При марката Porsche съкращението GTS означава Gran Turismo Sport, което на практика представлява комбинация от допълнителна доза динамика и възможност за приятно пътуване на дълги разстояния. В основата си новото Porsche Cayenne е едновременно спортен автомобил с динамични характеристики и високопроходим SUV.

Вижте новите модели - Porsche Cayenne GTS и Cayenne GTS Coupe  >>  >>  >>

При моделите Cayenne GTS обаче този баланс по традиция се измества към подобрена способности за движение на пътя. С мощните си двигатели, прецизна настройка и зашеметяващ дизайн, новото Porsche Cayenne GTS остава вярно на този принцип, като същевременно запазва функционалността си в ежедневието.

Снимка: Porsche

Новото Porsche Cayenne GTS се предлага в два варианта на каросерията - SUV и Coupe. И двете нови версии - Porsche Cayenne GTS и Cayenne GTS Coupe се задвижват от 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател с принудително пълнене с еднаква мощност от 500 к.с. Двата нови модела се отличават с адаптирана ходова част за динамично поведение на пътя, ежедневна практичност, дизайнерски елементи и разширено стандартно оборудване.

Снимка: Porsche

Специфичната ходова част на новото Porsche Cayenne GTS е прецизно настроена и осигурява по-ниска позиция на каросерията с 10 мм, благодарение на което се постига още по-стабилно и динамично поведение на Cayenne GTS. Автомобилът е оборудван стандартно с адаптивно въздушно окачване, включващо още и системите за активно управление на окачването и векторизация на въртящия момент.

Всички компоненти и системи за управление на ходовата част, като системата за управление на сцеплението и предлаганата като допълнително оборудване динамичен контрол на шасито са специално създадени с цел осигуряване на динамично поведение на пътя.

Снимка: Porsche

Технологията с два клапана на амортисьорите на Cayenne GTS предлага впечатляваща реакция, а окачването с двукамерни въздушни амортисьори има грижата за осигуряване на оптимална комбинация между динамика и комфорт на поведението. Шарнирните лагери на предния мост на моделите Cayenne GTS произхождат от Cayenne Turbo GT, който не се предлага в Европа. Те увеличават отрицателния вертикален наклон на колелата с 0,58 градуса в сравнение с този при другите модели Cayenne. Резултатът е невероятно бърза реакция при завиване и пъргава динамика на управление.

Снимка: Porsche

Към прецизно настроената ходова част, завладяващият двигател V8 е главният виновник за постигане на уникалните качества на Cayenne GTS. Под предния капак на Cayenne GTS и Cayenne GTS Coupe е монтиран 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо бензинов двигател с два турбокомпресора, разработен от Porsche. Агрегатът е преминал през интензивна програма за техническа ревизия. В резултат от това е повишена ефективността му и значително са нараснали динамичните му качества - сега машината предлага мощност от 500 к.с., което е увеличение с 40 к.с. в сравнение с предишния модел.

Снимка: Porsche

Максималният въртящ момент вече е 660 Нм или с 40 Нм повече. Преработената 8-степенна автоматична трансмисия Tiptronic S забележимо подобрява ефективността на шофиране чрез по-кратко време за реакция и превключване в режимите Sport и Sport Plus. В съчетание всички тези характеристики осигуряват на спортния автомобил с четири врати наистина забележителни динамични качества. Новият Cayenne GTS ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, а максималната скорост е 275 км/ч.

Снимка: Porsche

Още една техническа иновация е независимият контур за водно охлаждане на разпределителната кутия за задвижване на всички колела с управление на сцеплението. Тази технология също е възприета от модела Turbo GT. Системата спомага за по-плътното поведение при продължително натоварване, например при движение на писта или по тежки планински маршрути.

Всички модели GTS на Porsche са разпознаваеми, благодарение на уникалния си спортен дизайн. При Cayenne GTS това включва черни надписи GTS отстрани и отзад на автомобила, специална предна част с по-големи отвори за охлаждане, тъмни предни и задни светлини и червени спирачни апарати. Компанията се придържа към класическия дизайн и това придава на автомобила моментално разпознаваем външен вид на Porsche, но с няколко нововъведения.

Снимка: Porsche

Допълнителните елементи на каросерията като странични прагове, предни вложки, рамки на странични прозорци и разширения на калниците, които са част от стандартния пакет Sport Design сега са в черен цвят в ярък гланц. При предишните модели Cayenne GTS, някои от тези части бяха в цвета на каросерията.

Спортните накрайници на изпускателната система, които преди се предлагаха в черно, сега са завършени в тъмен бронзов тон. За още по-силно подчертаване на стилистиката на моделите Porsche GTS, 21-инчовите колела с дизайн на RS Spyder са завършени в антрацитно сиво.

Снимка: Porsche

Интериорът на новото Porsche Cayenne GTS включва стандартно спортен волан с отопление. В интериора на автомобила на много места могат да бъдат открити елементи във висококачествения материал Race-Tex. Материята, подобна на велур, покрива облицовката на тавана, подлакътниците и панелите на вратите, както и централните панели на регулируемите в осем посоки спортни седалки.

Страничните им опори са допълнително повдигнати, за да предложат по-добро стабилизиране на тялото при завиване. За още по-персонализиран вид за Cayenne GTS, сега Porsche предлага интериорни пакети в червено Carmine и сиво Slate Neo.

Снимка: Porsche

Новите модели Porsche Cayenne GTS и Porsche Cayenne GTS Coupe могат да разчитат и на цялостното скорошно надграждане за Cayenne, което включва новия кокпит Porsche Driver Experience с извит дигитален инструментален панел стандартно и опционален дисплей за пътника до него.

В допълнение към пакета Sport Design, тъмни HD матрични LED предни светлини и въздушно окачване, моделът разполага и със система за съраунд звук Bose и амбиентно осветление. Новото Porsche Cayenne GTS Coupe включва в стандартното си оборудване и фиксиран панорамен покрив от стъкло, както и адаптивен удължаващ се заден спойлер.

Снимка: Porsche

При желание динамичното усещане на Coupe може да бъде повишено допълнително със спортна изпускателна система с централно разположени накрайници в тъмен бронз. Това е налично и като част от трите различни леки спортни пакета. Те също така включват лек покрив и карбонов заден дифузьор, както и намалена изолация.

В зависимост от оборудването, пакетите могат да намалят теглото на автомобила с до 25 кг. И двата модела вече са налични за поръчка. Доставките в Европа ще започнат през лятото на 2024 г.