с пакет Touring задното фиксираното крило липсва и по този начин се съхранява класическата елегантна линия на Porsche 911. Издигащ се заден спойлер с ясно отчетлив допълнителен аеродинамичен елемент известен като "клапан на Гърни" и адаптиран дизайн на оптимизиращите въздушния поток перки на дъното имат грижата за осигуряване на аеродинамичен баланс.
Интериорът предлага висококачествен кожен салон и класическа спортна атмосфера. За първи път като опция се предлага система от задни седалки за Porsche 911 GT3 с пакет Touring. Това позволява спортният автомобил да бъде адаптиран още по-индивидуално към желанията на клиента за постигане на максимално удоволствие от шофирането по междуградски пътища с много завои.
"Именно по извивките на междуградските шосета можете ясно да почувствате, че кормилното управление е по-добре настроено дори от това на предшественика", отбелязва посланикът на марката Porsche Валтер Рьол. "То вдъхва още по-голяма увереност в автомобила, защото реагира по-спокойно от централна позиция без да губи нищо от своята директност. По-късото предавателно отношение също значително подобрява удоволствието от шофирането по междуградски пътища", допълва Валтер Рьол.
Ниското общо тегло на Porsche 911 GT3 също допринася за прецизното и директно управление. Новото Porsche 911 GT3 е обект на цялостното олекотяване - новите алуминиеви джанти в сребрист цвят намаляват теглото на всяко колело с повече от 1,5 кг в сравнение с предишния модел.
Като опция се предлагат магнезиеви колела с пакет Weissach или пакет Leichtbau (олекотен). Те сами по себе си спестяват 9 килограма. Новата литиево-йонна олекотена акумулаторна батерия с капацитет от 40 Ач допринася за атлетичния индекс на телесна маса, като намалява с още около 4 килограма теглото. По този начин в най-леката си конфигурация новото Porsche 911 GT3 тежи само 1420 килограма.
Новото Porsche 911 GT3 са задвижва от 4,0-литров 6-цилиндров боксерен двигател с атмосферно пълнене на новия е проектиран съобразно настоящите, значително по-строги стандарти за отработени газове и е оборудван с два филтъра за твърди частици и 4 каталитични конвертора. Конфигурацията на тази система за контрол на емисиите Porsche съчетава с възможност за осигуряване и на завладяващ звуков пейзаж. Спортните динамични показатели на 6-цилиндровия боксерен двигател са постигнати чрез серия от мерки за оптимизация.
Цилиндровите глави са променени, а разпределителни валове с по-остра конфигурация на гърбиците, заимствани от Porsche 911 GT3 RS, като осигуряват още по-динамично представяне в горния диапазон на оборотите на двигателя. Освен това се използват индивидуални дроселови клапи за оптимизация на потока и маслени охладители с подобрен капацитет. Мощността на агрегата от 510 к.с. е запазена, а това означава, че всяка конска сила от обновения високооборотен двигател трябва да задвижва едва 2,8 килограма в най-леката конфигурация на автомобила.
Двигателят е съчетан по избор със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя PDK или с 6-степенна механична трансмисия с предавателно число на главното предаване, което е с 8% по-късо от това на предшественика. И двата варианта за скоростна кутия са налични както за Porsche 911 GT3, така и за Porsche 911 GT3 с пакет Touring. Новото Porsche 911 GT3 ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди с автоматичната трансмисия PDK и достига максимална скорост от 311 км/ ч. С механичната спринтът до първите 100 км/ч отнема 3,9 секунди, а максималната скорост достига 313 км/ч.
"На пистата новото Porsche 911 GT3 позволява още по-добър контрол, защото се държи още по-стабилно и се справя по-добре при неравности и при шофиране през бордюри, благодарение на оптимизираната настройка на амортисьорите", отбелязва посланикът на марката Йорг Бергмайстер. "Системата против накланяне на автомобила напред забележимо намалява навеждането на каросерията при спиране. В резултат на това балансът на автомобила остава значително по-постоянен при всякакви условия", допълва Йорг Бергмайстер.
За новото Porsche 911 GT3 като опция се предлагат нови леки спортни седалки тип черупка със сгъваема облегалка и корпус от усилени с въглеродни влакна полимерни композити CFRP. Всяка седалка е оборудвана с интегрирана въздушна възглавница за гръдния кош, електрическо регулиране на височината и ръчно надлъжно регулиране, а като опция се предлага с тристепенно отопление.
Част от облицовката на опората за глава може да бъде премахната, като по този начин се подобрява ергономията за повечето водачи, когато носят каска при пилотиране на писта. Функцията за сгъване на облегалката позволява достъп до опционалната система от задни седалки, предлагана за първи път в Porsche 911 GT3 с пакет Touring. Като алтернатива можете да поръчате адаптивните спортни седалки Adaptive Sports Seats Plus с електрическо регулиране в 18 посоки.
