Първото Audi Q6 e-Tron използва 800-волтовата платформа на Porsche
Заедно с новия електрически модел дебютира и спортната версия SQ6 с мощност от 510 конски сили и пробег над 600 км
Audi представи първото поколение на Q6 e-tron. Електрическият модел запълва нишата между Q4 e-tron и Q8 e-tron. Новият SUV от среден клас е и първият автомобил на Audi, базиран на чисто електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE), на която е базирано и Porsche Macan. Чрез своите характеристики, електрическият SUV олицетворява следващата стъпка в трансформацията на компанията в доставчик на първокласна електрическа мобилност.
Вижте как изглеждат новите модели Audi Q6 e-tron и SQ6 e-tron >> >> >>
Моделът се определя не само от впечатляваща производителност при шофиране и зареждане, но и от повишена ефективност и електрически пробег до 625 км. Новото Audi Q6 e-tron въплъщава типичния стил на SUV на Audi с допълнително усъвършенстван дизайнерски език на електрическата гама e-tron.
Новата философия на дизайна в интериора и пионерските технологии, дебютиращи в новия модел, започват следващата глава в електрическата мобилност за марката с четирите ринга и превръщат слогана "Напредък чрез техника" в осезаемо изживяване всеки ден. С новото Audi Q6 e-tron, електрическата мобилност идва от завода в Инголщат за първи път.
Новите модели Audi Q6 e-tron quattro и Audi SQ6 e-tron quattro ще бъдат налични за поръчка в Европа от края на март и ще бъдат налични при дилърите на марката от това лято. Стартовата цена на новото Audi Q6 e-Tron за Германия е 74 700 евро, а на спортното Audi SQ6 e-Tron - от 93 800 евро.
Първоначално ще се предлагат двата варианта със задвижване на всички колела, а по-късно ще бъдат добавени и две версии със задвижване само на задните колела. Една от специалните характеристики на Audi е променливият светлинен подпис, който не се предлага при никой друг модел или производител.
Audi Q6 e-tron е визуално подобен на модела с двигател с вътрешно горене Q5, но решетката тук е обърната, а светлите и тъмните зони са разменени. С дължина 4,77 метра моделът е с няколко сантиметра по-дълъг от Q5, но с височина 1,65 метра той е с 2 см по-висок. В сравнение с Q4 e-tron, новият SUV е с около 20 см по-дълъг, но с 15 см по-къс от флагмана Q8 e-tron.
Във външния вид на новото Audi Q6 e-tron са подчертани мускулестите издатини над задните калници, които имат за цел да подчертаят задвижването на всички колела Quattro. Рамената над калниците се сливат със задните светлини отзад и с дневните светлини отпред, като истинските фарове са разположени отдолу. Светлинната технология е напълно нова.
Автомобилът има променлив светлинен подпис отпред и отзад. Предните дневни светлини се състоят от по два 61 правоъгълни пиксела или общо 122. Отзад има три панела отляво и отдясно, всеки с 60 триъгълни пиксела или общо 360. По този начин се създават различни светлинни подписи. Ако искате, можете да застанете пред или зад колата и да изберете любимия си модел с помощта на приложението за смартфон.
Кокпитът на новото Audi Q6 e-tron беше представен подробно преди няколко месеца. В него има изцяло нов, леко извит двоен панел, състоящ се от 11,9-инчов инструментален дисплей и 14,5-инчов сензорен екран, като и двата са с OLED технология. Ще бъде монтиран и проекционен Head-up дисплей с функция за добавена реалност, както и дисплей за пътника до водача. Той може да го използва за да гледа видеоклипове без да разсейва водача или да управлявате навигацията, за да помага на човека зад волана.
Режимите на предаване P, N, R, D и B се активират с превключвател на централната конзола. Има физически контроли за силата на звука и аварийните светлини, но за съжаление не и за климатика, който се регулирате с помощта на сензорния екран.
Информационно-развлекателната система е базирана на технологията на Google. Той показва колко зарядни станции са заети и дали местоположението вече е било използвано през въпросния ден. Батерията автоматично се подготвя предварително, когато са планирани спирания на зареждането с постоянен ток.
Подобно на новото Porsche Macan, новото Audi Q6 E-Tron има два модела със задвижване на всички колела, с които дебютира - стандартният Q6 e-tron quattro предлага мощност от 382 конски сили, а SQ6 e-tron quattro дори развива 510 конски сили с активиран Launch Control. Двете стартови версии имат батерия с нетен капацитет 95 кВтч или брутен 100 кВтч.
Батерията се състои от 12 модула с по 15 клетки. Общо 180 клетки са свързани последователно, за да се получи напрежение от 800 волта. Батерията позволява пробег от около 625 км за модела Audi Q6 e-tron quattro, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и развива максимална скорост от 210 км/ч.
Новото Audi SQ6 e-tron quattro може да измине със заредена батерия около 600 км, спринтира от място до 100 км/ч за 4,3 секунди и развива максимална скорост 230 км/ч. Консумация на енергия варира от 17 до 19,4 кВтч/км. Максимална мощност на зареждане на бърза станция AC/DC е с 270 кВт. Времето за зареждане от 10 до 80% е приблизително 21 минути.