Първата електрическа кола на Xiaomi ще се продава на загуба
Базовият модел на Xiaomi SU7 ще струва едва 29 900 щатски долара в родината си за да се наложи на конкурентния пазар в Китай
В края на 2023 година китайският гигант Xiaomi започна производството на първия си електрически автомобил Xiaomi SU7, а сега започнаха продажбите в Китай и съответно бяха обявени цените, които до голяма степен могат да ни изненадат. Както беше обявено, Xiaomi SU7 се предлага в три модификации. Базовата версия със задно задвижване е оборудвана с 400-волтова електрическа система с електромотор с максимална мощност 299 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент.
Той ускорява електрическия автомобил със собствено тегло от 1980 кг от място до 100 км/ч за 5,28 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. Под пода на кабината е монтирана литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 73,6 кВтч, а автономният пробег е 700 км според оптимистичния китайски цикъл CLTC. Бързото попълване на пробега от 350 км отнема само 15 минути. Цената на базовия модел Xiaomi SU7 е 215 900 юана (29 900 щатски долара). Размерите на Xiaomi SU7 са дължина - 4997 мм, ширина - 1963 мм, височина - 1455 мм и междуосие - 3000 мм.
Следващата версия на Xiaomi SU7 Pro е оборудвана със същия електрически мотор на задната ос, но капацитетът на батерията е увеличен до 94,3 кВтч, благодарение на което номиналният пробег достига 830 км. Такъв седан струва 245 900 юана (34 000 щатски долара).
Най-високата версия със задвижване на всички колела на Xiaomi SU7 Max е с 800-волтова електрическа система има максимална мощност 673 к.с. и максимален въртящ момент от 838 Нм. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 2,78 секунди, а максималната скорост е 265 км/ч. Xiaomi SU7 Max има батерия с капацитет 101 кВтч и пробег от 800 км по цикъла CLTC. Такъв седан струва 299 900 юана (41 500 долара) в Китай, което изглежда като примамлива оферта, особено в сравнение с много по-скъпото Porsche Taycan Turbo.
Ръководителят на Xiaomi Corporation Лей Джун признава, че с такива цени ще продават електрическия автомобил на загуба, поне на първо време. Това обаче е необходимо, за да се включи в конкурентния китайски пазар на електрически превозни средства. Дъмпинговата стратегия изглежда оправдана, защото само за първия половин час от отварянето на предварителните поръчки бяха направени над 50 000 поръчки.
За да поддържа отличния темп на продажби, автомобилният завод BAIC, където е организирано производството на електрическите автомобили Xiaomi, е готов да произвежда един SU7 на всеки 76 секунди. Гамата ще бъде разширена и според слуховете вторият модел ще бъде електрически кросоувър. Все още няма официално решение дали електрическите автомобили Xiaomi ще се продават извън Китай.