Германската компанията Audi представи обновеното Audi RS 3 в двата му варианта Sportback и седан. Инженерите на Audi Sport са изострили още повече състезателния характер на RS 3. С обновяването си компактният топмодел, станал синоним на максимална производителност, става още по-спортен и динамичен. Това се вижда от пръв поглед.

Вижте Audi RS 3 във варианти Sportback и седан  >>  >>  >>

Дръзката предна част, колелата с дизайн, вдъхновен от моторните спортове и седалките тип корито дават визуален израз на динамиката и са придружени акустично от отличителния гърлен рев на 2,5-литровия 5-цилиндров бензинов битурбо двигател с неговия специфичен ред на запалване.

Снимка: Audi

Агрегатът 2.5 TFSI задвижва RS 3 още по-енергично в завоите в комбинация с оптимизираната настройка на ходовата част и новите гуми. Това се потвърждава от новия рекорд с време от 7:33,123 минути за обиколка на "Северната дъга" на легендарната писта "Нюрбургринг". С повишената динамика на шофиране и с висококачествените материали, обновеното Audi RS 3 доставя истинско удоволствие за сетивата.

Емоционален и спортен дизайн за шампионско представяне

След продуктовото обновление Audi RS 3 е станало значително по-спортен автомобил. В предната част изпъква доминиращата брутална шестоъгълна фирмена решетка с впечатляваща рамка. Тя е по-плоска и значително по-широка от преди, за да подчертава динамиката на компактния спортен автомобил с обемната покрита с мрежа повърхност, която е със структура на преплетени диаманти.

Снимка: Audi

Страничните въздухозаборници от двете страни, както и трите отвора над предния сплитер, са подчертани от вертикални черни перки. Сега предният сплитер заема цялата широчина на автомобила и позволява на RS 3 да се сниши още повече, като напомня за легендарното Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak от 1987 г. Фаровете с нови дневни светлини и с 24 светодиодни елемента образуват дигитален подпис, който показва кариран флаг специално за RS 3.

В комбинация с матричните LED фарове за първи път има избор между три допълнителни дизайна на дневните светлини от сензорния дисплей. Задната част на Audi RS 3 също изглежда много по-актуална от преди. Вертикалните странични рефлектори напомнят за дизайна на въздухозаборниците отпред.

Снимка: Audi

Големият специфичен за RS дифузьор също интегрира червен рефлектор в средата и двата овални накрайника на изпускателната система отстрани, които изглеждат още по-големи благодарение на черната си рамка. Задните светлини също се отличават с нова графика със стрелки, които светят динамично отвътре навън и в комбинация с функцията "прибиране вкъщи" или "напускане на дома", образуват прогресивния дизайн на задните светлини.

В допълнение към специфичните за RS екстериорни цветове зелено Kyalami и сиво Kemora, изразителният екстериор е подсилен от новите лакови покрития синьо металик Ascari и прогресивно червено металик, а за първи път се предлага и сивото матово покритие Daytona. Предната решетка и дифузьорът серийно са проектирани в черно, като по избор на клиента може да бъде в изпълнение гланц или мат. В съответствие с това, Audi RS 3 стъпва стандартно върху матово черни 19-инчови лeти алуминиеви джанти в дизайн с 5 лъча и Y-образни спици.

Снимка: Audi

Опционално се предлагат колела с дизайн, познати от RS 3 Performance Edition с 10 ефектни напречни спици в матово тъмно сиво или в лъскав черен металик в двуцветен дизайн. Пакетите "Карбон" или блестящо черно обещават още повече индивидуалност и украсяват предните отвори за въздух, страничните прагове и лайстната над дифузьора. Корпусите на външните огледала се предлагат в цвета на каросерията, в черно или във вариант на карбон.

Скосен в горната и долната си част волан и спортни седалки

Интериорът на обновеното Audi RS 3 е доминиран от тъмни цветове, като всичко в него е насочено към спортния характер на автомобила - RS спортни седалки или седалки тип корито, карбонови елементи и спортни дисплеи. Воланът е плосък отгоре и отдолу, като има много по-спортен вид. Воланът предлага отличен захват, когато завивате динамично с RS 3, независимо дали е облечен с перфорирана кожа като стандарт или по избор с кожа Dinamica с цветна маркировка на 12 часа.

Снимка: Audi

Опционалните RS седалки тип корито осигуряват още по-добра опора. Централният панел на седалката с RS декорация тип пчелна пита е изработен от микрофибърна тъкан Dinamica. На страничните елементи е използвана кожа Nappa. Черният панел под подглавниците с интегрира голяма емблема RS и подобно на матовия карбонов гръб на облегалката на седалката, подчертава спортния дух на обновеното Audi RS 3.

