Lotus Emira е един от малкото спортни автомобили със средно разположен двигател, налични на пазара, точно както Porsche 718 Cayman и Alpine A110, които обаче отстъпват място на своите електрически наследници. Компактният британски двуместен автомобил наистина се подновява, като актуализира гамата с новия Lotus Emira Turbo SE, който заема мястото на предишния модел и увеличава мощността си до 406 к.с., като и по този начин се изравнява с Emira V6.

Вижте новия Lotus Emira Turbo SE   >>  >>  >>

Със своята максимална скорост от 291 км/ч, той е най-бързият 4-цилиндров двигател в света. Версията Lotus Emira Turbo SE става най-бързата и най-отзивчивата версия на британското купе, очевидно благодарение на еволюцията на 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател с 400 к.с. и 480 Нм въртящ момент, произведен от AMG. Това е същият двигател, който се монтира в Mercedes-AMG C 43 4Matic, но без електрификация, разположен централно и свързан със задните колела.

Снимка: Lotus

Тази новост под задния капак позволява на новия Lotus Emira Turbo SE да достигне максимална скорост от 291 км/ч и по този начин да може да се похвали с титлата "Най-бързият 4-цилиндров двигател в света". Скоростната кутия е 8-степенна автоматична с двоен съединител, а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е само 4 секунди. Специалното оборудване на Emira Turbo SE включва пакет Lotus Drivers, в който са обединени стандартно спортно окачване, двукомпонентни напречно пробити и вентилирани спирачни дискове и система за ефективно стартиране Launch Control.

Снимка: Lotus

Отвън Lotus Emira Turbo SE може да бъде разпознат от Emira V6 по 20-инчовите ковани джанти с V-образни спици, стандартната цинковосива боя, червените спирачни апарати и черните изпускателни тръби, като логото на Lotus и надписите отзад. Новият Lotus Emira Turbo SE вече може да се поръча на определени пазари в Европа, а цената му започва от 113 690 евро.

Снимка: Lotus