През 2010 година британската марка MINI, собственост на германската компания BMW Group, представи на пазара първото поколение на кросоувъра Countryman. Това беше моделът, който промени представите за MINI, както сред почитателите на марката, така и сред автомобилните експерти. В началото беше наричан Maxi и мнозина бяха скептични към бъдещето му, но първият Countryman не само привлече нови клиенти към марката MINI, но затвърди успешната посока на развитие на британската легенда под шапката на BMW Group. 

Снимка: BMW Group

Моделът стана толкова успешен и популярен, че през 2016 година дебютира второто поколение на Countryman, който продължи да бъде пазарния лидер за марката. В края на миналото лято дебютира изцяло новото трето издание на MINI Countryman. Новият модел следва тенденциите в автомобилната индустрия и е оборудван с всички възможни видове задвижване засега - с бензинови и дизелови турбодвигатели, както и с две версии изцяло на ток, задвижвани от електромотори.

Вижте новото MINI Countryman John Cooper Works  >>  >>  >>

Освен това новото MINI Countryman стана по-голямо, по-просторно, по-практично, по-технологично и по-динамично, така че да доставя удоволствие на водача си, независимо дали той отива на работа, вози децата си на училище или пътува до морето например. Новото MINI Countryman изглежда много различно, подобрено е във всички характеристики и добавя много нови функции в технологиите и задвижването, така че да бъде още по-привлекателно за клиентите.

Снимка: MINI

Новото MINI Countryman е пораснало на размери спрямо предшественика си и сега дължината му е 4,43 метра, широчината е 1,84 метра, височината е 1,65 метра, а междуосието е 2,69 метра. Увеличените размери осигуряват вътрешно пространство за петима души. Дизайнът прави последното поколение на MINI Countryman по-напомпан, по-нестандартен и по-футуристичен. Честно казано, предишният модел ми харесваше повече, но много хора обръщат глави към новия Countryman, вероятно и заради спортното излъчване на версията John Cooper Works.

John Cooper Works привлича погледите със спортно излъчване

Новата осмоъгълна предна решетка и новият силует с издължени форми и повърхности помагат за увереното излъчване на модела. Countryman John Cooper Works се различава по новата осмоъгълна предна решетка в черен гланц и новото трицветно лого на JCW. Логото JCW е поставено и на новите задни колони, които се сливат с контрастния покрив в червения цвят Chili. Типичните за марката къси надвеси подчертават офроуд характера на кросоувъра.

Снимка: MINI

Новите LED фарове с многоъгълна форма с опционални светлинни графики и вертикалните задни светлини допринасят за яркия дизайн на каросерията. Задните колони преливат плавно в издължения покрив на автомобила в същия цвят. Серийното оборудване включва дъги на покрива в черен цвят, които увеличават транспортните възможности на кросоувъра. За MINI Countryman се предлагат алуминиеви джанти с различен дизайн и размери от 17 до 21 инча, като за John Cooper Works стандартните колела са 19-инчови.

Четири нови нива на оборудване и много възможности за персонализация

Марката MINI се позиционира като премиум и има аргументи, които да подкрепят това определение. Почти навсякъде, където погледнете или сложите ръка, ще видите качество, независимо дали говорим за синтетичната кожа на удобните седалки или текстилните материали на таблото.

Трябва да се има предвид, че John Cooper Works е най-добрият модел в гамата, така че получава най-доброто серийно оборудване. Качеството на изработка е първокласно в JCW, което важи и за базовата версия. Иновативните материали допринасят за комфортната атмосфера в по-просторния интериор на новото MINI Countryman. Четирите нови нива на оборудване - Essential, Classic, Favoured и JCW, предлагат разнообразни възможности за персонализация.

Снимки: MINI

Спортните седалки с шарен текстил осигуряват много удобна позиция за пътниците, които разполагат с повече пространство, благодарение на увеличената ширина в областта на раменете и лактите. Облегалките на трите задни седалки могат да се регулират индивидуално в шест позиции с наклон до 12 градуса. Чрез панорамния стъклен покрив в салона влиза още повече светлина и има чудесен обзор нагоре.

