Новият суперспортен автомобил Mercedes-AMG PureSpeed излезе на пътя в своята окончателна версия. Първият сериен модел от гамата Mythos на Mercedes-Benz обещава да бъде много луксозен и ексклузивен. Суперспортният модел впечатлява с радикален дизайн, като прави препратка към състезателните болиди от Формула 1. Новият модел няма нито покрив, нито предно стъкло, нито странични прозорци.

Вижте как изглежда новият Mercedes-AMG PureSpeed  >>  >>  >>

Единственото нещо над главите на двамата пътници е предпазният "ореол" в стила на Формула 1. От този ексклузивен Mercedes-AMG PureSpeed ще бъдат направени само 250 екземпляра. Серийната версия се предлага на привилегировани клиенти за вероятно огромна сума пари, която от Mercedes-Benz все още не са оповестили. Като първи модел от ограничената серия Mythos, новият Mercedes-AMG PureSpeed направи световната си премиера по време на на Гран при на Формула 1 в Абу Даби.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

"Mercedes-AMG PureSpeed най-прекият начин да изпитате производителността и удоволствието от шофирането. Радикално отворен, нито покривът, нито предното стъкло отделят водача и пътника отпред от природните стихии. Те могат да контролират превозното средство, пътя и пейзажа. Изживейте го нефилтрирано с всичките си сетива. Новият PureSpeed съчетава традиционните силни страни на AMG като емоционални и много високопроизводителни автомобили, които вдъхновяват, когато ги погледнете и зад волана", сподели Михаел Шийбе, изпълнителен директор на AMG.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Дизайнът на Mercedes-AMG PureSpeed е силно емоционален, наподобява Speedster и се характеризира с комбинация от нисък силует, дълъг преден капак и много ниска предна част с подчертан нос на акула. Предната част с формата на акула е донякъде подобна на тази на Mercedes-AMG ONE с широк въздухозаборник и надпис AMG, както и тъмната хромирана звезда на Mercedes. Към това се добавя аеродинамично оптимизираният капак.

Малките, частично прозрачни дефлектори отпред и отстрани са предназначени да държат разрушителната въздушна турбуленция далеч от водача и пътника отпред. Аеродинамичните, рязко очертани видими карбонови елементи в долната част на автомобила формират силен контраст с чувствените, кръгли форми на горната част на автомобила. Капакът на багажника и задният дифузьор също са аеродинамично оптимизирани. Техният дизайн взема предвид липсващия покрив.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Дизайнът на 21-инчовите ковани алуминиеви джанти се отличава с облицовката от въглеродни влакна на предния и задния мост. Задните клапи са напълно затворени, което намалява съпротивлението на въздуха. Предните клапи са отворени за оптимизиране на въздушния поток в предната част на автомобила и охлаждането на спирачките.

Отпред има гуми 275/35 R 21, монтирани на джанти 9,5 JX 21 инча, а отзад гумите са с размер 305/30 R 21 на джанти 11,0 J x 21 инча. Добрата работа на дизайнерския екип се вижда също и върху страничните панели на праговете с аеродинамични отвори. Мускулестите рамене над задните колела с широка следа се сливат в капака на багажното отделение и широката задна престилка.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Шасито на Mercedes-AMG PureSpeed се състои от алуминиева рама със самоносеща се конструкция. В автомобила са използвани материали като алуминий, магнезий, влакнести композитни материали и стомана. Има и карбонови части за аеродинамичните елементи на предната престилка, на задната престилка и на страничните прагове, както и облицовката зад седалките. Активните аеродинамични елементи включват разтегателен заден спойлер. Той променя позицията си в пет различни ъглови позиции от 80 км/ч в зависимост от скоростта на движение, надлъжното и странично ускорение и управлението.

