Opel Mokka Hybrid намалява разхода на гориво с около 20%
Новата Mokka вече се предлага като хибрид с 48-волтова технология, която позволява чисто електрическо шофиране в градски условия
Германската марка Opel продължава да разширява своето хибридно портфолио. След като вече пусна Corsa Hybrid, Astra Hybrid и Grandland Hybrid, сега Opel разширява предлагането на автомобили с 48-волтова технология с незабавен ефект с новата Mokka Hybrid. Моделът с електрифицирано задвижване вече е наличен за поръчка в Германия при начална цена от 31 915 евро.
Комбинацията от бензинов двигател с турбокомпресор със 136 к.с., електрически мотор с мощност 28 к.с. и електрифицирана 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител спомага за намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2 с до 20%. При ниски скорости, новата Mokka Hybrid дори се движи чисто електрически, без локални време емисии.
В допълнение към 3-цилиндровия бензинов турбодвигател, разработен специално за хибридна употреба, системата на новия Opel Mokka Hybrid включва 48-волтова литиево-йонна батерия, която автоматично се презарежда при намаляване на скоростта. След това електрическият мотор действа като генератор. Не е необходим външен източник на захранване като контакт или станция за зареждане за захранване на автомобила с електричество.
Вместо това, електрическото задвижване подпомага бензиновия двигател при ускорение и при потегляне от място. Въртящият момент от електрическия мотор се доставя особено при ниски обороти на двигателя, което благоприятства динамиката на шофиране и редуцирането на отделения СО2. При ниски скорости електромоторът също така позволява напълно електрическо задвижване до един километър или до 50% от времето на движение в града.
Оптимално координираната система е проектирана да осигурява винаги най-добра производителност с най-ниска консумация на енергия. В цифри това означава спестяване на гориво от около 20% в сравнение с модел с конвенционално задвижване. Докато сходният вариант на Mokka с 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с 8-степенен автоматик изразходва 6,1 литра на 100 км според WLTP, новата Mokka Hybrid се нуждае само от 4,9 литра на 100 км.
Оптималната координация на всички компоненти на хибридната система не само повишава горивната ефективност, но също така забележимо се отразява във високо ниво на комфорт при шофиране. В зависимост от предпочитанията си, водачите на Mokka Hybrid могат да избират между режимите на шофиране Eco, Normal и Sport. От 0 до 100 км/ч новият Mokka Hybrid се ускорява само за 9,1 секунди и може да ускори до максимална скорост от 207 км/ч. Благодарение на компактния дизайн на хибридната система не отнема от мястото в интериора.
"Новият Opel Mokka Hybrid с 48-волтова технология се намира между изцяло електрическото и конвенционалното задвижване в нашата гама на Mokka. Новата електрифицирана хибридна система прави шофирането на Mokka още по-ефективно за нашите клиенти. Тези, които все още не са сядали зад волана на електрически автомобил, могат сами да изпитат предимствата на чистото електрическо задвижване в града, без повече шум", каза Патрик Дингер, ръководител на Opel в Германия.
В интериора на новия Opel Mokka Hybrid е монтиран познатият кокпит Pure Panel с допълнителни дисплеи. Водачите на Mokka Hybrid могат да следят цялата важна информация чрез напълно цифровия Pure Panel, който включва и информационен център за водача и цветен сензорен екран.
Освен обичайната информация, той показва допълнителни подробности за електрифицираната работа. Специфичните за хибрида постоянни дисплеи за мощност и скорост светят в синьо, когато шофирате изцяло на електричество, и в бяло, когато работите с двигател с вътрешно горене.
Друг дисплей показва енергийния поток между батерията, бензиновия двигател и колелата, както и състоянието на зареждане на батерията в различни цветове. Най-важните данни за изминатото разстояние, времето за пътуване, средното потребление, оставащия пробег и процента на изминатия изцяло електрически маршрут могат да бъдат прочетени чрез обобщението на пътуването, когато автомобилът е изключен.