Контролни прибори с фокус върху производителността

Пред водача в обновеното Audi RS 3 се вижда новият 12,3-инчов виртуален кокпит с изгледи Sport, Performance и Runaway, който показва оборотите в обратна посока, т.е. най-високата стойност отпред и оборотите на празен ход на заден план. Добавен е нов оборотомер, който показва оборотите в минута на видно място в центъра на арматурното табло. Освен това се показват мощност и въртящ момент, както и G-сили, ускорение и времена за обиколка.

Снимка: Audi

Специфичният за RS светлинен индикатор за превключване в режим на ръчна смяна на предавките показва оборотите от зелено през жълто до мигащо червено, аналогично на моторните спортове, за да подскаже кога е идеалното време за смяна на предавката. Температурните диапазони на охлаждащата течност, разделителя на въртящия момент, спирачките и двигателното и трансмисионното масло също са илюстрирани цветно на 10,1-инчовия сензорен дисплей на арматурното табло.

Снимка: Audi

Налягането на гумите също може да бъде показано по избор. Освен това Audi RS 3 вече има магазин за приложения, с който много приложения могат да се използват директно на дисплея на автомобила. Избраното съдържание се инсталира в информационно-развлекателната система на RS 3 независимо от смартфона.

Радост за сетивата от 5-цилиндровия двигател с неповторим звук

Обновеното Audi RS 3 разчита на легендарния 2,5-литров 5-цилиндров битурбо бензинов двигател 2.5 TFSI от Audi Sport с мощност 400 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм. Това означава, че Audi RS 3 спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди и достига до максимална скорост от 290 км/ч. Комбинираният разход на гориво е в границите от 9,1 до 9,5 л/100 км.

Снимка: Audi

Многобройните успехи в моторните спортове правят наградения 5-цилиндров двигател един от най-емоционалните агрегати на марката с четирите пръстена, а изживяването при шофиране в Audi RS 3 е несравнимо. Това се дължи в особена степен на неговия уникален звук, който се основава на типичния ред на запалване 1-2-4-5-3. Цилиндрите, които са съседни един на друг и тези, които са далеч един от друг, се задействат редуващо се.

Това гарантира отличителен ритъм и характер, които са подходящо оркестрирани от изпускателна система с две тръби с променливо управление на клапите. Когато натиснете оградения с червено старт/стоп бутон на двигателя, се чува мощният звук на 5-цилиндровия двигател, още по-отличителен в режимите на системата Drive Select Dynamic, RS Performance и RS Torque Rear.

Снимка: Audi

Освен това управлението на изпускателните клапи е оптимизирано в диапазона между 2200 и 3500 оборота. Независимо от избрания режим, 5-цилиндровият двигател издава хомогенен и по-представителен звук. По този начин Audi Sport подобрява емоционалното усещане при шофиране на топмодела, особено в комбинация с опционалната RS спортна изпускателна система.

Повече динамика чрез оптимизирано поведение в завоите

Фактът, че Audi RS 3 е бърз на права, се показва от неговата стойност на ускорение, която все още е най-добрата сред основните конкуренти. Поведението в завои, от друга страна, е трудно да се изрази в числа. Тук усещането е по-важно и винаги има какво още да се подобри. С новото Audi RS 3 пилотът Франк Стиплер постави нов рекорд за обиколка на "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг".

Снимка: Audi

Състезателният и развоен пилот на Audi Sport даде време от 7:33.123 минути и изпревари текущото най-добро постижение в този клас с повече от 5 секунди. Това прави Audi RS 3 отново най-бързият компактен автомобил на дългата 20,832 км състезателна писта в планината Айфел.

Основата за това високо ниво на динамика при шофиране е взаимодействието на разделителя на въртящия момент с неговото напълно променливо разпределение на въртящия момент между задните колела, електронното управление на стабилизацията, селективното управление на въртящия момент спрямо колелата и адаптивните амортисьори на спортното окачване.

Снимка: Audi

Тези компоненти, касаещи напречната динамика, са свързани в мрежа, благодарение на модулния контролер за динамика на автомобила, където се извършва синхронизация на данните. Благодарение на допълнително разработения алгоритъм, сега те реагират още по-чувствително на съответните ситуации на шофиране. В зависимост от избрания режим от Drive Select, Audi RS 3 може да стане по-пъргаво на по-ранен етап и да се контролира по-директно. Когато коефициентът на сцепление е нисък, взаимодействието на тези системи също осигурява повишена стабилност.

