Преди броени дни производителят на смартфони Xiaomi представи първия си електромобил - седана SU7 (от английски Speed Ultra) в ефектен тюркоазен цвят Aqua Blue.

Вижте как изглежда първия автомобил на Xiaomi - SU7  >>  >>  >>

Още през 2021 г. Xiaomi обеща да инвестира поне 10 милиарда долара в развитието на своя автомобилен бизнес през следващите десет години. "Компанията Xiaomi иска да влезе в Топ 5 на автомобилните производители в света през следващите 15-20 години", каза изпълнителният директор и основател на компанията Лей Джун.

Снимка: Xiaomi

Ръководството на Xiaomi избра електрическото Porsche Taycan Turbo като еталон за динамика, а Tesla Model S като пример за нивото на развитие на технологиите. "Целта на Xiaomi е да създаде кола мечта, която е толкова добра, колкото Porsche и Tesla", каза Лей Джун при представянето на SU7.

Новият електромобил Xiaomi SU7 ще се конкурира с Porsche Taycan и Tesla Model S в Китай, но ще бъде значително по-достъпен от тях, като прогнозите са цената на базовия модел да започне под 300 000 юана (42 500 долара). Очаква се масовото производство на SU7 да започне през първата половина на 2024 г.

Снимка: Xiaomi

Първият автомобил на Xiaomi се предлага в две версии - SU7 и SU7 Max. Базовият модел SU7 е със задно задвижване RWD с електромотор, разработен от Xiaomi, с максимална мощност от 295 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Той може да спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,28 секунди. Електромобилът е оборудва с батерия с капацитет 73,6 кВтч, осигуряваща пробег от 668 км по стандарта CLTC (Китайски цикъл на изпитване на лекотоварни превозни средства).

Снимка: Xiaomi

Ефективната версия Xiaomi SU7 Max ще бъде със задвижване на четирите колела AWD, оборудвана с два електромотора с максимална мощност от 663 к.с. и 838 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за феноменалните 2,78 секунди, а максималната скорост е 265 км/ч. Електрическият седан може също да ускори от място до 200 км/ч за 10,67 секунди. Седанът ще може да спира от скорост 100 км/ч за 33,3 метра.

Батерията е с капацитет от 101 кВтч и осигурява автономен пробег от 800 км по стандарта CLTC. Електрическият SU7 Max може да се зарежда с 875.волтова технология. За 5 минути зареждане, SU7 може да добави пробег от 220 км, за 10 минути увеличава обхвата с 390 км, а за 15 минути - с 510 км.

Снимка: Xiaomi

Според Xiaomi, електрическият седан SU7 е доста аеродинамичен автомобил с коефициент на съпротивление Cd от само 0,195, който е най-ниският сред серийните автомобили. SU7 е изграден на платформата Modena на Xiaomi и е малко по-дълъг от Porsche Taycan.

Размерите му са дължина 4997 мм, ширина 1963 мм, височина 1455 мм и междуосие 3000 мм. Колата разполага със значителен 105-литров багажник отпред и багажник с обем 517 литра в задната част на автомобила. Освен в ефектния тюркоазен цвят Aqua Blue, на клиентите ще бъдат предложени и автомобили в още два цвята - Mineral Grey и Verdant Green.

Снимка: Xiaomi

SU7 е проектиран от екипа, ръководен от Ли Тяниюен, ръководител на дизайна на Xiaomi, който се присъедини към компанията от BMW, където отговаряше за концепцията BMW i Vision Circular, BMW iX и новата Серия 7. Екстериорният дизайнер е Джеймс Киу, който се присъедини към Xioami от Mercedes-Benz, където се погрижи за дизайна на Vision EQXX.

В интериора на колата има 16,1-инчов централен контролен екран с висока резолюция, 7,1-инчов инструментален панел за водача и два екрана отзад за пътниците, които всъщност са таблети Xiaomi, наречени Mi Pads, но има съвместимост и с Apple iPad.

Снимка: Xiaomi

Операционната система в пилотската кабина е HyperOS, а системата за автоматизирано управление Xiaomi Pilot ще получава информация от един лидар, 3-милиметрови радари, 11 HD камери и 12 ултразвукови радара.

Системата за автономно шофиране включва движение по магистрала, функции за самостоятелно паркиране и извикване на автомобила от паркинг. Още през следващата година компанията очаква да стане лидер в нивото на развитие на собствени системи за автономно шофиране. Съответната функция ще бъде достъпна до края на 2024 година в 100 града в Китай.

Снимка: Xiaomi

Преди да се превърне в една от най-големите компании за потребителска електроника, Xiaomi първоначално беше компания за разработка на софтуер, създаваща модифициран Android ROM, наречен MIUI. Операционната система HyperOS сега ще замени MIUI и ще се превърне в операционна система за почти всички устройства в екосистемата Xiaomi, включително и автомобилите.

Xiaomi обещава, че SU7 ще може да отразява вашия телефон или таблет и лесно да се сдвоява с устройствата Mi Watch, Mi Band и Mi Home. Най-добрата връзка ще бъде с устройства, произведени от Xiaomi. Дори с продуктите на Apple потребителите ще имат страхотно изживяване в колите Xiaomi.