Opel Astra стана хибрид и се движи изцяло на ток при ниски скорости
Хечбекът и комбито Sports Tourer са оборудвани с 48-волтова хибридна технология, която понижава разхода на гориво и емисиите на CO2
Новият Opel Astra предоставя богат избор от алтернативи за задвижване на клиентите, като се предлага с високоефективен бензинов двигател с вътрешно горене, Plug-in хибрид със зареждане на батерията в контакта или Astra Electric с изцяло електрическо задвижване.
Сега гамата се допълва от още един модел. Отсега нататък Opel Astra и Opel Astra Sports Tourer могат да бъдат поръчани и като хибрид с 48-волтова технология. Следователно бестселърът на Opel в компактния клас предлага портфолио от задвижвания като никой друг модел на Opel досега, както като хечбек с 5 врати, така и като просторно комби Sports Tourer.
Хибридната технология предлага широка гама от предимства, особено за новодошлите в електрическата мобилност и за пътувания с голям трафик на спиране и тръгване, благодарение на рекуперацията. В сравнение с чисто конвенционалния аналог, разходът на гориво и емисиите на CO2 в новата Astra Hybrid са намалени с около 14%. При ниски скорости в града, водачите могат дори да шофират чисто електрически и следователно без локални емисии.
Не е необходим контакт или зарядна станция за захранване, тъй като батерията на новия Opel Astra Hybrid се презарежда по време на намаляване на скоростта и при спиране. Всички компоненти на задвижването са оптимално координирани помежду си, което също се отразява осезаемо във високо ниво на комфорт при шофиране. Благодарение на компактния дизайн на хибридната система, не се губи място в интериора.
"Наскоро пуснахме едно от първите напълно електрически комбита Astra Sports Tourer Electric. Сега отново разширяваме избора на задвижвания, налични за нашия бестселър в компактния клас. Новите Astra и Astra Sports Tourer Hybrid с 48-волтова технология са идеалната икономична алтернатива за всеки, който иска да намали консумацията на гориво и емисиите, без да разчита на външно захранване. В същото време можете временно да пътувате напълно електрически и следователно без локални емисии с новата Astra Hybrid. Това е вълнуващ модел на атрактивна начална цена", каза Патрик Дингер, ръководител на марката Opel в Германия.
Задвижването на новите Opel Astra и Astra Sports Tourer Hybrid включва литиево-йонна батерия, която се зарежда автоматично при определени условия на шофиране, както и нов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 136 к.с. Двигателят е разработен специално за хибридната система и идва в комбинация с нова електрифицирана 6-степенна трансмисия с двоен съединител и електромотор с мощност 28 к.с.
Благодарение на комбинацията от бензинов двигател и електромотор, потреблението на гориво и емисиите на CO2 в новата Astra Hybrid с пет врати са намалени с около 14% в сравнение със сравнимата Astra 1.2 Turbo с 8-степенна автоматична трансмисия. Комбинираният разход на гориво е 5,0 л/100 км при хибрида, а на модела с конвенционален двигател е 5,8 л/100 км според WLTP.
Технологията е особено ефективна в градския трафик. Електрическото задвижване поддържа бензиновия двигател при ускорение и потегляне от място. Електрическият мотор допринася за въртящия момент, особено при ниски обороти на двигателя, което благоприятства за динамиката на шофиране и намалява емисиите на CO2. При ниски скорости електромоторът позволява напълно електрически пътувания до един километър или до 50% от времето на шофиране в града.
Когато новата Astra Hybrid намалява скоростта, бензиновият двигател се изключва, докато електрическият мотор действа като генератор за презареждане на 48-волтовата батерия на хибридната система. Оптимално координираната система е проектирана да осигурява винаги най-добра производителност с най-ниска консумация на енергия. В зависимост от предпочитанията си за шофиране, водачите на Opel Astra и Astra Sports Tourer Hybrid могат да избират между трите режима Eco, Normal и Sport.
Новата Astra Hybrid ускорява от място до 100 км/ч за 9 секунди и може да достигне максимална скорост до 210 км/ч. Компактният дизайн на хибридната система е още едно голямо предимство. Електрическият мотор е интегриран в корпуса на трансмисията, 48-волтовата батерия е разположена под лявата предна седалка, което означава, че водачите на Astra Hybrid могат да използват пълния товарен обем. Новото комби Opel Astra Sports Tourer Hybrid побира до 1634 литра.
Както при всеки Opel Astra и Astra Sports Tourer, водачите на Astra Hybrid могат да следят всичко чрез напълно дигиталния 10-инчов информационен дисплей за водача. Освен обичайната информация, той показва други интересни подробности за работата на хибридната система. Цифрите светят в синьо при шофиране само на електричество и в бяло при работа с двигател с вътрешно горене.
На дисплея се показва енергийния поток между батерията, бензиновия двигател и колелата, както и състоянието на зареждане на батерията в различни цветове. Най-важните данни за изминатото разстояние, времето за пътуване, средния разход, оставащия пробег и процента на чисто електрически пробег се обобщават, когато автомобилът се изключи.
Безжичната мултимедийна информационно-развлекателна система с 10-инчов цветен сензорен екран, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto, вече е включена като стандарт във всяка Astra и Astra Sports Tourer Hybrid. По желание на клиента, на опционалния интелигентен проекционен head-up дисплей може също така да бъде удобно показана широка гама от информация. Смартфоните могат да се зареждат безжично. Освен стандартните най-съвременните системи за подпомагане, като опции се предлагат технологии като интелигентните LED пикселни светлини без отблясъци с общо 168 LED елемента или 360-градусовата камера, която гарантира максимална безопасност за всички участници в движението.
Системите за безключов достъп и за стартиране с бутон позволяват удобно използване на колата. В интериора водачът и пътникът отпред могат да се насладят на ергономични активни седалки, сертифицирани от организацията за подобряване на ортопедичното здраве на гърба AGR. Електронно отварящата се и затваряща се задна врата, контролирана от сензори, улеснява достъпа до товарното отделение на Astra Sports Tourer Hybrid.