По-висока скорост в завоите и контролиран дрифт

Обновеното Audi RS 3 сега се държи още по-ефективно в завои, като избягва недозавиване на входа на завоя и завива по-охотно благодарение на фината настройка. Благодарение на фино премерените спирачни намеси върху колелата от вътрешната страна на завоя, компактният спортен автомобил следва радиуса на завоя по-прецизно от преди в диапазона на частично натоварване, както и при движение по инерция, и може да бъде позициониран по-рано и по-добре за излизане от апекса на завоя. Това на практика означава, че можете да ускорите RS 3 по-лесно и да го управлявате в завоя с по-висока скорост.

Снимка: Audi

Повишената напречна динамика може да се изпита впечатляващо, особено на състезателната писта, включително при пълна интензивност с деактивирана електронна стабилизираща система ESC. Новият алгоритъм усъвършенства и контролираното презавиване (дрифт), като досега то се генерираше основно чрез увеличаване на натоварването, т.е. чрез подаване на много газ.

Снимка: Audi

Сега презавиването при Audi RS 3 може да се инициира още по-лесно с помощта на ъгъла на завиване. Това означава, че можете да достигнете същия ъгъл на отклонение по-рано. Ако искате директно да активирате режима Performance, който е проектиран специално за писта, можете да направите това, като натиснете бутона в лявата част на волана. Бутонът със символа на кариран флаг е нов, както и червеният бутон RS на дясната спица на волана, който предлага бърз достъп до индивидуален режим RS.

Нови серийни гуми с оптимално сцепление

Специално за Audi RS 3 са разработени нова серия гуми с маркировка с етикет C, които осигурява повишен всекидневен комфорт с по-висока странична устойчивост. Тези гуми са специално пригодени за Audi RS 3 и предлагат оптимално ниво на сцепление както на сухи, така и на мокри пътища и цялостно прецизно поведение при шофиране в целия диапазон на скоростта. Гумите Pirelli P Zero Trofeo R тип полу-сликове също се предлагат като опция. Обновеното Audi RS 3 Sportback и седан се произвеждат в завода на Audi в Инголщат. Моделите могат да бъдат поръчани от края на август и и ще бъдат налични при дилърите от октомври. Новото Audi RS 3 Sportback започва от 66 000 евро в Германия, а доплащането за седана е 2000 евро.

Първото поколение на Audi RS 3 Sportback от 2011 година

Снимка: Audi

Компактният спортен автомобил Audi RS 3 винаги е бил символ на иновация и емоция на най-високо ниво. Когато първото поколение на Audi RS 3 беше пуснато през пролетта на 2011 г. с неговия 5-цилиндров двигател с 340 к.с., моделът нямаше конкуренти. Броните, праговете и джантите ясно отличаваха Audi RS 3, който тогава се предлагаше само като Sportback с 5 врати. Автомобилът е впечатляващо бърз и предлага най-високо ниво на прецизност и суверенитет по отношение на динамиката при шофиране.

Второто поколение се произвеждаше от 2015 до 2020 г., а през 2017 г. към портфолиото беше добавен седанът. Първоначално двигателят 2.5 TFSI беше с мощност с 367 к.с., а след модернизацията през 2017 г. получи цели 400 к.с. По-бързо превключващата 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител S tronic, комбинирана със задвижване на четирите колела Quattro, осигурява максимално удоволствие от шофирането.

Audi RS 3 седан и Sportback от 2017 година

Снимка: Audi

Третото поколение на Audi RS 3 Sportback и второто поколение на седана RS 3 са на пазара от 2021 г. Подобреният 5-цилиндров двигател с 400 к.с. и въртящ момент от 500 Нм е по-мощен от всякога и осигурява върхови стойности на ускорение. Разделителят на въртящия момент, който се използва за първи път в Audi и заменя досегашния диференциал на задния мост с ламелен съединител и постига ново ниво на напречна динамика.

Това носи на Audi RS 3 две различни международни награди, включително "Автомобил на годината 2022" на Top Gear в Италия, "Най-добър спортен автомобил 2022" на Motor1 в САЩ и двойна победа през 2022 и 2023 г. в избора на читателите на Sport Auto в Германия. Популярността на модела е ясна и в цифрите. От пускането му на пазара през 2011 г. почти 80 000 бройки от компактния спортен автомобил са слезли от поточната линия, повечето от които през миналата година.