Новото Peugeot E-408 може да измине до 453 км с пълна батерия
Изцяло електрическият модел със силует на фастбек се задвижва от мощен мотор с 210 конски сили и се зарежда за половин час
Peugeot 408 със силует на фастбек дебютира в Европа през юни 2022 г. като глобален модел и първоначално се предлагаше само с бензинов двигател и две plug-in хибридни версии на задвижване със зареждане на батерията от контакта. По-рано през годината към гамата на Peugeot 408 беше добавена и пълноценна хибридна версия с 48-волтова хибридна система с мощност 136 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител e-DCS6. Сега гамата на Peugeot е допълнена от чисто електрическа версия, наречена E-408.
Вижте как изглежда новото електрическо Peugeot Е-408
Отвън Peugeot E-408 не се различава от бензиновата и хибридната версии, но има по-малко истински отвори в предната част. Електрическият мотор е монтиран под капака отпред и съответно върти предните колела. Максималната мощност на електромотора е 210 к.с., а максималният въртящ момент е 345 Нм, но са налични само в режим на шофиране Sport.
В стандартния режим Normal мощността е ограничена до 190 к.с. а въртящият момент е 300 Нм. В режим Eco стойностите са съответно 170 к.с. и 270 Нм. Моторът има три нива на рекуперационна мощност, като максималната позволява на водача да избегне използването на конвенционални спирачки в повечето сценарии на пътя.
Нетният капацитет на монтираната в долната част на автомобила литиево-никел-манганово-кобалтова батерия е 58,2 кВтч. С напълно заренена батерия, новото Peugeot E-408 може да измине до 453 км в цикъла WLTP. Максималната мощност на зареждане е 120 кВт. Зареждането от 20% до 80% с постоянен ток чрез бързи зарядни устройства отнема малко над 30 минути, при условия на номинална температура на батерията и възстановяване на 100 км пробег само за 10 минути.
Общата дължина на Peugeot E-408 е 4,69 метра, ширината е 1,85 метра, височината е 1,48 метра, а междуосието е 2,79 метра. Обемът на багажника е 471 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки нараства до 1545 литра. Електрическото Peugeot E-408 има подобрена шумоизолация спрямо бензиновия и хибридния вариант на модела.
Новото Peugeot E-408 се предлага в две версии - Allure и GT. Стандартното оборудване Allure включва LED фарове, 19-инчови алуминиеви джанти, 10-инчов дигитален инструментален панел, свързана навигация, гласова команда, безжично свързване чрез Apple CarPlay и Android Auto, аудиосистема с 6 високоговорителя, отопляеми шофьорска седалка и волан, двузонов автоматичен климатик, задна камера и сензори, термопомпа, която позволява да пестите енергия за отопление на купето и други.
Второто ниво на оборудване GT се предлага стандартно с матрични LED фарове, предни сензори за паркиране, алуминиеви интериорни облицовки с персонализирано 8-цветно осветление, алуминиеви прагове на вратите, механизирана задна врата, пакет за полуавтономно шофиране ниво 2 и други. Новото Peugeot E-408 разполага и с богат набор от електронни асистенти за водача, включително адаптивен круиз контрол с режим на задръствания. Срещу доплащане се предлага 690-ватова аудиосистема Focal с девет високоговорителя и един субуфер.