Audi представи първото поколение на Q6 e-tron. Електрическият модел запълва нишата между Q4 e-tron и Q8 e-tron. Новият SUV от среден клас е и първият автомобил на Audi, базиран на чисто електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE), на която е базирано и Porsche Macan. Чрез своите характеристики, електрическият SUV олицетворява следващата стъпка в трансформацията на компанията в доставчик на първокласна електрическа мобилност.

Вижте как изглеждат новите модели Audi Q6 e-tron и SQ6 e-tron  >>  >> >>

Моделът се определя не само от впечатляваща производителност при шофиране и зареждане, но и от повишена ефективност и електрически пробег до 625 км. Новото Audi Q6 e-tron въплъщава типичния стил на SUV на Audi с допълнително усъвършенстван дизайнерски език на електрическата гама e-tron.

Снимка: Audi

Новата философия на дизайна в интериора и пионерските технологии, дебютиращи в новия модел, започват следващата глава в електрическата мобилност за марката с четирите ринга и превръщат слогана "Напредък чрез техника" в осезаемо изживяване всеки ден. С новото Audi Q6 e-tron, електрическата мобилност идва от завода в Инголщат за първи път.

Новите модели Audi Q6 e-tron quattro и Audi SQ6 e-tron quattro ще бъдат налични за поръчка в Европа от края на март и ще бъдат налични при дилърите на марката от това лято. Стартовата цена на новото Audi Q6 e-Tron за Германия е 74 700 евро, а на спортното Audi SQ6 e-Tron - от 93 800 евро.

Снимка: Audi

Първоначално ще се предлагат двата варианта със задвижване на всички колела, а по-късно ще бъдат добавени и две версии със задвижване само на задните колела. Една от специалните характеристики на Audi е променливият светлинен подпис, който не се предлага при никой друг модел или производител.

Audi Q6 e-tron е визуално подобен на модела с двигател с вътрешно горене Q5, но решетката тук е обърната, а светлите и тъмните зони са разменени. С дължина 4,77 метра моделът е с няколко сантиметра по-дълъг от Q5, но с височина 1,65 метра той е с 2 см по-висок. В сравнение с Q4 e-tron, новият SUV е с около 20 см по-дълъг, но с 15 см по-къс от флагмана Q8 e-tron.

Снимка: Audi

Във външния вид на новото Audi Q6 e-tron са подчертани мускулестите издатини над задните калници, които имат за цел да подчертаят задвижването на всички колела Quattro. Рамената над калниците се сливат със задните светлини отзад и с дневните светлини отпред, като истинските фарове са разположени отдолу. Светлинната технология е напълно нова.

Автомобилът има променлив светлинен подпис отпред и отзад. Предните дневни светлини се състоят от по два 61 правоъгълни пиксела или общо 122. Отзад има три панела отляво и отдясно, всеки с 60 триъгълни пиксела или общо 360. По този начин се създават различни светлинни подписи. Ако искате, можете да застанете пред или зад колата и да изберете любимия си модел с помощта на приложението за смартфон.

Снимка: Audi

Кокпитът на новото Audi Q6 e-tron беше представен подробно преди няколко месеца. В него има изцяло нов, леко извит двоен панел, състоящ се от 11,9-инчов инструментален дисплей и 14,5-инчов сензорен екран, като и двата са с OLED технология. Ще бъде монтиран и проекционен Head-up дисплей с функция за добавена реалност, както и дисплей за пътника до водача. Той може да го използва за да гледа видеоклипове без да разсейва водача или да управлявате навигацията, за да помага на човека зад волана.

Снимка: Audi

Режимите на предаване P, N, R, D и B се активират с превключвател на централната конзола. Има физически контроли за силата на звука и аварийните светлини, но за съжаление не и за климатика, който се регулирате с помощта на сензорния екран.

Информационно-развлекателната система е базирана на технологията на Google. Той показва колко зарядни станции са заети и дали местоположението вече е било използвано през въпросния ден. Батерията автоматично се подготвя предварително, когато са планирани спирания на зареждането с постоянен ток.

Снимка: Audi

Подобно на новото Porsche Macan, новото Audi Q6 E-Tron има два модела със задвижване на всички колела, с които дебютира - стандартният Q6 e-tron quattro предлага мощност от 382 конски сили, а SQ6 e-tron quattro дори развива 510 конски сили с активиран Launch Control. Двете стартови версии имат батерия с нетен капацитет 95 кВтч или брутен 100 кВтч.

Батерията се състои от 12 модула с по 15 клетки. Общо 180 клетки са свързани последователно, за да се получи напрежение от 800 волта. Батерията позволява пробег от около 625 км за модела Audi Q6 e-tron quattro, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и развива максимална скорост от 210 км/ч.

Снимка: Audi

Новото Audi SQ6 e-tron quattro може да измине със заредена батерия около 600 км, спринтира от място до 100 км/ч за 4,3 секунди и развива максимална скорост 230 км/ч. Консумация на енергия варира от 17 до 19,4 кВтч/км. Максимална мощност на зареждане на бърза станция AC/DC е с 270 кВт. Времето за зареждане от 10 до 80% е приблизително 21 минути.