Официалният вносител на Porsche за България - "Витоша Спортс Карс", представи у нас третото поколение на луксозния спортен седан с 4 врати - Porsche Panamera. Премиерата на новото Porsche Panamera се състоя в София, в присъствието на журналисти, известни личности и клиенти на марката.

Третото поколение на Panamera беше представено с впечатляващ спектакъл с арт шоу и 3D мапинг. Вълнуващото арт шоу беше изнесено от известния български стрийт арт майстор и художник Станислав Трифонов - Nasimo, който внесе български елементи в творбата си, посветена на Panamera. Новото Porsche Panamera беше представено под звуците на музика, специално създадена за събитието от композитора Иван Шопов.

Снимка: Porsche

Новото Porsche Panamera вече може да се разгледа у нас. На българския пазар новото Porsche Panamera се предлага на цени от 218 390 лева за базовия модел с мощност 353 к.с. и 226 485 лева за модела Panamera 4. Новата Panamera Turbo E-Hybrid с мощност 680 к.с. започва от 385 490 лева. Доставките и у нас вече започнаха. Новата Panamera се произвежда в завода на Porsche в Лайпциг.

Новото Porsche Panamera се характеризира със свеж и динамичен дизайн, по-широка гама от дигитални функции и по-добър баланс между динамично представяне и комфорт при шофиране. Третото поколение на спортния модел с 4 врати има богато стандартно оборудване в сравнение с предшественика си с двукамерно въздушно окачване, LED матрични фарове, превключвател за режими на шофиране на волана, охлаждано отделение за смартфон с функция за индуктивно зареждане и подобрен филтър за фин прах с GPS функция за автоматична рециркулация на въздуха.

Снимка: Porsche

Шасито на новото Porsche Panamera е претърпяло мащабни промени, въпреки че архитектурата на окачването е същата с два носача отпред и пет отзад. Новото Porsche Panamera вече няма да има пружинно окачване, а сега дори и базовата версия е с шаси PASM (Porsche Active Suspension Management) с адаптивни амортисьори, които имат отделни клапани за отскок и компресия, и двукамерни въздушни ресори. Срещу доплащане може да се поръча завиваща задна ос.

Опционалното шаси Porsche Active Ride, което е свързано към 48-волтова електрическа система, се предлага само за хибридни версии. Това е пълноценно активно окачване. Всички амортисьори са свързани към една хидравлична система с електрическа помпа, благодарение на което електрониката може да контролира всеки амортисьор и не само да изравнява позицията на каросерията над пътя, борейки се с наклоняванията и повдиганията, но дори осигурява стабилизиране в завоите. Активното окачване на новото Porsche Panamera има еднокамерни въздушни ресори за намаляване на теглото.

Снимка: Porsche

Новото Porsche Panamera ще се предлага с общо четири ефективни хибридни задвижвания E-Hybrid в отговор на голямото търсене на този тип система. Всички варианти на E-Hybrid се възползват от по-висока производителност, обхват и ефективност. Новата Panamera Turbo E-Hybrid се задвижва от 4,0-литров V8 битурбо бензинов двигател в комбинация с електромотор със системна мощност от 680 к.с.

Въртящият момент на системата достига впечатляващите 930 Нм. Porsche интегрира електрическия мотор в корпуса на цялостно преработената 8-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител PDK. Дозирането с отделен корпус на електродвигателя спестява около 5 кг. Интегрирането на модула в масления кръг на трансмисията също оптимизира топлинния баланс на електрическия задвижващ блок и позволява по-висока непрекъсната мощност от електрическия мотор.

Снимка: Porsche

Новото Porsche Panamera Turbo E-Hybrid със задвижване на всички колела спринтира от място до 100 км/ч за 3,2 секунди и може да се похвали с максимална скорост от 315 км/ч. Капацитетът на разположената в задния надвес батерия вече е 25,9 кВтч. Това позволява чисто електрически пробег от 76 до 91 км в комбинирания цикъл или от 83 до 93 км в градския цикъл. Ново вградено зарядно устройство с мощност 11 кВт съкращава времето за зареждане до 2 часа и 39 минути.

При лансирането на новото Porsche Panamera ще бъдат налични и вариантите Panamera и Panamera 4. Модификациите на налягането на форсиране, скоростта на впръскване на гориво и момента на запалване оптимизират работата на 2,9-литровия V6 турбодвигател. Сега той генерира мощност от 353 к.с. и 500 Нм въртящ момент. Новата Panamera спринтира от 0 до 100 км/ч до 5,1 секунди, а максималната скорост е 272 км/ч. При Porsche Panamera 4 със задвижване на четирите колела спринтът от 0 до 100 км/ч вече отнема 4,8 секунди, а максималната скорост достига 270 км/ч.