Новият Mercedes-AMG PureSpeed излезе на пътя без предно стъкло
От шосейната версия на най-скъпия SL ще бъдат произведени само 250 екземпляра
Новият суперспортен автомобил Mercedes-AMG PureSpeed излезе на пътя в своята окончателна версия. Първият сериен модел от гамата Mythos на Mercedes-Benz обещава да бъде много луксозен и ексклузивен. Суперспортният модел впечатлява с радикален дизайн, като прави препратка към състезателните болиди от Формула 1. Новият модел няма нито покрив, нито предно стъкло, нито странични прозорци.
Вижте как изглежда новият Mercedes-AMG PureSpeed >> >> >>
Единственото нещо над главите на двамата пътници е предпазният "ореол" в стила на Формула 1. От този ексклузивен Mercedes-AMG PureSpeed ще бъдат направени само 250 екземпляра. Серийната версия се предлага на привилегировани клиенти за вероятно огромна сума пари, която от Mercedes-Benz все още не са оповестили. Като първи модел от ограничената серия Mythos, новият Mercedes-AMG PureSpeed направи световната си премиера по време на на Гран при на Формула 1 в Абу Даби.
"Mercedes-AMG PureSpeed най-прекият начин да изпитате производителността и удоволствието от шофирането. Радикално отворен, нито покривът, нито предното стъкло отделят водача и пътника отпред от природните стихии. Те могат да контролират превозното средство, пътя и пейзажа. Изживейте го нефилтрирано с всичките си сетива. Новият PureSpeed съчетава традиционните силни страни на AMG като емоционални и много високопроизводителни автомобили, които вдъхновяват, когато ги погледнете и зад волана", сподели Михаел Шийбе, изпълнителен директор на AMG.
Дизайнът на Mercedes-AMG PureSpeed е силно емоционален, наподобява Speedster и се характеризира с комбинация от нисък силует, дълъг преден капак и много ниска предна част с подчертан нос на акула. Предната част с формата на акула е донякъде подобна на тази на Mercedes-AMG ONE с широк въздухозаборник и надпис AMG, както и тъмната хромирана звезда на Mercedes. Към това се добавя аеродинамично оптимизираният капак.
Малките, частично прозрачни дефлектори отпред и отстрани са предназначени да държат разрушителната въздушна турбуленция далеч от водача и пътника отпред. Аеродинамичните, рязко очертани видими карбонови елементи в долната част на автомобила формират силен контраст с чувствените, кръгли форми на горната част на автомобила. Капакът на багажника и задният дифузьор също са аеродинамично оптимизирани. Техният дизайн взема предвид липсващия покрив.
Дизайнът на 21-инчовите ковани алуминиеви джанти се отличава с облицовката от въглеродни влакна на предния и задния мост. Задните клапи са напълно затворени, което намалява съпротивлението на въздуха. Предните клапи са отворени за оптимизиране на въздушния поток в предната част на автомобила и охлаждането на спирачките.
Отпред има гуми 275/35 R 21, монтирани на джанти 9,5 JX 21 инча, а отзад гумите са с размер 305/30 R 21 на джанти 11,0 J x 21 инча. Добрата работа на дизайнерския екип се вижда също и върху страничните панели на праговете с аеродинамични отвори. Мускулестите рамене над задните колела с широка следа се сливат в капака на багажното отделение и широката задна престилка.
Шасито на Mercedes-AMG PureSpeed се състои от алуминиева рама със самоносеща се конструкция. В автомобила са използвани материали като алуминий, магнезий, влакнести композитни материали и стомана. Има и карбонови части за аеродинамичните елементи на предната престилка, на задната престилка и на страничните прагове, както и облицовката зад седалките. Активните аеродинамични елементи включват разтегателен заден спойлер. Той променя позицията си в пет различни ъглови позиции от 80 км/ч в зависимост от скоростта на движение, надлъжното и странично ускорение и управлението.
В зависимост от позицията, той може да оптимизира стабилността при шофиране или да намали въздушното съпротивление. Активната аеродинамика също е скрита в долната част на двигателя. Карбоновият профил тежи два килограма, реагира на позицията на програмите за шофиране AMG и автоматично се разширява надолу с около 40 мм при скорост от 80 км/ч. Това създава така наречения ефект на Вентури, който допълнително засмуква автомобила към пътя и намалява подемната сила на предния мост.
