Новото BMW X5 ще има пет варианта на задвижване
Моделът ще се предлага с бензинови, дизелови, plug-in хибридни и електрически двигатели, както и с водородни горивни клетки
BMW обяви, че новият кросоувър X5 ще има общо пет различни варианта на задвижване. Вече е известно, че през 2026 г. ще се предлагат модели с бензинови и дизелови двигатели с вътрешно горене, plug-in хибридни системи и електрически мотори, през 2028 г. към семейството ще се присъедини и сериен вариант на модела, задвижван от водородни горивни клетки - BMW iX5 Hydrogen.
Вижте как ще изглежда новото BMW iX5 Hydrogen >> >> >>
BMW започна производството на кросоувъра X5 през 1999 г. Настоящият модел от четвърто поколение дебютира през 2018 г. и беше актуализиран през 2023 г. Според статистиката на Jato Dynamics, дилърите на марката са продали 19 797 бройки в Европа през първата половина на 2025 г., което е с 11% по-малко в сравнение с периода януари-юни 2024 г. В момента компанията продължава разработването на следващото поколение BMW X5, което ще бъде пуснато скоро.

BMW iX5 Hydrogen премина тестовете при температури до 45°C
През 2023 г. баварската марка представи BMW iX5 Hydrogen, задвижван с водород. Той беше пуснат на пазара в каросерията преди фейслифта и в ограничена серия от по-малко от 100 бройки, които не бяха налични за масова продажба. Според компанията, новият водороден автомобил ще бъде различен. Проектът се реализира като част от инициативата HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale), която насърчава водородните екосистеми и бензиностанциите в метрополните региони и има за цел да осъществи първоначален пилотен проект в Германия.
Производителят не само потвърди, че новото BMW iX5 Hydrogen ще бъде сериен модел, но и публикува серия от официални снимки на камуфлажен прототип на новия модел. Бъдещият водороден автомобил в момента преминава тестове. Съдейки по снимките, тази версия ще има само минимални външни разлики от другите модели. Неговият предшественик, например, се отличаваше с различни тюркоазени декоративни елементи по екстериора си.
След успешни пилотни тестове в световен мащаб, новото BMW iX5 Hydrogen ще бъде въведено на пазара като първият сериен модел, задвижван с водород. Технологията на задвижването е базирана на горивната клетка от трето поколение, която BMW Group разработва в сътрудничество с Toyota Motor Corporation.
Тази технологична модернизация позволява по-компактен дизайн и по-мощна и ефективна система, увеличавайки пробега и мощността, като същевременно намалява разхода на енергия. Специализирани центрове за компетентност в Мюнхен и в завода на BMW Group в Щайр вече изграждат първите прототипи. Освен това заводът на BMW Group в Ландсхут доставя допълнителни компоненти за задвижващата система.
"С пускането на пазара на новото BMW X5 в пет варианта на задвижване, ние отново демонстрираме лидерството си като технологичен пионер. Водородът играе ключова роля в глобалната декарбонизация. Ето защо продължаваме да развиваме тази технология", каза Йоахим Пост, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за развитието, на събитие на BMW в Ню Йорк.
Водородът се счита за обещаващ енергиен носител на бъдещето, който може да играе ключова роля в глобалната декарбонизация. Като ефективен носител на енергия за възобновяеми енергийни източници, водородът помага за балансиране на търсенето и предлагането, позволявайки по-стабилна и надеждна интеграция на възобновяемите енергийни източници в енергийната мрежа. Освен това, водородът предлага важно допълнение към електрическата мобилност, служейки като втори стълб наред с електрическите автомобили с батерии.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.