В зависимост от позицията, той може да оптимизира стабилността при шофиране или да намали въздушното съпротивление. Активната аеродинамика също е скрита в долната част на двигателя. Карбоновият профил тежи два килограма, реагира на позицията на програмите за шофиране AMG и автоматично се разширява надолу с около 40 мм при скорост от 80 км/ч. Това създава така наречения ефект на Вентури, който допълнително засмуква автомобила към пътя и намалява подемната сила на предния мост.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Допълнителните аеродинамични елементи на долната част, подобни на тези на AMG GT 63 PRO , са предназначени да помогнат за компенсиране на липсата на покрив и по този начин да подобрят притискащата сила. Има и повдигаща система на предния мост, която предпазва автомобила от неприятни бордюри и други подобни.

Задвижването се осигурява от 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо двигател с мощност 585 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 3,6 секунди, а максималната скорост е 315 км/ч. Двигателят е съчетан с 9-степенна трансмисия, в която мокрият съединител замества преобразувателя на въртящия момент. Освен това в света на AMG задвижването на четирите колела вече е стандартно и за този роудстър.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Новият Mercedes-AMG PureSpeed разчита на шаси с полуактивна, хидравлична стабилизация при накланяне. Активните хидравлични елементи заменят конвенционалните механични напречни стабилизатори. Той също така има управление на задния мост на борда. Спирачната система е стандартно с керамични дискове и 6-бутални фиксирани апарати отпред и еднобуталните плаващи апарати отзад, които са боядисани в черно и имат бели емблеми на AMG.

Системата Halo замества конвенционалните А-колони. Ореолът е част от всеки автомобил от Формула 1 от 2018 г. насам и предпазва главата на водача при инциденти. В новия Mercedes-AMG PureSpeed системата се състои от тръбна стоманена скоба, която е свързана във формата на вилица към структурата на корпуса на автомобила.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Системата за защита при преобръщане също така включва два твърди ролбара, скрити под капаците зад седалките. Те също са част от структурата на черупката. Ореолът е индиректно осветен в долната част с две тесни LED ленти. Добавени са и две аеродинамично оптимизирани каски, лакирани са в цвета на корпуса, които имат домофонна комуникационна система. Това има за цел да позволи на водача и пътника до него да разговарят разбираемо, дори докато шофирате бързо.

Смартфоните също могат да бъдат свързани към системата, като можете също да провеждате телефонни разговори и да слушате музика през високоговорителите на каската. В луксозния си специален дизайн AMG споменава много други дизайнерски детайли като почит към моторните спортове. Двете гърбици зад седалките са предназначени да напомнят за 300 SLR.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Опционалният пакет Motorsport Styling предлага цветови градиент от червено Le Mans до сиво Graphite. Това загатва за цветовата схема на автомобила Mercedes-Benz, победител в състезанието Targa Florio точно преди 100 години. Тази състезателна кола беше боядисана в червено - цвят, който по това време беше запазен за италианските производители.

Германските състезателни автомобили, от друга страна, традиционно са боядисани в бяло. Червеното оцветяване имаше за цел да избегне евентуални препятствия пред германския автомобил от италианските тифози. състезателният автомобил Mercedes-Benz със стартов номер 10, задвижван от 2,0-литров двигател пресече първи финалната линия, управляван от Кристиан Вернер. Стартовият номер 10 може да бъде намерен и на предните калници на пакета за моторни спортове и се отнася до победата преди 100 години.

Mercedes-AMG PureSpeed

Снимка: Mercedes

Интериорът на новия Mercedes-AMG PureSpeed е в бяло и черно. Представените седалки се предлагат с функция за многоконтурна седалка и климатроник. Зоната зад седалките е проектирана с карбон. Салонът е много елегантен, както подобава на предполагаемо високия ценови диапазон. Има стелки с дълбок косъм, кожени панели на праговете и аналогов часовник, специално проектиран за автомобила.

Има и висок клас 3D съраунд аудиосистема Burmester с 15 високоговорителя и 1170 вата мощност на системата. В централната конзола табелка с надпис "1 от 250" показва ограничението на модела Mythos. За да се гарантира защитата на автомобила, когато е неподвижен, брезентът за защита от атмосферни влияния е част от доставката. Той е опънат по традиционния начин върху интериора, включително ореола и прикрепен към калниците. Всеки клиент получава индивидуално направено вътрешно покривало за автомобил AMG.