Комфортните седалки на Opel – от първия модел до наши дни
Новите кросоувъри Grandland и Frontera са оборудвани със седалки с патентована ергономична функция
Германската марка Opel има богата история и поглед, отправен към бъдещето на мобилността. Стремежът на марката е да прави върхови технологии, достъпни за всички - от ефективни, щадящи ресурсите задвижващи системи до адаптивно окачване и съвременни асистиращи системи, повишаващи безопасността на всички участници в движението.
Вижте седалките на различни модели на Opel през годините >> >> >>
Комфортните седалки в автомобилите на Opel също са от ключово значение за безопасността и удобството по време на път, защото щадящите гърба, ергономични седалки позволяват на водача да остане спокоен, да се чувства добре дори при дълги пътувания. Opel отдава особено значение на този аспект още от първия си автомобил - Lutzmann, произведен преди 126 години. Днес клиентите могат да изпитат и да се насладят на най-новите разработки в областта на комфорта при седене в новите Opel Grandland и Opel Frontera.

Opel Grandland глези пътниците с отопление, вентилация и масаж на седалките
Новите Frontera и Grandland впечатляват със стилен дизайн, модерни технологии, множество практични решения и иновативните си седалки. Новите интелигентни седалки за водача и пътника отпред се предлагат и в модел Frontera, който беше лансиран съвсем наскоро на българския пазар. Специален отвор, преминаващ по средата на седалката, намалява напрежението върху опашната кост.
Така тази патентована функция на интелигентните седалки осигурява комфортно и отпускащо шофиране дори при дълги пътувания по магистрала. При желание, отоплението на седалката допълнително повишава усещането за уют в студени дни. Освен това седалките са не само внимателно оформени и ергономични, но и тапицериите се предлагат от устойчиви рециклирани материали, в духа на новата философията на Opel - "Гриновация".
В новия Grandland, който е флагман на марката Opel, ергономичните интелигентни седалки са стандартно оборудване. За тези, които търсят още повече комфорт, моделът се предлага и с ергономичните интелигентни седалки Pro с тапицерия от напа кожа, сертифицирани от AGR - независим Институт за насърчаването на здравето на гърба. Марката Opel доразвива седалките и добавя нови функции за комфорт.
За първи път при Opel Grandland седалките предлагат регулируеми странични опори. Двете въздушни възглавници, интегрирани в облегалките, осигуряват по-добра странична поддръжка и могат да се нагласят според личните предпочитания. Освен това предните седалки предлагат вентилация, различни масажни програми и още редица функции.Интелигентните седалки Pro олицетворяват върхово постижение на Opel по отношение на комфорт и възможности за индивидуална настройка.
Кожена седалка още от първия модел на Opel
В края на XIX век технологично разработените седалки биха изглеждали като научна фантастика - тогава фокусът бил върху мощността на двигателя, а комфортът бил на заден план. Автомобилите все още напомняли карети - включително и седалките им. Например, при първия Opel Lutzmann от 1899 г. не само колата, но и изправената седалка напомняли на карета. Регулиране, разбира се, нямало. Затова Opel се фокусирал върху друга детайлна иновация за времето си - седалката била луксозно тапицирана с мека кожа.
Точно 30 години по-късно - през 1929 г., седалката на Opel 4/20 Moonlight Roadster все още била неподвижна, но значително по-ниско разположена, позволяваща на пътниците да протегнат краката си напред, както днес. При версията с четири врати предните седалки можели да се сгъват. Следващата крачка дошла с Opel 1.8 Litre, където седалките вече се регулирали по дължина. В рекламните брошури по онова време пишело: "Регулируемите предни седалки са като клубни фотьойли - дълбоки и уютни, с удобни облегалки".
Opel 1.2 Regent предлагал още нещо: "Широки и удобни седалки отпред и отзад. Големият багажник е бил достъпен чрез сгъване на задната облегалка". Комфортът, съчетан с практичност, бил приоритет още през 1931 г.
Удобни седалки в моделите Kapitan, GT и Monza
От началото на 50-те години седалките на Opel Olympia били монтирани върху метална рамка и също се регулирали по дължина. За улесняване на достъпа до задните места, облегалките можели да се сгъват напред. През 1956 г. Opel Kapitan L направил нова стъпка в комфорта: "Пътникът на всяка от индивидуално регулируемите предни седалки може да наклони облегалката напълно хоризонтално само с едно движение". Така се ражда т.нар. релаксираща седалка.
Седалките били монтирани на наклонени релси, което означавало, че височината се променя спрямо позицията. Вече се подчертавала и ролята на седалките за безопасността: "Особено в завои усещате как седалката осигурява сигурна опора. Резултатът е приятно и стабилно шофиране".
През 1968 г. легендарният Opel GT влиза в серийно производство със спортни седалки - с удължени възглавници и по-добра странична опора. От края на 60-те години Opel постепенно въвежда облегалки за глава в различни модели като Kadett B, Rekord C, Commodore A и Olympia.
Следващият голям скок идва през 1978 година с мотото "Комфортът е функция на технологията". Марката Opel въвежда регулируема по височина седалка в Monza и Senator. В купето Senator CD водачът вече можел безпроблемно да регулира седалката по дължина, наклон на облегалката и височина.
Системата Flex7 в Opel Zafira - нов стандарт за функционалност
През 90-те години седалките на Opel Omega B вече можели да се регулират електрически. Подсилените задни облегалки и страничните въздушни възглавници повишавали безопасността, а краш тестовете вече се провеждали и с товар. Всички задни седалки имали триточкови колани и подглавници.
През 1999 г. Opel представя глобална иновация със Zafira и нейната система Flex7. За първи път компактен ван с 7 места можел да се превърне за секунди в товарен автомобил с 2 седалки, без да се изваждат седалки от автомобила. Благодарение на интелигентен механизъм, третият ред седалки се скривал в пода, а вторият се сгъвал и избутвал напред. Така Zafira се превръщала в товарен автомобил с обем до 1700 литра по VDA. Opel издига гъвкавостта на ново ниво и я доразвива в системата Lounge със странично регулируеми седалки.
Удобното пътуване повишава не само усещането за комфорт и безопасност, но има и ключова роля за здравето. Opel е пионер сред масовите производители в тази област. През 2003 г. компанията става първият автомобилен производител, който предлага ергономични седалки със сертификат от AGR, започвайки с модел Opel Signum. Електрически регулируемата в 18 посоки мултиконтурна седалка на Opel Signum получава одобрението на експертите. От този момент нататък ергономичните седалки стават стандарт за Opel.
Opel внедрява ергономични седалки със сертификат от AGR
През 2008 г. Opel Insignia предлага рекордни обхвати за регулиране, а премиум седалката е сертифицирана от AGR. През 2012 г. Opel Meriva става първият сериен автомобил със сертификат от AGR за цялостната си ергономична концепция - FlexDoors, FlexSpace, седалки AGR и система за велосипеди FlexFix.
През 2015 година Opel Astra също получава сертифицирани седалки от AGR, вече с функция масаж, вентилация и памет. За първи път отопление се предлага и за задните седалки. Opel продължава да развива своите седалки, отличени от института за здрави гърбове в Германия - AGR и обогатява портфолиото си с нововъведения, които правят пътуването още по-комфортно. Най-новите разработки са новият Opel Frontera с интелигентни седалки и новият Opel Grandland с интелигентни седалки Pro с повече комфорт и ергономия от всякога.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.