Обемът на багажника е 460 литра, а чрез сгъваемата в съотношение 40:20:40 задна облегалка, товарният капацитет може лесно и гъвкаво да се увеличи до 1450 литра. Спортната версия John Cooper Works на новото MINI разполага с багажен обем от 505 литра, който при сгъване на задните облегалки нараства до 1530 литра. Задната седалка може да се плъзга напред-назад в интервал от 13 см и осигурява повече пространство за краката отзад или по-голяма вместимост на багажника.

Снимки: MINI

Разпределението на уредите в интериора е много различно спрямо предшественика. В центъра на таблото е монтиран кръгъл OLED сензорен дисплей с диаметър 240 мм. Той представлява комбиниран уред с всички мултимедийни функции и асистиращи системи, които могат да бъдат управлявани удобно и интуитивно чрез докосване и с гласови команди.

Кръгъл сензорен дисплей за всички мултимедийни функции

Под сензорния дисплей е разположен панел с превключватели в стила на тези в пилотската кабина на самолет. Там се намират бутонът за позиция паркинг, селекторът на автоматичната скоростна кутия бутонът за стартиране и гасене на двигателя, бутонът за регулиране на звука и преди него - бутонът за избор на режимите MINI Experience чрез взаимодействие с визуален дизайн, вътрешно осветление и звуково оформление. На централната конзола има рафт с индуктивно зареждане за смартфони, място за съхранение непосредствено отдолу, две поставки за чаши, нещо като фиксирана кутия за вещи с капак, още едно място за съхранение и подлакътник.

Снимка: MINI

Във вратите има джобове, в които се събира бутилка от 1,5 литра, както и място за калъф за очила или портфейл например. Новото MINI Countryman е оборудвано с асистент за шофиране, който дава възможност за частично автономно шофиране от Ниво 2 по магистрали. Благодарение на това при скорост до 60 км/ч, водачът може да отмести ръцете си от волана, но трябва да продължава внимателно да следи трафика и да бъде готов по всяко време да се намеси в управлението.

Три бензинови варианта, един дизелов и два електрически в гамата

При новото MINI Countryman нивата на мощност на бензиновите двигатели са обозначени със С за варианта със 170 к.с., по-мощният вариант с 218 к.с. е получил буквата S, а спортният модел очаквано носи името John Cooper Works. Освен това се предлага и дизелов вариант Countryman D. Новото базово MINI Countryman C се задвижва от ефективен 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност от 170 к.с. С този двигател кросоувърът се ускорява от място до 100 км/ч за 8,3 секунди и развива максимална скорост 212 км/ч.

MINI Countryman C

Снимка: MINI

Благодарение на максималния въртящ момент от 280 Нм и ефективната технология с двоен турбокомпресор, автомобилът разполага с достатъчно мощност и типичната за марката спонтанна реакция за пъргавина и радост от шофирането. Интегрираната технология Mild-Hybrid служи за регенерация на спирачната енергия и при ускорение подпомага бензиновия двигател с електрическа мощност до 19 к.с. Това понижава разхода на гориво до 6,1 л/100 км и емисиите на СО2.

MINI Countryman C

Снимка: MINI

Останалата част от гамата включва , Countryman S ALL4 - бензинов мотор с 218 конски сили и 4х4, Countryman D - с дизелов агрегат със 163 конски сили, задвижване на предните колела, Countryman E - електрически модел с 204 конски сили и задвижване на предните колела и Countryman SE, който също е електрически, но има 313 конски сили и 4х4.

John Cooper Works предизвиква любителите на спортното шофиране

Най-голямо удоволствие от шофирането доставя новото MINI Countryman John Cooper Works, което представлява уникална комбинация между кросоувър и спортен модел в едно. За задвижването на модела е използван 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с максимална мощност 300 к.с., максимален въртящ момент от 400 Нм и стандартно задвижване на четирите колела от системата ALL4. Тягата се предава към колелата чрез бързо превключваща 7-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic с двоен съединител.