Черният двуместен стандартен кокпит в новото Porsche 911 GT3 е базиран на дизайна на актуалните модели Porsche 911. За разлика от моделите Carrera обаче, новото Porsche 911 GT3 не се стартира с бутон, а с въртящ се превключвател за запалване. Опционално налична защитна клетка при преобръщане демонстрира близостта до моторния спорт. Дигиталният инструментален панел в централната част подпомага водача с ясно структуриран дисплей и концепция за управление.
Благодарение на контрастната цветова схема, оборотомерът и хронометърът могат да бъдат разчетени моментално. Режимът Track Screen намалява размера на дигиталните дисплеи отляво и отдясно на оборотомера до ключови данни, касаещи параметрите на гумите, маслото, водата и горивото и показва оптималния момент за превключване на предавка на водача чрез примигване. Ако водачът желае, дисплеят на оборотомера може да се завърти, така че граничната зона на изключване от 9000 об/мин да е на маркировката на 12 часа.
Индивидуални пакети за Porsche 911 GT3 и 911 GT3 Touring
Porsche предлага различни пакети оборудване за новото 911 GT3. С пакета Weissach, наличен за първи път, Porsche 911 GT3 получава възможности за още по-индивидуално конфигуриране за използване на писти. Стабилизиращата щанга, съединителните щанги и предаващият тягата панел на задния мост са изработени от усилени с въглеродни влакна полимери CFRP, така както и покривът, страничните елементи на задното крило, горните облицовки на външните огледала, триъгълните основи на огледалата и аеродинамичните елементи в предната част.
Допълнителна кожа и тапицерия Race-Tex подчертават интериора. За първи път горната част на арматурното табло на Porsche 911 GT3 е покрита с материал Race-Tex против отблясъци. Дръжките на вратите, изработени от усилени с въглеродни влакна полимери и мрежите за съхранение оптимизират конфигурацията на вътрешните панели на вратите и допринасят за намаляване на теглото. Предпазната клетка от усилени с въглеродни влакна полимери и магнезиевите леки ковани колела се предлагат като опции. За Porsche 911 GT3 Touring се предлага и пакет Leichtbau.
Тук покривът, боядисан в цвета на каросерията, както и стабилизиращата щанга, съединителните щанги и предаващият тягата панел на задния мост са изработени от CFRP. Леките магнезиеви ковани джанти и олекотените панели на вратите също са част от пакета. При комбинация със стандартната 6-степенна механична спортна скоростна кутия GT се използва скъсеният скоростен лост от Porsche 911 S/T. Пред скоростния лост табелка с надпис Leichtbau обозначава пакета.
За Porsche 911 GT3 със задно крило пакетът Clubsport за писта се предлага без допълнително заплащане. Включва закрепена стабилно с болтове стоманена клетка за безопасност в задната част, 6-точкова система от колани за водача и ръчен пожарогасител. За поръчването на този пакет е необходимо автомобилът да се оборудва с леки спортни седалки тип "черупка".
"Новото 911 GT3 стана още по-вълнуващ и индивидуален. Създадохме множество детайли и включихме много функции, които нашите клиенти желаеха. Това позволява на GT3 да бъде адаптиран още по-конкретно към целта или предпочитанията на водача", отбелязва Андреас Преунингер, ръководител на GT Cars.
Ексклузивният хронограф е спортен автомобил за китката
Ексклузивно за собствениците на Porsche 911 GT3 и Porsche 911 GT3 Touring, Porsche Design представя истинско произведение на часовникарското изкуство, което пренася дизайна и динамиката на спортния автомобил на китката. Хронографът 911 GT3 и хронографът 911 GT3 Touring са оборудвани с прецизния, сертифициран от COSC механизъм Porsche Design WERK 01.200, който има функция flyback (обратноходов преобразувател). Свръхлекият титанов корпус, опционално с покритие от черен титанов карбид, съчетава стилистиката на спортен автомобил с модерното производство на часовници.
Дизайнерският циферблат Porsche GT3 с жълти акценти и шестоъгълна структура напомня за инструменталния панел на автомобила, докато роторът за навиване е базиран на дизайна на колелата Porsche GT3. Циферблатът се предлага във всички външни цветове на Porsche 911 GT3 и 911 GT3 с пакет Touring, както и в цветовете от програмата за цвят по мостра Paint to Sample. Каишката, изработена от оригинални кожа и конци от интериорните материали на Porsche, също е съобразена със съответната конфигурация на автомобила.