На автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен Audi представя прототип на изцяло електрическия кросоувър Q6 e-tron с революционен кокпит и изцяло нов интериор с нови дисплеи и концепция за управление.

На автосалона новото Audi Q6 e-tron се появи все още като концептуален автомобил с най-фината бледосива графика, която покрива целия екстериор на електрическия кросоувър, но всичко в интериора е точно така, както ще бъде в серийния модел на Audi.

Снимка: Audi

Интериорът на новото Audi Q6 e-tron е проектиран отвътре навън и преосмислен, като е съобразен с нуждите на потребителите. Например триизмерният дизайн с висок контраст умишлено поставя елементи на преден план или заден план, създавайки триизмерна пространствена архитектура с естетика и ергономичност, идеално настроени към обитателите.

Новото Audi Q6 e-tron е първият модел, базиран на новоразработената електрическа премиум платформа PPE и новата електронна архитектура E3. И двете служат като основа за преосмисляне на дизайна на интериора и гамата от функции. В новото електрическо Audi Q6 e-tron технологията и естетиката са в перфектен баланс.

Снимка: Audi

Арматурното табло на новото Audi Q6 e-tron предлага някои от най-модерните технологии, виждани досега в моделите на компанията. От доста време марката Audi вече е известна с това, че предлага някои от най-модерните системи във всички автомобили, които се продават в момента.

Основната атракция е таблото, за което Audi твърди, че е проектирано да бъде ориентирано към човека. Има нова дигитална сцена пред пътниците на предните седалки, която се състои от 14,5-инчов сензорен дисплей с висока разделителна способност, разположен централно и 11,9-инчов виртуален кокпит за водача, и двата с OLED технология.

Снимка: Audi

Има и трети дисплей пред пътническата седалка, който е с размери 10,9 инча и изглежда като хоризонтален таблет. Основният дисплей и скалите на водача са обединени в извит корпус, който е проектиран да изглежда подобно на дизайна на решетката на Audi, докато дисплеят на пътника има технология за скриване, което означава, че не се вижда от водача, така че може да се използва за гледане на видео по време на шофиране.

Той също така служи като допълнителен сензорен екран за пътниците, за да въвеждат навигационни данни или да променят настройките на музикалната система, ако е необходимо. Освен тази нова технология със сензорен екран, в новия кросоувър Q6 e-tron марката Audi представя и най-новия си проекционен Head-up дисплей. Той ще показва информация за шофиране, но сега инженерите от Audi са интегрирали в дисплея навигационни инструкции с функция за добавена реалност.

Снимка: Audi

На предното стъкло се проектира голямо изображение. От гледна точка на водача, проекционният дисплей трябва да е с диагонал около 88 инча, което е над 2 метра. Целта е да се създаде впечатление, че изобразените обекти се носят до 200 метра пред колата, което им позволява да се наслагват върху околната среда около автомобила. Представителите на Audi твърдят, че това ще помогне с навигацията, включително при лошо време, и е предназначено да помага на шофьорите, а не да ги разсейва.

Вижте още снимки от интериора на новото Audi Q6 e-tron  >>  >>  >>

В купето дизайнерите на Audi са добавили мека текстилна материя, която преминава от средата на арматурното табло към вратите, за да оформи подлакътниците. Вратата от страната на водача разполага с черен лъскав сензорен панел за управление на огледалото и прозорците, който заменя традиционните бутони за прозорците, които сме виждали досега.

Снимка: Audi

Централната конзола съдържа две поставки за чаши, поставка за зареждане на мобилен телефон и два порта за зареждане на смартфон. Там се намират и селекторът за активиране на режимите на шофиране P, N, R и D/B, бутонът за старт/стоп и бутонът за контрол на звука.

Новото LED амбиентно осветление е проектирано да създава плаващ вид на таблото, докато нова светлина за взаимодействие пулсира в различни нюанси в зависимост от това какво прави колата. Ако колата се зарежда, тогава има постоянен импулс от нея, докато използването на индикаторите също ще активира светлината.

Снимка: Audi

Мястото за съхранение в салона на новото Audi Q6 e-tron ще бъде увеличено, благодарение на новата електрическа премиум платформа PPE на автомобила и новата специална архитектура, която ще се използва от редица модели на Volkswagen Group, от които Q6 e-tron е първият. Отзад има напълно равен под, така че ще има достатъчно място за краката на всичките трима пътници.

Снимка: Audi

Между предните седалки е поставена голяма централна конзола с дълбоко място за съхранение, безжично зареждане на телефон и USB вход. Обемът на багажника на Audi Q6 e-tron е 526 литра, като при сгъване на разделените в съотношение 40/20/40 задни седалки товарното пространство нараства до 1529 литра. Новото Q6 e-tron има под предния си капак багажно пространство с капацитет от 64 литра, което е достатъчно за един или два кабела за зареждане, или малка чанта.

Снимка: Audi

В интериора на новото Audi Q6 e-tron са използвани основно рециклирани материали, като полиестер или микрофибър. Стелките на пода са от рециклиран плат, за който са използвани стари риболовни мрежи и други промишлени отпадъци, докато новият плат, наречен "Еластик Меланж", е направен от 100% рециклиран полиестер. Той ще се използва за тапицерия на седалките, както и за тапицерията на арматурното табло на Q6 e-tron. Като алтернатива на екологичните материали има и кожа напа за тапицерията на седалките и дърво за арматурното табло.