До официалната премиера на новото BMW X3 не остана много време, тъй като тя е насрочена за юни тази година. След месец ще започне серийното производство на модела. Към края на разработката си за серийно производство, новото BMW X3 премина през финалните настройки на системите за контрол на динамиката и асистиращите системи на тестовия полигон на BMW Group в Мирамас, Южна Франция.

Вижте финалните настройки на новото BMW X3 на тестовия полигон  >>  >>  >>

Четвъртото поколение на BMW X3 ще се задвижва с ефективни двигатели с вътрешно горене, както и с модернизирано Plug-in хибридно задвижване. С интензивната програма за настройки развойните и тестовите инженери гарантират, че всички варианти на новото BMW X3 ще се отличават с уверено поведение на пътя, независимо от задвижващата си концепция и своето тегло.

Снимка: BMW Group

Хармоничното потребителско изживяване в новото BMW X3 включва и функционалност на всички системи за автоматизирано шофиране и паркиране. По пътя към серийното производство, новото BMW X3 вече завърши обширна тестова програма на сняг и лед, в региони с екстремни горещини и изпитания извън пътищата с твърдо покритие. Пригодността на модела за всекидневна употреба и пътуване е тествана и усъвършенствана в градския трафик със спиране и тръгване, както и по криволичещи междуградски пътища, магистрали и подбрани състезателни писти.

За последните фини шлифовки на изживяването при шофиране в новото BMW X3 развойните инженери използват многофункционалния тестов полигон в Мирамас. В допълнение към асфалтов овал и магистрален пръстен, там има също слалом, серпентини и кръгови писти, както и офроуд трасета и отсечки за тестове на управляемостта с различни пътни настилки.

Снимка: BMW Group

Това позволява надлъжното и странично ускорение, окачването и амортисьорите, прецизността на кормилното управление и поведението при спиране на новото BMW X3 да бъдат анализирани и оптимизирани в детайли. Динамиката на управлението и ефективността на новото BMW X3 се подобряват благодарение на интелигентната олекотена конструкция и оптимизираните аеродинамични качества. С коефициента си на въздушно съпротивление Сх от 0,27 то поставя нови стандарти в сегмента.

Освен това новото BMW X3 се отличава с разширена следа и повишено натоварване на задната ос. Повишени са и устойчивостта на каросерията към усукване, както и свързаността на окачването. Целенасочената модернизация на кинематиката и еластичната кинематика на двете оси, в комбинация с разширената с 19 мм следа на предните колела, осигурява осезаемо по-висока стабилност по курса. По-директното предавателно число на кормилното управление повишава комфорта при завиване, всеобхватно модифицираните тампони на стабилизаторите оптимизират динамиката в завоите без негативно отражение върху комфорта на возене.

Снимка: BMW Group

Като опция за новото BMW X3 се предлага Адаптивно окачване с амортисьори с електронно управление. То разполага с две настройки, които могат да бъдат избирани от My Modes, като техните финални настройки са част от тестовете за динамика на управлението в Мирамас.

Освен това новият модел серийно се оборудва с най-новото поколение на управлението на страничната динамика на BMW, което винаги осигурява необходимото усилие в кормилното управление, ARB контрола на сцеплението и разпределението на въртящия момент от Performance Control. С уникалния развоен опит на BMW се гарантира, че всички компоненти на задвижването и окачването са идеално съгласувани. Това създава характерната комбинация от прецизност, увереност и гъвкавост, която е характерна за изживяването при шофиране на всяко BMW.

Снимка: BMW Group

Новото BMW X3 се оборудва с актуалния BMW iDrive на базата на BMW Operating System 9 включително BMW iDrive контролер и в сравнение с предишния модел предоставя значително разширена гама от системи за автоматизирано шофиране и паркиране. Със серийното си оборудване то значително надхвърля изискванията на теста за безопасност на Euro NCAP. Спирачните и кормилните намеси на асистиращите системи, които са особено фини и чувствителни в сравнение с конкуренцията, са друг пример за уникалното интегриране на динамиката на управлението при BMW. Те позволяват хармонично взаимодействие между водача и автомобила във всяка ситуация.

Снимка: BMW Group

Великолепната функционалност на всички асистиращи системи е базирана на най-модерни сензори, както и на технологии на софтуера, процесорите и свързаността на най-актуалното техническо ниво. Сред акцентите в гамата на новото BMW X3 е Активният асистент за смяна на лентата и Асистентът за паркиране и маневриране, който позволява управлението на маневрите и извън автомобила с помощта на смартфон.