Снимка: MINI

Новият Countryman JCW ускорява от 0 до 100 км/ч за само 5,4 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Разходът на гориво пада под 8 л/100 км, когато шофирате в режим Green по междуселищни пътища и щадите газта, но характерът на MINI Countryman John Cooper Works предизвиква да го карате в режим Go-Kart и в спортния режим на автоматичната трансмисия заради пъргавите реакции и гърмежа на ауспуха, при който консумацията достига 12 л/100 км. Но тук потреблението остава на заден план, тъй като при модел на John Cooper Works най-важни са динамиката и управлението.

Снимка: MINI

В режима Go Kart, новият Countryman JCW е много жива машина, която веднага да бъде разпозната като модел с висока мощност. Характерният звук на изпускателната система с клапи позволява на MINI Countryman John Cooper Works да повиши емоционалното изживяване при шофиране. Стартът на двигателя се подчертава от специален експлодиращ звук, а спортното изживяване е повишено от гърлените звуци, идващи отчасти през високоговорителите, но също и от ауспуха с два двойни накрайника.

Пътният просвет от 20 см и задвижването 4х4 помагат на лек офроуд

Увеличеният до 710 мм диаметър на гумите и увеличената им широчина до 245 мм допринасят за типичното за MINI усещане за управление на картинг. За модела се предлагат ексклузивни аеродинамични джанти с размер 19 и 20 инча. Благодарение на тези характеристики, новото MINI Countryman JCW създава неподражаемо усещане при шофиране и е в стихията си на планински път, където доставя още по-вълнуващо изживяване при шофиране в завои с високо сцепление.

Серийното задвижване на четирите колела разпределя мощността надеждно и целенасочено при всяка ситуация на пътя. Мощната спирачна система с апарати в ярко червен цвят гарантира надеждно намаляване и спиране. Директното управление и цялостно усещане за картинг доставят истинско удоволствие на пътя.

Снимки: MINI

Новото MINI Countryman JCW има преработено окачване. Благодарение на него при преминаване през неравности, дори и с големите 20-инчови джанти, окачването е сравнително меко в сравнение със стария JCW, но все още е твърдо в сравнение с конкурентите. Ако шофирате основно из града, ще се изнервите от легналите полицаи, дупките и вълните в асфалта.

Countryman JCW ги преодолява прилично, но понякога задната част подскача. При преминаване през неравности можете да видите и усетите как големите джанти изстискват шумове от окачването, които се предават по-навътре в купето. Пътният просвет от 20 см и задвижването 4х4 дават чудесна възможност да се движите по черен път и дори да се пуснете по лек офроуд.

Снимка: MINI

Цената на новото MINI Countryman C започва от 74 950 лева. Стъпка нагоре е Countryman S ALL4 от 86 800 лева, следва Countryman John Cooper Works ALL4 от 105 200 лева. В дизеловия лагер единственият вариант е Countryman D, започващ от 80 850 лева. Електрическата гама включва Countryman E, който започва от 82 850 лева и Countryman SE ALL4, от 94 700 лева. Можете много лесно да увеличите значително цената на Countryman, като го оборудвате с допълнителни функции.

Технически характеристики

MINI Countryman John Cooper Works ALL4

Размери

Дължина: 4447 мм

Широчина: 1843 мм

Височина: 1645 мм

Междуосие: 2692 мм

Собствено тегло: 1660 кг

Обем на резервоара: 54 литра

Задвижване

Двигател: 4-цилиндров турбобензинов

Работен обем: 1998 куб. см

Максимална мощност: 300 к.с. при 5750-6500 б/мин

Максимален въртящ момент: 400 Нм при 2000-4500 об/мин

Скоростна кутия: 7-степенна автоматична с двоен съединител

Задвижване на колелата: двойно/4х4

Показатели

Максимална скорост: 250 км/ч

Ускорение от 0-100 км/ч: 5,4 секунди

Среден разход на бензин: 7,8 л/100 км

Емисии на СО2: 177 г/км

Цена на модела с ДДС: от 105 200 лева