Допълнителните аеродинамични елементи на долната част, подобни на тези на AMG GT 63 PRO , са предназначени да помогнат за компенсиране на липсата на покрив и по този начин да подобрят притискащата сила. Има и повдигаща система на предния мост, която предпазва автомобила от неприятни бордюри и други подобни.
Задвижването се осигурява от 4,0-литров V-образен 8-цилиндров битурбо двигател с мощност 585 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Спринтът от място до 100 км/ч отнема 3,6 секунди, а максималната скорост е 315 км/ч. Двигателят е съчетан с 9-степенна трансмисия, в която мокрият съединител замества преобразувателя на въртящия момент. Освен това в света на AMG задвижването на четирите колела вече е стандартно и за този роудстър.
Новият Mercedes-AMG PureSpeed разчита на шаси с полуактивна, хидравлична стабилизация при накланяне. Активните хидравлични елементи заменят конвенционалните механични напречни стабилизатори. Той също така има управление на задния мост на борда. Спирачната система е стандартно с керамични дискове и 6-бутални фиксирани апарати отпред и еднобуталните плаващи апарати отзад, които са боядисани в черно и имат бели емблеми на AMG.
Системата Halo замества конвенционалните А-колони. Ореолът е част от всеки автомобил от Формула 1 от 2018 г. насам и предпазва главата на водача при инциденти. В новия Mercedes-AMG PureSpeed системата се състои от тръбна стоманена скоба, която е свързана във формата на вилица към структурата на корпуса на автомобила.
Системата за защита при преобръщане също така включва два твърди ролбара, скрити под капаците зад седалките. Те също са част от структурата на черупката. Ореолът е индиректно осветен в долната част с две тесни LED ленти. Добавени са и две аеродинамично оптимизирани каски, лакирани са в цвета на корпуса, които имат домофонна комуникационна система. Това има за цел да позволи на водача и пътника до него да разговарят разбираемо, дори докато шофирате бързо.
Смартфоните също могат да бъдат свързани към системата, като можете също да провеждате телефонни разговори и да слушате музика през високоговорителите на каската. В луксозния си специален дизайн AMG споменава много други дизайнерски детайли като почит към моторните спортове. Двете гърбици зад седалките са предназначени да напомнят за 300 SLR.
Опционалният пакет Motorsport Styling предлага цветови градиент от червено Le Mans до сиво Graphite. Това загатва за цветовата схема на автомобила Mercedes-Benz, победител в състезанието Targa Florio точно преди 100 години. Тази състезателна кола беше боядисана в червено - цвят, който по това време беше запазен за италианските производители.
Германските състезателни автомобили, от друга страна, традиционно са боядисани в бяло. Червеното оцветяване имаше за цел да избегне евентуални препятствия пред германския автомобил от италианските тифози. състезателният автомобил Mercedes-Benz със стартов номер 10, задвижван от 2,0-литров двигател пресече първи финалната линия, управляван от Кристиан Вернер. Стартовият номер 10 може да бъде намерен и на предните калници на пакета за моторни спортове и се отнася до победата преди 100 години.
Интериорът на новия Mercedes-AMG PureSpeed е в бяло и черно. Представените седалки се предлагат с функция за многоконтурна седалка и климатроник. Зоната зад седалките е проектирана с карбон. Салонът е много елегантен, както подобава на предполагаемо високия ценови диапазон. Има стелки с дълбок косъм, кожени панели на праговете и аналогов часовник, специално проектиран за автомобила.
Има и висок клас 3D съраунд аудиосистема Burmester с 15 високоговорителя и 1170 вата мощност на системата. В централната конзола табелка с надпис "1 от 250" показва ограничението на модела Mythos. За да се гарантира защитата на автомобила, когато е неподвижен, брезентът за защита от атмосферни влияния е част от доставката. Той е опънат по традиционния начин върху интериора, включително ореола и прикрепен към калниците. Всеки клиент получава индивидуално направено вътрешно покривало за автомобил AMG.