По този начин първият електрически автомобил от европейски производител, който е абсолютно пълноценен за всекидневна употреба, постигна максималното ниво за безопасност, присъединявайки се към всички съвременни модели на Opel тествани от Euro NCAP.
Opel Ampera постигна повече от максималния брой точки необходими за най-високото класиране във всички категории, включително защита на пътниците, детска безопасност, защита на пешеходците и системи за безопасност.
Седанът с пет врати също така постигна най-добрите резултати в теста за страничен сблъсък в бариера. Най-добрите стойности, които Ampera постигна тук се дължат на комбинацията от солидна централна структура на каросерията, устойчиво пътническо отделение и ефикасни защитни системи.
Ampera е първият тестван от Euro NCAP автомобил, който постига максималния брой точки в теста за страничен удар, станал задължителен през 2009 година. В този тест автомобилът се засилва и се блъска странично със скорост 29 км/ч в стационарен пилон, симулиращ дърво. Благодарение на изключително добрата способност на автомобила да издържа на удар и особено устойчивата централна структура на каросерията на Ampera, нейните пътници са много добре защитени. Защитата от удар се осигурява от изключително здрава пътническа клетка. Тя е конструирана така, че да допуска минимално възможна деформация и да осигурява запазване на максимално пространство за оцеляване на пътниците в случай на катастрофа. За да поеме колкото може по-голяма част от силите при удар, предната, страничната и задните части на пътническата клетка са защитени от енергопоглъщащи зони, които се деформират по контролиран и предсказуем начин.
След всеки тест на удар е подлагана на проверка и безопасността на електрическата система. Благодарение на интелигентната структура на автомобила, акумулаторният пакет е ефикасно защитен от преден и странични удари и винаги остава на мястото си. Въпреки че целта на средставата за сигурност на електрическата система е да предотвратят наличието на каквито и да е утечки от високоволтовата система след катастрофа, в критични обстоятелства акумулаторният пакет може лесно да бъде изключен от спасителните екипи. След сблъсък изискванията към Ampera са да няма никакво разтичане на електролит към пътническото отделение, а извън него и акумулатора не е допустим повече от седем процента разлив на електролит.